Geplaatst: 4 uren geleden4 u De oogst van afgelopen zaterdag 45kilo tomaten.Eén deel weggeven alle inmaak potten zijn inmiddels vol.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Wat pootaardappelen geprobeerd in bakken.Pruimen in de pan. Ongeveer 15kg.Nu de gist er nog bij.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Nu al aubergines @Gitta Snel! Die van mij hebben nog bloemetjes. Van de aubergines (nu meer ruimte en ander merk) is mijn 3e proefjaar. Als ik het de moeite niet vind, dan ook geen aubergines meer.Mijn oogst vandaag: Purple Queen boontjes en 2 slangen komkommers die eruit zien als stekelige dikke augurken.Als ze niet goed zijn (niet smaken) dan rooi ik de 2 planten. Dan heb ik verkeerde zaden gekregen.Mijn paardenbloem planten die ik gezaaid had om in de herfst thee te maken van de wortelen, daarvan heb ik alle blad verwijderd en ligt in de kliko.De meeste bladeren zaten vol meeldauw, maar ook de goede bladeren eraf gehaald. Ik had er gelijk genoeg van, gisteren heb ik er een heel nest slakjes van af gehaald. En ze staan naast mijn aubergine planten en die wil ik behouden.Tussen de 2 bakken met de paardenbloemen zit een knolselderij. Dus zal ik de wortels van de paardenbloem er nu maar uithalen denken jullie?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur geleden, Petrasmoestuin zei:Dus zal ik de wortels van de paardenbloem er nu maar uithalen denken jullie?Zou ik niet doen. Het gaat je neem ik aan bij de paardenbloemwortelthee vooral ook om de ‘voedingsstoffen’ etc. uit de wortel. Die zijn in de hoogste concentratie aanwezig in de wortel als de plant in rust is. Dan heeft hij alles opgeslagen in de wortel, dat is nu nog niet het geval. Pas in de herfst of vroege voorjaar.
Geplaatst: 49 minuten geleden49 min @Dennix Voeg ook nog wat pecto-enzymen toe. O.a. pruimensap uit de sappan bevat nogal wat pectine. Dat blijft in de wijn-to-be rondhangen en zorgt voor een waas of zelfs wat slijmerigheid.
Geplaatst: 49 minuten geleden49 min Paardenbloemen met meeldauw, @Petrasmoestuin ? Dat is nieuw voor mij. Weet je zeker dat het niet van een naburige plant afkomstig was?
Geplaatst: 17 minuten geleden17 min Paardenbloemen zijn juist vrij gevoelig voor meeldauw, dus dat kan best.
Geplaatst: 16 minuten geleden16 min 4 uren geleden, eduro zei:45kilo tomatenWauw wat veel al. Hier beginnen er net wat met kleuren. Maar het lijkt nu wel rap te gaan, nu ze eenmaal begonnen zijn.
Geplaatst: 6 minuten geleden6 min 2 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Nu al aubergines @Gitta Snel! Die van mij hebben nog bloemetjes.Ja, gaat heel goed. Zijn de zaadjes die ik uit de BZD heb gevist van jou. Er hangen er nog veel in die nog wat moeten groeien en ook nog steeds bloemen. Dus zal een mooie oogst worden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.