speets Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Ja leuk hè Rans , inderdaad pepertjes: Limón Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
jootje Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Vandaag weer naar de tuin en leuk kunnen oogsten. De wortels daarvan werd het loof geel. Ik heb ze geoogst. Ze zijn klein, maar voor zover ik zien kan ( moet ze nog wassen) zonder vraat. Wel rare koolrabi's. Van de 6 ziet er maar eentje er normaal uit zeg maar. Komende week nog veul boontjes oogsten! Quote
jootje Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Yeah...m'n foto staat rechtop! Dankzij een opmerking van Speets, ergens anders op dit forum! Speets....bedankt! Quote
henkg Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Mooi. Maar welke opmerking van Speets? / Waar ergens anders op dit forum? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
jootje Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Ooh...sorry, Henk. Speets plaatste een opmerking bij op zijn kant geplaatste foto's van iemand. Dat het misschien handig was om de camera een slag te draaien met foto's nemen. Ik neem altijd foto's met mijn telefoon rechtop, in de lengte/hoogte dus. Toen dacht ik, eens kijken hoe het werkt als ik mijn telefoon in de breedte houd......nou....dat gaat dus goed, als ik dan foto's plaats, dan komen ze zowaar recht op het forum terrecht! Quote
Karietje Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Ooh...sorry, Henk. Speets plaatste een opmerking bij op zijn kant geplaatste foto's van iemand. Dat het misschien handig was om de camera een slag te draaien met foto's nemen. Ik neem altijd foto's met mijn telefoon rechtop, in de lengte/hoogte dus. Toen dacht ik, eens kijken hoe het werkt als ik mijn telefoon in de breedte houd......nou....dat gaat dus goed, als ik dan foto's plaats, dan komen ze zowaar recht op het forum terrecht!Heeft ie tegen mij gezegd ! Maar ik trek men foto's altijd scheef en ze staan ook scheef op het forum ... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
speets Geplaatst: 31 juli 2016 Geplaatst: 31 juli 2016 Yeah...m'n foto staat rechtop! Ik heb trouwens ook van die gebarsten koolrabi's. Komt denk ik van al die regen laatst Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Nadi Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Yeah...m'n foto staat rechtop! Dankzij een opmerking van Speets, ergens anders op dit forum! Speets....bedankt! En mocht je toch je foto rechtop willen maken, heeft marielle een oplossing gevonden dat ook te kunnen doen in de scheve foto topic:foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053-20.html?hilit=Scheve%20foto @jorieke de kleur van het tomaat is echt mooi. Heb het idee dat het 3 keer zo lekker is daardoor haha. @speets volgens mij hebben we hetzelfde smaak in pepers en aubergines ook ik heb de limon pepertje ben wel aan het wachten op rijpende pepers. Ben in februari begonnen met zaaien maar ze hebben ergens een groeistilstand gehad. Laat even weten hoe die smaakt! Hier ook weer een mooie oogst. Ben zo trots na al de ellende van juni had eigenlijk verwacht dat alle planten dood zouden gaan... Quote
speets Geplaatst: 1 augustus 2016 Geplaatst: 1 augustus 2016 Fijne oogst, Nadi Ook hier al in februari begonnen met zaaien, en ook hier in mei/juni een groeistilstand van zeker een maand, terwijl er al wel paprika's en pepers zichtbaar waren. Nu groeit en bloeit alles naar hartelust, alleen zit er af en toe een verdacht blad in de tomaten De limón is sinds een paar dagen geel, ruikt licht naar citrus, is behoorlijk heet en lekker (maar ik ben geen peperexpert). Voor mij is het ook een handig formaat: 1 peper per persoon (inclusief de zaden). Ben er blij mee.Alleen die aubergines vind ik maar niets. Zo'n grote plant en dan zulke eenhapsaubergientjes... niet de moeite. Wel leuk voor de (klein)kinderen om winkeltje mee te spelen, net als jouw muizenmeloentjes. Maar misschien doet de jeugd van tegenwoordig dat niet meer en bouwen ze nu webwinkeltjes Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 3 augustus 2016 Geplaatst: 3 augustus 2016 Die Limon peper is lekker om hotsauce van te maken. Kleine oogst: 2 Padronpepers, eerste kleine courgettjes, komkommertje Khiva, Patisonnetje. Niet op de foto want al opgegeten: Eerste twee tomaatjes, japanse wijnbes en aardbeien. Rest van de knoflook geoogst, de aparte soortjes... niet echt succesvol dit jaar. Quote
RobO Geplaatst: 3 augustus 2016 Geplaatst: 3 augustus 2016 2 reuze-reuze olifantenknoflook van Jet (passen niet op de foto, zóóó groot... ) Quote
Brutus Groenus Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 De eerste zonnebloemen geknipt Quote - word geen slaaf van je bezit -
aalterse-willy Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Zopas de eerste vijgen geplukt, hoop dat er nog veel volgen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
gewoon peter Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Voor de tweede keer, sperziebonen, snijbonen en augurken, er zit meer aan te komen gelukkig.De eerste bietjes, ze gaan wat traag dit jaar, of ik ben weer ongeduldig natuurlijk.De gele courgettes heb ik gekregen van een tuin buurman. Peter Quote
Brutus Groenus Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Ivm vraat, vroege tomaten En wat rare komkommers Quote - word geen slaaf van je bezit -
Nadi Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Na een weekend festival waar onze voedsel bestond uit frietjes, hamburgers, broodje knak, chips en bier kijk ik uit om dit vandaag in een voedzame maaltijd te toveren (of gewoon bij elkaar te gooien want: moe...) Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Waar welk festival ben je geweest? Quote
Nadi Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Waar welk festival ben je geweest? Bij reggae geel in Geel Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 2 reuze-reuze olifantenknoflook van Jet (passen niet op de foto, zóóó groot... ) Zo groot? Mooi zo Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 volgende OK van Jet, wat een leuke dingen, size does matter mi: Quote
minie Geplaatst: 11 augustus 2016 Geplaatst: 11 augustus 2016 omaatjes uit eigen wandgevel kas. Ik ben er erg blij mee!verder gaat de oogst erg langzaam hier door het slechte weer. af en toe een courgette en maaltje boontjes.eerste muizenmeloentjes geoogst, maar vind ze een beetje tegenvallen qua smaak Quote
Brutus Groenus Geplaatst: 14 augustus 2016 Geplaatst: 14 augustus 2016 Iets te vroeg geoogste pompoen (steel geknakt) En een partij zonnebloempitten Quote - word geen slaaf van je bezit -
Flup Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 Wat ga je met al die zonnebloempitten doen? Quote
Brutus Groenus Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 Heel veel zonnebloemen aanplanten aankomend jaar. De rest naar de kippen. Wat ik aankomend jaar hoop te oogsten gaat dan ook naar de kippen. Ik denk dat ik er een stuk of 50-80 ga zaaien. Quote - word geen slaaf van je bezit -
henkg Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 De eerste twee suikermais (Tasty sweet F1):Deze twee zijn inmiddels geblancheerd en liggen nu gevacumeerd in de vriezer. Nog 19 grote kolven te gaan ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.