Jorieke123 Geplaatst: 29 april 2022 Auteur Geplaatst: 29 april 2022 Een boel Welsh onion: 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Vinky Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Gisteren voor het omkieperen: Gisteren na het omkieperen: Kwantitatief: Mwah. Kwalitatief: Hemels. De kartoffelsalat was veelste lekker en veelste snel op. 11 Quote
Mellie Geplaatst: 9 mei 2022 Geplaatst: 9 mei 2022 Een wasbak vol andijvieVanavond andijviestamppot!En 5 soorten basilicum Wat een verschil in kleur en grootteDe groene rechtsboven is eigenlijk lichtpaars 3 Quote
fre3ke Geplaatst: 9 mei 2022 Geplaatst: 9 mei 2022 (aangepast) Rettich Ostergruss. Ik heb er meer dan deze drie. En ze zijn allemaal van taai weer knapperig geworden na gieten, en wat regen. Het formaat valt me wat tegen, ik zocht iets kleiners dan Daikon, maar deze zijn wel erg mini! Ik kook ze 10 minuten met een klein beetje rijst om de scherpte eruit te halen. En dan lang sudderen met vers water met sojasaus, suiker en sherry. Het is vooral de structuur waar ik van houd. Alsof je allemaal waterbommetjes in je mond laat knappen. 9 mei 2022 aangepast door fre3ke 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 mei 2022 Geplaatst: 10 mei 2022 Een kleine week weg.. Na schoonmaken bleef er nog 5 kilo over waarvan de buren en enkele vrienden zich aan te goed hebben gedaan. Alles was nog eetbaar en lekker! 9 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mdubbelm Geplaatst: 11 mei 2022 Geplaatst: 11 mei 2022 Hier na een week weg een megakrat met sla. 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 mei 2022 Geplaatst: 11 mei 2022 Veldbloemkool: 8 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
redzebra Geplaatst: 16 mei 2022 Geplaatst: 16 mei 2022 De eerste minibeltomaatjes (zaai 08/01) en een paar snackkomkommertjes bij bbqtje gisteren, het voelt half zomer 😄 9 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 17 mei 2022 Geplaatst: 17 mei 2022 Heb drie bloemkoolplantjes in de kas gezet, dit is het resultaat. 8 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Arja Geplaatst: 20 mei 2022 Geplaatst: 20 mei 2022 De eerste brave Hendrik, de eerste eeuwig moes, snijbiet, een asperge (per ongeluk afgebroken bij de jacht) en een oerpreitje. 5 Quote
Hydro Geplaatst: 21 mei 2022 Geplaatst: 21 mei 2022 Gisteren de eerste bloemkolen uit de kas geoogst. Vandaag flink aan het aardbeien plukken geweest. 6 Quote
Mellie Geplaatst: 22 mei 2022 Geplaatst: 22 mei 2022 Wow @Hydro wat een oogst zeg! Ik heb vandaag pas de eerste bijna rijpe aardbei gezien (morgen eet ik die snel op!). Hoe heb jij al kilo’s aardbeien joh? Ik durf mijn schamele oogst bijna niet meer te laten zien. Wat sla geplukt, 3 soorten vandaag, kruiden, lente-ui en de eerste 2 snackkommertjes. Waren al van die dikkerdjes geworden na alle regen. De hoek is niet in hun voordeel, want ze zijn op de foto wel heel mini. Zo klein waren ze niet. Wel lekker! 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 mei 2022 Geplaatst: 22 mei 2022 Ik weet nu waarom de Haskaps in het Nederlands honingbessen heten, je moet er honing bij doen om ze wat zoeter te maken🍯😋 6 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 Mijn eerste honingbessen. Het is al bijna een jampotje vol 😆. Eens denken welke andere vruchten ik ga gebruiken om te combineren om jam mee te maken. 4 Quote
Arja Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 Één van de bessen was een tweeling. Bijzonder, twee bessen in één velletje. Ze waren eruit gebarsten, anders had ik het niet gezien natuurlijk. 1 Quote
Amrutten Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 (aangepast) Ik hield het niet meer. Het blad van een pot aardappels werd lelijk. Het waren 2 Michelles, n.b. late aardappels. Geen idee wanneer ik die gepoot had. Dus ik moest wel nakijken….. 612 gr gloedjenieuwe aardappel. Prima begin. 25 mei 2022 aangepast door Amrutten 5 Quote
Frans Geplaatst: 28 mei 2022 Geplaatst: 28 mei 2022 Ook voor mij de eerste aardappeltjes seizoen 2022. Ras is Annabelle. Ongeveer halverwege maart in de kas 4 potertjes in potten gezet en vandaag de eerste pot geoogst. Nog 3 potten te gaan en dan eens kijken hoe ze het in de vollegrond doen. Voor in pot en de korte teeltduur tevreden met de opbrengst. 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arja Geplaatst: 28 mei 2022 Geplaatst: 28 mei 2022 Een krop sla -de eerste van de nieuwe lichting-, een oerpreitje en een knoflook. 1 Quote
Frans Geplaatst: 29 mei 2022 Geplaatst: 29 mei 2022 De eerste blauwe bessen geoogst al kun je met een dergelijk aantal nauwelijks van 'oogst' spreken. Maar de komende weken wél nog een heleboel te gaan. 7 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
redzebra Geplaatst: 29 mei 2022 Geplaatst: 29 mei 2022 Eerste koolrabi, bij deze waren een aantal bladeren redelijk aangetast, ik dacht dat ik de meeste rupsen had gevonden, ze verbergen zich meestal op de nerven, maar gaan echt goed op in de kleur van het blad. Gisteren ook een eerste tomaat van de artic soorten, En ook eens geprobeerd hoe de knoflook eruitzag na het zien van al redelijke knoflook bij de andere hier. Is hier ook al groot genoeg om te gebruiken, direct in een tomatensaus voor pizza verwerkt, ik ga de komende weken al regelmatig eentje oogsten. 5 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 29 mei 2022 Geplaatst: 29 mei 2022 Ik heb gisteren het eerst dit jaar weer peultjes geoogst. Super lekker! 2 Quote
Mellie Geplaatst: 31 mei 2022 Geplaatst: 31 mei 2022 Brandnetels. Wordt eerste x brandnetelsoep. Heel nieuwsgierig. Zag laatst trouwens in een klusiets op YouTube polenta met brandnetel. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.