Geplaatst: 17 september17 Sep 2 Soorten snijbiet, eigenlijk hadden die er eerder af gemoeten, werden wat slechter. Nog wat stamboontjes, 2 Courgettes, die kleine is niet helemaal lekker, eergisteren had ik er ook zo een en die heb ik maar weggedaan.Verder een hele grote bak met andijvie en nog wat tomaatjes.
Geplaatst: 18 september18 Sep Jeetje wat een knoeperds van kastanjes!Hier vanalles en nog wat geoogst
Geplaatst: 18 september18 Sep Een oogst-allegaartje, zoals bijna elke dag nu. Maar vooral tien bakken vol met kweeperen. Wat zijn ze dit jaar gigantisch groot! 18 september18 Sep aangepast door ElkeV80
Geplaatst: 18 september18 Sep Wow wat een mega kastanjes! @Arja En @Amarinde , erg fotogenieke oogst zeg. Die kweepeer is 3 x zo groot als de mijne @ElkeV80 ik heb sowieso een dikkerd qua vorm valt mij elk jaar weer op en geen peer. Ik vond er nog 1 in de tuin die ik maar aan de kippen heb gegeven. Ik heb een boontjesmix. Niet heel veel overigens.
Geplaatst: 18 september18 Sep Wat eet pompoenen en vast wat halloween pompoenen. Twee kooltjes, niet groot, wel blij mee. Ook wat frambozen en een pepertje. Oohh…en ik kon het niet laten, veel te vroeg een zoete aardappel geoogst. 500 gr. te weinig nog…denk ik.dua voor nu braaf nog een maandje wachten! 😊😉
Geplaatst: 19 september19 Sep Bloemetjes diversen, tomaten, pepers en komkommers en courgettes en ik heb dit jaar mega peren van de Conference. Ik vind ze echt groot. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 19 september19 Sep Oogst van vandaag 😊Het word langzaam minder allemaal… jammer dat er een koude periode aankomt…het voelde zo heerlijk vandaag !!😍Ook nog oogst uit mijn voortuinbakken; bosui groen, prei blad…1 vak Brocoletto …palmkool- en paarse boerenkool blad…. En brandnetel voor de thee..😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 20 september20 Sep De oogst van vandaag : een tasje paprika's, 3 komkommertjes, wat verlepte snijbonen en weer een heleboel tomaten. En het was geeneens alles, ik heb een tasje tomaten weggegeven aan een medetuinder, volgens mij het oudste lid, 84 jaar, en hij is nog dagelijks aan het werk in de tuin, inclusief zwaar spitwerk.
Geplaatst: 20 september20 Sep Mooie oogsten allemaal. Ik doe alleen niet zo aan fotogenieke oogst.En ik post ook niet elke week (ben er tegenwoordig alleen op zaterdag).Zakje winterrietperen, afgevallen door de storm van enkele dagen terug. Maar de meeste hangen gelukkig nog.Zakje met andere peren (naam nog even opzoeken), heerlijk lichtzoet indien ze nog stevig zijn (vorige week ook enkele geplukt).Verder nog afgevallen appels en pawpaw ( @Goldfish hoe zie je wanneer ze rijp zijn?).Rijpe en halfrijpe vijgen, maar deze heb ik geplukt. De echt rijpe vijgen waren al aangevreten. En nog wat van de laatste druiven.En vijgenbladeren voor de vijgenblad siroop en eventueel thee.Ondertussen zijn ze grotendeels grdroogd in de oven. Diana zegt ongeveer 2 minuten op 160 graden, vond sommige nog niet droog genoeg dus 3 minuten gedaan. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 21 september21 Sep Als pepermuntjes in een rolletje ....Rijpe peulen van een inheemse plant. Niet eetbaar, want alle delen van de plant zijn licht giftig. Wel mooi, met prachtige grote, knalgele bloemen. Staat graag aan de slootkant, maar doet het ook goed in een minder natte omgeving. Niet dood te krijgen.Ik neem wat zaden mee naar de MTFD in Gouda ...O ja, wat het is: Gele lis. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 september21 Sep Kweeperen…..prachtig zijn ze! En zo groot! Ik zeg: superoogst van mijn kleine boom. Totaal 27 van die knoepers! Ook de kleine sierkweetjes geoogst om te verwerken. Eens kijken hoe dat gaat en smaakt. Morgen gaan de appels van de boom. Mag kleinzoon Dex helpen…Happy Jo
Geplaatst: 21 september21 Sep Auteur Foto van je/het oogst(en) van kweeperen: Met @appelvrouw Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 september21 Sep Wat een joekels van kweeperen komen er langs. Hier laten ze nog niet echt los, dus ik laat ze nog heel evenhangen. Het eerste jaar dat ze kweeperen de oogst halen. Eerder vielen de er altijd te vroeg af. Wel vandaag de laatste perziken geraapt en geplukt en een vergeten courgette gevonden, ik at at twee te lekkere vijgen en nog wat losse dingen om te oogsten: A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 21 september21 Sep Oogt van vandaag… de muisjes hebben ontdekt dat tomaten zaadjes hebben…😬…gelukkig nu pas 😅🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱En snijbiet uit mijn voortuin bakken.. 😊
Geplaatst: 21 september21 Sep 110 Gram spinazie. Een heleboel spinazie was slecht. Door de vele regens en vochtig weer zijn de worteltjes gaan rotten. En daarnaast werden ze bekogeld door eikeltjes en vele bladeren. Ik werd gelukkig net niet bekogeld met het oogsten. Wat een rotweer vandaag. 2 x een regenbui op mijn kop. Ik ben er maar weer even mee gestopt.Voor mijn spinaziepotje heb ik 300 diepvries of 600 vers nodig, dus even maar weer wat uit de vriezer halen van snijbiet en NZ spinazie.
Geplaatst: 21 september21 Sep Opbrengst van vandaag gaan we morgen verwerken, het einde is inzicht de eerste 10 tomatenplanten zijn geruimd geen ziekte gelukkig, waren snoeptomaatjes daarvan had ik woensdag nog een 5 liter emmer vol van.
Geplaatst: 22 september22 Sep De eerste en enige aubergine. Had ik deze foto gepost al? Volgens mij niet. Loop wat achter door tuinongeluk.
Geplaatst: 22 september22 Sep @jootje jw gelooft het niet, maar eindigde in het ziekenhuis doordat ik ben aangevallen door een kat… in mijn eigen tuin. een pijnlijk verhaal wat over een poosje vast hilarisch is… On topic maar weer… pepers geplukt voor een Turks gerecht De linker groene zijn üç burun en de rechter rode zijn mazamort. Ik had per ongeluk al een hap genomen voor ik er erg in had. Smaakt lekker.
Geplaatst: 22 september22 Sep Heftig @Mellie hopelijk genezen je wonden snel. Beterschap!Mijn oogst van vandaag: bonen, pepers en een komkommer. 22 september22 Sep aangepast door Gitta Fout verbeterd
Geplaatst: 22 september22 Sep Lief dank ❤️Zware ab kuur. Komt allemaal wel weer goed behalve met die liefde voor katten ben ik bang 😬En dan tromgeroffel….Mijn enige ‘komkommer’ en 2 eitjes. Nadat de mol voor de 5e x had besloten de plant op te wippen, was het wel genoeg. Tis toch herfst 🍂
Geplaatst: 22 september22 Sep Paarse boerenkool, die oogst ik snel voordat het opgegeten wordt door beesten. Ik heb er nu 6 staan, 2 x in het najaar lukte het mij niet, nu wel, dat is al heel wat.Heel veel Chinese bieslook, die vorig jaar voor geen meter ging en nu moet ik snel zijn met knippen, want het hangt overal over heen.Rode boetersla en rode eikenblad. Ik heb er een aantal bij elkaar gezet, het is 1 rozet geworden. Maar zit nu in verdrukking, dus nu oogsten en eten.De eerste Viva Grande tomaten, 1 rondo en wat Resi kerstomaatjes.De eerste baby pompoen die al een hele tijd geen blaadjes meer had (ik had ze ook snel weggehaald door de meeldauw en alles hangt door elkaar en kon ik dus niet zien).Wat peterselie en zuring.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.