Jane Doe Geplaatst: 14 april 2021 Geplaatst: 14 april 2021 Dat ziet er lekker fris uit. Nog even geduld en dan kunnen we kropje sla oogsten. De aardbeien hebben eerste bloempjes, staan in de kas en is een middel vroege soort. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 april 2021 Geplaatst: 14 april 2021 @Jorieke123 : ‘!!! 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 15 april 2021 Auteur Geplaatst: 15 april 2021 Wauw, die van mij zijn nog niet eens bezig met het maken van een bloem, groeien wel keihard trouwens. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 15 april 2021 Geplaatst: 15 april 2021 O, echt niet? Maar je hebt ze misschien buiten geplant. Ik dus in de kas, ergens toen de tomaten eruit waren, als teelt voor de tomaten erin komen, werkt altijd goed en jij had ze op een perfect moment uitgezaaid. 5 van de zes deden het en een is draaihartig, maar toch mooi 4 bloemkooltjes😊, thanks! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 15 april 2021 Auteur Geplaatst: 15 april 2021 Nee ze staan bij mij wel in de kas, maar niet in de vollegrond. Ik heb er een aantal een flinke pot gegeven een tijd terug, en die zijn nu echt goed aan de maat en daar verwacht ik nu wel snel een bloemkool in. Een paar anderen heb ik 2 weken geleden ook een grote pot gegeven, en 4 stuks heb ik nu buiten uitgeplant. Maar die hebben al wel erg lang in een +/- P11 pot gestaan en zijn dus nog erg compact. Ik hoop dat ze nu niet te snel een bloem gaan maken want dan blijft die mini 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 19 april 2021 Auteur Geplaatst: 19 april 2021 Laatste prei, en 1e rabarber. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Hydro Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 Buiten wil de temperatuur nog niet echt toenemen, maar in de kas is het al weken erg aangenaam. En dat werpt zijn vruchten af want de eerste sla die ik 16 maart in het hydroponics systeem heb gezet heb ik vandaag kunnen oogsten. 5 Quote
Arja Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Alle prei eruit, gaat vanavond in de soep met vriend aardappel, en in porties in de tijdmachine. 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Lekker vichyssoise 🍵 Hier is een lading tenen gesneden, het doel is nog onbekend maar waarschijnlijk rond een lasagnabed van een dorpsgenoot. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Het smaakt naar meer, ik denk dat ik de rest van de prei ook maar tot soep ga maken. Eigenlijk is dat het allerlekkerste wat ik met prei kan maken. En er is weer ruimte in de tijdmachine, dus jaaaa soep! Quote
Vinky Geplaatst: 6 mei 2021 Geplaatst: 6 mei 2021 Op 16 januari 2 Frieslandertjes in een pot gepoot. De plant was al een maand hangerig, heeft bij de storm van 4 mei hele takken verloren, en er kwamen bruine spikkels in het blad. Vandaag maar eens omgekieperd. Gezien de toestand van de plant, het malle weer, en het gezeul, viel de oogst niet eens tegen. Oef: de aardappelsalade is zo enorm yummo 😋 4 Quote
Frans Geplaatst: 6 mei 2021 Geplaatst: 6 mei 2021 Vandaag de eerste bruikbare kropsla geoogst. Het ras is Matilda dat al in een vroeg stadium van kropvorming bruikbaar is en daar lang mee doorgaat zonder door te schieten. 4 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Vastone Geplaatst: 10 mei 2021 Geplaatst: 10 mei 2021 De eerste aardbei van het jaar! (Eigenlijk 2.. maar die ander was in een mondje verdwenen voor ik er erg in had). 8 Quote
Arja Geplaatst: 12 mei 2021 Geplaatst: 12 mei 2021 Dat wordt weer rabarber appel crumble bakken. #zwaarleven 4 Quote
Vastone Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Heerlijk vers groen! Vind al die verschillende kleuren sla toch altijd zo prachtig! En dan het idee dat we daar weer tot in de herfst van kunnen oogsten en eten. Spinazie uit de kas verwijderd om plaats te maken, had ik eigenlijk al eerder moeten oogst en, nu van die grote bladeren (sommige zo groot als mijn hand), minder geschikt om rauw door de salade te eten dus als iemand nog tips heeft om te verwerken? Quote
Amrutten Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Spinazie, groot of klein. Even laten slinken, feta erdoor, munt, p/z, lapje bladerdeeg, oven.... Voila, spanakopita. 1 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Nog steeds veel sla. Ook raapstelen, taitsoi en met regelmaat verse kruiden. Vandaag weer rabarber. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 Zo meteen voor in de risotto En sla. Kruiden moet ik nog plukken. Ook voor de risotto. 4 Quote
mdubbelm Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 Goed om te zien dat de slakken toch nog wat over laten! 1 Quote
Vastone Geplaatst: 21 mei 2021 Geplaatst: 21 mei 2021 Inmiddels elke dag een klein handje aardbeien. Kan niet wachten tot we wat meer zon krijgen en dat handje per dag een bakje per dag word. 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 21 mei 2021 Geplaatst: 21 mei 2021 Welke soort(en) heb jij @Vastone? Ik ben echt nog niet in de buurt van oogstbare aardbeien dit jaar, ook niet in de kas. Quote
Vastone Geplaatst: 21 mei 2021 Geplaatst: 21 mei 2021 Ik heb Daroyal, Korona, Furore, Ostara en snow white staan. Helaas is er door jongste kind gepuzzeld met de naambordjes dus ik weet niet meer wat waar uitgeplant is in de herfst. Ik gok dat ik nu al wat oogst van Furore en Ostara (en in elk geval de snow white die verrassend goed bevalt), maar dat weet ik dus niet zeker. overigens wel alleen de planten in de kas hoor, buiten nu volop bloemen. 1 Quote
Mirjam86 Geplaatst: 22 mei 2021 Geplaatst: 22 mei 2021 (aangepast) 1,5 kilo rabarber 22 mei 2021 aangepast door Mirjam86 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.