Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oh ook mooie kroezels zeg!

En prachtige kleine worteltjes. Ik weet nou nooit of die eerste nou echt extra lekker zijn, of dat we dat vinden omdat we zo naar ze uitgekeken hebben. Hoe dan ook. Het water loopt me in de mond. Ik ga er morgen ook een paar de grond uit piepen.

Mix jam valt mee hoor. Alleen bovenop liggen wat andere besjes. Maar de rest vd emmer is kruisbes. Die van jou zien er trouwens zo mooi schoon uit allemaal. Ik voel me direct een viespeuk. :D Bij mij zitten steeltjes en bloemfrummeltjes er nog aan. En er zit ook veel meegeplukt blad tussen. En enkele beestjes vast en zeker ook. Ik zit nog ernstig te twijfelen of ik het allemaal schoon ga maken of de hele mieterse bende kook en dan een beetje slordig ga zeven. Ofzo.

Nah ja. Morgen weer n dag. Dan wellicht helemaal zennn en zin om besjes schoon te frunniken.

• Like 1

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Nou even gewassen in een bak water..de baardjes moesten er nog af. Dat hebben we dus niet gedaan deze zijn zo de vriezer in voir gelei oid later in het jaar. En ik wil ook nog kruisbessenjam met ananas maken, die heb ik wel schoon in de vriezer. Met de rode heb ik jam met whisky, geheel niet vies🥃

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

9b2da028e71370a69acc2d6dd962de0d.jpg

De oogst van de ochtend! Maar jank, ben 1 peper kwijt geraakt onderweg... zag eruit als een pdp, maar dan knalpaars. Zucht. 2 x het rondje gedaan, maar spoorloos. Toch wel jammer.

• Like 2
Geplaatst:

Charly, wat machtig mooi, die bouwemmer vol kroezels ( leuke naam trouwens voor kruisbessen) 

die gele dingen op mijn foto zijn bieten! Van zelfgewonnen zaden van Jetje! 😊

Jet, pff..jij ook zoveel kruisbessen, lekker hoor! 

Mellie, ik zou die drie kindjes aan het zoeken zetten! 😇

• Like 2
Geplaatst:

Haha niet aan gedacht! Wat een goed idee. Mama heeft iets in de tuin verstopt. Kom jongens. Het is een paarse peper, wie hem het eerste vindt...!

• Like 2
Geplaatst:

De drie kleine zijn marketmore, eigenlijk al iets te dik, pitjes erin.

De drie lange zijn akito

Beide buitenrassen en smaken echt heerlijk.IMG_20200703_125344.thumb.jpg.e25ae0f566741676ac395fe097354517.jpg

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Oeh! Jaloers op de komkommers! Die zijn hier jammerlijk mislukt dit jaar helaas. 

Vandaag flink veel aalbessen geoogst, bij de foto was ik ongeveer op de helft. Iemand nog lekkere recepten met aalbessen? Ik vind ze gewoon vers heerlijk en ook door de yoghurt, maar dit is wat veel. Intussen ook al 2 keer crumble gemaakt en limonadesiroop, maar verder geen inspiratie dus anders gaan ze de vriezer in!

20200705_162058.thumb.jpg.5cee21c72c24f76c44a171b29febbd37.jpg

En ook de eerste bramen geoogst vandaag, maar die waren op voor ik het wist. En... de eerste Japanse wijnbes die ik ooit gegeten heb! Smaakte naar meer, dus helemaal leuk gezien de struik vol zit met komende vruchten.

• Like 1
Geplaatst:

De oogst van vandaag:

Courgette rösti en soep

Sla met rucola, ingelegde bietjes en mozzarella

Heerlijk jonge snijboontjes.

Testoogstje  van sperziebonen. Doen gelukkig rustig aan, want héééél veel miniboontjes eraan.

2 zakken met erwtenloof met het zaad voor volgend jaar.

Mijn dag is goed.

8D75462B-C2DE-4A86-8F08-8B76C1F34C8E.thumb.jpeg.a2a9a0d65063fcf1ec300d9978fafb62.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

Ik ben al blij als mijn total oogst in de buurt zal komen van de gigantische dagoogsten hier.....bij mij begint alles net.....er hangen mini pepers en paprika's, ik heb nu 1 cherrytomaat die net niet meer groen is en 2 donkerpaarse tomaatjes en verder vooral een hoop bloemen. 

Wel een bakje boontjes kunnen plukkenIMG_20200708_131648.thumb.jpg.c781a14a11bedc8bb764c12972978ea0.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Terwijl ik nog aan het werk was, stuurde het thuisfront mij deze foto. Ik ga me nu over een bordje met gestoomde broccoli en gekookte aardappelen ontfermen. 

signal-2020-07-10-190904.jpg

• Like 1
Geplaatst:

4872f0428618a2b09232fbb4eb822ae1.jpg

Nou jaaaa zeg! Gewoon nog 2 asperges. 1 al voor de foto gesneuveld. Heerlijk. Die ander volgt zo direct. Het eitje is dan weet de vierde van de dag. Ik had eerder moeten klagen over mijn leggers. Spontaan heb ik vandaag meer eitjes dan de afgelopen dagen bij elkaar!

• Like 2
Geplaatst:

Bij mij komen er ook nog steeds nieuwe aspergestengels op, Mellie. Maar dat zijn heel jonge planten, weet niet of dat verschil maakt.

De oogst van vandaag in mijn buidel: 

De laatste kapucijners, de eerste sperziebonen en een paar aardbeien.

20200714_212950.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Elk jaar groeit de opbrengst van mijn blauwe bessen die in potten staan. Bluecrop, sunshine blue, goldtraube, hortblue petite en pink lemonade. 
en ik was er al van half juni van aan het snoepen aan de planten. Deze oogst gaat in de diepvries, zodat ik er in de winter ook nog van kan genieten. 

B8F692C2-3995-4F27-9336-2084A73CF602.thumb.jpeg.29348ed343280520df5478a9287daca9.jpeg

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...