Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag ook weer lekker veel groente en fruit uit de kas en de tuin kunnen oogsten, waaronder de eerste broccoli en bietjes.

Oogst 11-7-2021.jpg

• Like 4
Geplaatst: (aangepast)

Carolus geoogst. Deze planten vonden de slakken en coloradokevers het lekkerste.

IMG_20210712_191606.thumb.jpg.512284cd2642766d2898e668ccb25bd9.jpg

aangepast door RobN
opmaak
  • Like 1

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst: (aangepast)

Tweede oogst van de week! Uien zijn wel aangevreten door vermoedelijk uivlieg? Heb de rotte buitenste bladeren er maar afgehaald en op de compost gegooid. De courgette begint te komen, de snackkomkommers blijven gaan, peterselie heb ik nog een hoop staan en die is zo heerlijk fris en smaakvol! Blijvertje voor volgend jaar. En eerste kleine spitskooltje ook maar soldaat gemaakt, lekker formaatje zo, wel wat slakkenvraat door de buitenste bladeren maar dat zij zo.

@jootje, plantuitjes of ga je ze opeten?

11B3B53D-6425-49FB-9712-45A656CA2FEC.jpeg

aangepast door MSDG
  • Like 2
Geplaatst:

Het grootste deel van de knoflook, had geen geduld meer om te wachten totdat de bladeren veel meer verdord waren.

Mooie solo's ook:

45_olifantenknoflook.thumb.jpg.3d0b030f6078433a74d64467b19c6db2.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Zojuist de eerste 7 Annabelle aardappelen moeten oogsten vanwege phytophthora aantasting in het loof. De opbrengst valt mij eerlijk gezegd niet tegen.

Aardappelen.jpg

• Like 5
Geplaatst:

De slakken en rupsen hebben genoten van mijn spitskolen. Ze stonden prachtig spits te wezen, maar achter die grote bladeren vond allerlei ongein plaats. Illegale feestjes. Grrr. Ik ga de schone stukken eraf snijden en gebruiken, de rest gaat lekker op de composthoop. 

20210717_124225.jpg

Geplaatst:

Arghh…Arja….die kl*te beesten ook altijd. Zag vandaag dat er in mijn afgedekte  kolenstukkie ook behoorlijk wat slakkenvraat is. 
maar inderdaad…

dat wat goed is gewoon lekker opeten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...