Gwen Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Maaltijd . Inplaats van kruiden gebruikte ik de oost- indische-kers-bloem en wat salie en dat ging top door de pasta! Niet op de foto: munt en brandnetel voor thee . Quote
AnneB Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Het grootste aandeel van de BBQsalade! Toch jammer dat fetakaas niet in een boom groeit Quote Home is where the harvest is.
geertlaurent Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 Erg mooi die boontjes zo door elkaar Hierbij de gele courgette die ik vandaag oogste (de grootste, de andere heb ik uiteraard nog laten hangen). Quote
loes Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 ik heb allemaal boontjes door elkaar heen staan, verschillende soorten groen, paars en geel. van de gele heb ik alleen nog niets gezien.ook blijken enkele snijbonen te zijn ipv gewone groene boontjes. leuke verrassig mengelmoes dankzij de zadendoos Quote
jootje Geplaatst: 29 juli 2014 Geplaatst: 29 juli 2014 Duidelijk bonentijd! Vanavond even naar de tuin geweest, alleen om te oogsten. Zondag had ik al bonen geplukt, maar er zat alweer genoeg aan tot mijn verbazing. Zo ook weer bramen. Totaal nu al drie kilo eraf gehaald, echt super! Dacht, kijk ook even of mijn snijbontjes groot genoeg zijn.....duhuh! Wat gaat dat soms hard! Lekker hoor! Ohhh.....en courgettes....natuurlijk! Quote
Almond Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 @jootje, wat grappig! bij mij hangen er alleen nog maar hele kleine bootjes aan, de grootste bult is al in de afgelopen twee weken geoogst Hier is het wel courgette & snijbiet tijd, helaas vind manlief dat laatste niet lekker. Of nuja, de steeltjes zijn wel goedgekeurd dus als ik daar wat extra andere groenten bij mik en een mix maak lust hij het de volgende keer vast wel Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
HuubvG Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Vandaag eet ik NZ spinazie, alvast geplukt voor de foto.Verder: rose de bern, brown cherry, armanda, kleurige paprika. Hiervan gaat wat door de salade met komkommer en knoflook.Groen schaaltje: zaden van de Egyptische sla. Quote
speets Geplaatst: 30 juli 2014 Geplaatst: 30 juli 2014 Vandaag alvast een 'bleek'selderij geoogst. Ik ben bang dat ik anders weer wekenlang alleen maar bleekselderij moet eten omdat ze doorschieten Ik kocht het altijd in de winkel, dus nu vind ik deze eigen teelt wel erg iel. Ze zijn nog geen centimeter dik! Hebben koeiemest gehad.Het zal vast heerlijk smaken, maar wat vinden jullie ervan? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
sansareli Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Je kan die gerust nog laten staan, dan groeit die nog. Ik oogst de mijne pas vanaf september. Quote
Terra nullius Geplaatst: 31 juli 2014 Geplaatst: 31 juli 2014 Vandaag de patatten gerooid. Die in de gevlochten mand zijn van het ras Eden en de andere Bionica. Quote
Erny Geplaatst: 1 augustus 2014 Geplaatst: 1 augustus 2014 Oeps.... het is erg moeilijk om de mini-komkommers ook mini te houden... heb er duidelijk 2 over het hoofd gezien de vorige keer met oogsten... Quote
aalterse-willy Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 Na drie dagen Parijs is er wel wat veranderd in de tuin ook al hebben de buren sommige dingen geoogst.Moeder de vrouw vroeg me een beetje groente om soep te maken, dit kreeg ze. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Noompi Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Dit jaar een hele verbetering van de borlotti bonen oogst! Met 2 planten in totaal 86 gram bonen geoogst!! 43 gram per plant is vele malen beter dan de oogst van vorig jaar (8.67 gram per plant) Dus dat mag gevierd worden!! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
mijke Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 Wat is het toch fijn om bij thuiskomst na een weekendje weg je tuin weer vol snoeperij te vinden! Straks lekker pasta maken met die courgette en tomaatjes! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Drentenier Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 4 kg rijpe tomaten (vitador f1):Wortelkunst: Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Schone kunst!Mijn kleinzonen gingen onmiddellijk proberen dit te doen met hun benen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Balto Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Wat zien die tomaten er goed uit drentenier. Van hoeveel planten is het? Quote
Jude Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Dat zijn/is nog eens (een) mooie wortel(s). Ik weet niet of ik nou over een of meerdere wortels moet praten . Quote 'One of the healthiest ways to gamble is with a spade and a packet of garden seeds.'
Drentenier Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 @BaltoIk heb 8 tomatenplanten, deze tomaten kwamen van trossen 1-3 van onder (gewoon wat rijp was). Planten hebben of krijgen uiteindelijk 5-7 trossen. Ik hoop dat ze samen meer dan 20 kg leveren. Het is altijd even afwachten of alle planten in staat zijn om de hoogste trossen vol te krijgen. Quote
Erny Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Courgettes, augurken, komkommers en bramen...En per ongeluk heeft tuinbuuvhulp mn enige twee wortels geoogst (dacht dat het onkruid was want de bladeren waren zo afgevreten dat ze niet meer als wortel herkenbaar waren). De bieten gaan ook goed. De eerste (en gelijk de mooiste) geoogst. Chioggia. Boontjes Purple Queen en Rattlesnake... De eerste Bosque Blue en de eerste Jaffa tomaat... Bloemetjes voor in de sla... Mini courgetjes, de bloemen liggen al in de pan... Nog wat bramen en wijnbessen... En éindelijk... de enig overgebleven Belle du Thuin Pruim.... Heerlijk was ie! Quote
Marigold Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Oogst van vandaag: mijn eerste courgette Long Green Trailing tegen een 'kattenren' -omheining op, en wat een mega-mooie planten zijn het geworden, een prachtig groen gordijn met bloemen. En na een enorme hoeveelheid mannelijk bloemen beginnen ze dan toch eindelijk te komen hoor, de courgettes zelf. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.