acpronk Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 Derde keer knoflook scheuten, en aardbeien. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 Ik zag roest, én ik was nieuwsgierig naar de grootte van de bollen, dus heb ik voor de test van elk geplant ras één knoflook geoogst. Er zaten al mooie bollen aan, dat viel helemaal niet tegen. 1x Purple Glazer 1x Simonetti 1x Spaanse van de supermarkt 5 Quote
jootje Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 (aangepast) Wat kapucijners en erwten….die eigenlijk peulen zijn/ waren. wat een mooie oogsten, mooie knoflook ook Arja. mijn knoflook gaat nu omvallen…bijna juli! 24 juni 2021 aangepast door jootje 3 Quote
Mellie Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 Wel potjan…. Ik had 2 rijpe frambozen en blijkbaar geen foto! En inmiddels ook geen frambozen . De gelukkige dochter zei dat als ze nog 1 sec langer hadden kunnen rijpen, ze helemaal perfect waren geweest. Nu waren ze gewoon perfect. De tijdinschatting is nog niet helemaal accuraat op deze leeftijd Ze heeft er smakelijk van gegeten. - beeld hier een foto van 2 blozend roze framblijtjes in - 4 Quote
Arja Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 Een test-uitje. Hij zat al enthousiast met zijn uitje boven de grond te loeren, dus ik moest nodig even kijken. Dus... deze zilveruitjes kan ik zo te zien binnenkort oogsten. Eens zoeken naar een goed en veilig inmaakrecept. 2 Quote
Hydro Geplaatst: 26 juni 2021 Geplaatst: 26 juni 2021 De vele zonuren doen de groentes goed! Vandaag weer lekkere sperziebonen, komkommers, aardbeien en een spitskool kunnen oogsten. Ook de sla en andijvie is klaar om geoogst te worden. 7 Quote
Karietje Geplaatst: 26 juni 2021 Geplaatst: 26 juni 2021 Op 20-6-2021 om 14:46, Arja zei: De bietjes kwamen al flink boven de grond uit en ik kon gemakkelijk zien dat ze al echt groot waren. Loof was ook best groot, we hebben het even voor je uit de compostmolen gevist zijn dat jou compostbakken? leuk! wat voor zijn het er? mooi loof ook! ik lust geen bietjes, dus dat komt hier niet in de tuin Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
MSDG Geplaatst: 26 juni 2021 Geplaatst: 26 juni 2021 Japie ongeduld hier die echt even z’n wortels moest checken. Ongeveer 15% aangevreten door de veenmollen, maar verder ben ik heel tevreden met deze knabbelwortels. En de peterselie is klaar, wat een geurexplosie t.o.v. die bakjes uit de super! Zo leuk dat er in het eerste jaar al zoveel lukt. 😊 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Arja Geplaatst: 26 juni 2021 Geplaatst: 26 juni 2021 2 hours ago, Karietje said: compostbakken Ik weet het merk niet. Ze hebben voor- en nadelen. Aanschaf vond ik prijzig, maar manlief wilde ze graag. Voordelen: geen ongedierte, en het spul is gemakkelijk keren. Nadeel: ze kennen, dus er komt regenwater in. We zouden ze dus eigenlijk overdekt moeten plaatsen. 24 minutes ago, MSDG said: ongeduld Hier ook ongeduld hoor. Ik was zoooo benieuwd naar mijn olifantenknoflook. Het loof was bijna geheel verdord, dus heb ik er eentje gerooid. Het lijkt meer op een ronde ui, gemiddeld formaat, ik zie geen tenen. Heb ik hem dan toch te vroeg geoogst? Hij heeft drie kleine broedbolletjes geproduceerd, dat is wel weer leuk voor een lange termijn project 🙂 4 Quote
acpronk Geplaatst: 26 juni 2021 Geplaatst: 26 juni 2021 De eerste 2 frambozen (Autumn Bliss) van dit jaar, uit de huistuin.2 jaar geleden alle frambozen (getracht) uit de grond te halen en naar de moestuin te verplaatsen, maar de wortels lieten weer nieuwe groei zien.In de herfst nieuwe poging tot verplanten. 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Annem@rie Geplaatst: 27 juni 2021 Geplaatst: 27 juni 2021 Ik heb ook de eerste frambozen vandaag geoogst. Zo te zien wordt het een mega oogst. Hier kwamen de nieuwe frambozenstengels zelfs in gras op. Ook het gras zit vol oranje wortels. Ik denk dat die in het vogelvoer hebben gezeten. Ze doen het daar beter dan wat ik zelf heb gezaaid 😂 Straks nog wat kruiden en sla oogsten voor de hapjes. 6 Quote
mdubbelm Geplaatst: 27 juni 2021 Geplaatst: 27 juni 2021 Weer een portie tuinbonen. De eerste courgette was oogstklaar maar vergeten af te snijden. Morgen maar even ophalen. Verder nog weer slalala, bosui en de eerste knoflook. 4 Quote
Edwin Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 Links de Ianto's Yellow, rechts de Á Fleur Noir. De tuinbonenpeulen worden niet groter dan veldboontjes en hebben gemiddeld zo'n 3 tuinbonen van normale grootte en zijn erg lekker. Onderop doe ik alvast aan zaadwinning voor volgend seizoen. 3 Quote
Moonsparkle Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 We eten soep vanavond😁 de eerste geoogste wortel en prei 5 Quote
acpronk Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 (aangepast) Gisteren kwam ik er dus achter dat sommige knofloken begonnen te rotten, vandaag geoogst. Derde knoflook foto komt nog, moet die via pc uploaden, Tapatalk heeft een maandelijkse limiet.. Knoflook valt behoorlijk tegen, meer daarover in het knoflook topic (komt later nog). En passant weer knoflook bloemstengels geoogst, en komkommers, aardbeien en wat frambozen plus 2 kruisbessen. 28 juni 2021 aangepast door acpronk 5 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 Handje bosuitjes. Als je er oogjes op denkt, zijn het leuke mannetjes met pruikjes op hun hoofd. 6 Quote
Vastone Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 Nog twee courgette en ik denk de op een na laatste oogst van de doperwten alweer helaas.. al zag ik ook nog wat nieuwe bloemetjes verschijnen dus hoop dat er nog een klein beetje nagroeid, zo lekker 😋 en om de gerechten af te maken uiteraard kruiden en bloemen. 3 Quote
MrWahloh Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 (aangepast) Super trots op het eerste snackkomkommertje, afgelopen weekend geoogst. Smaakte naar meer! Eerder al radijs en aardbeien geoogst maar daar heb ik geen foto's van. 29 juni 2021 aangepast door MrWahloh 4 Quote
Annem@rie Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Ik heb het boontjes seizoen geopend 😍 Vandaag ook de eerste niet-cherrytomaat uit de volle grond! Ik zag hem met de dag roder worden en moest behoorlijk geduldig zijn. Het is er eentje van de soort Maja, die het in de koude en natte gebieden goed doet. Daar ben ik het wel mee eens. Vorig jaar deed hij het erg slecht maar dit jaar gaat het echt goed. Wat ik er vorig jaar van heb geoogst was niet bijzonder smaakvol. Dit jaar hangen ze vol met tomaten en de smaak is goed! De frambozen zijn inmiddels in mijn mond verdwenen. Elke dag een beetje meer oogsten. 5 Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Moerasspirea, duizendbladbloem en viooltjes geoogst voor de kruidenthee. 7 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 30 juni 2021 Geplaatst: 30 juni 2021 (aangepast) Vandaag snijbiet. Hoe weet ik nog niet 30 juni 2021 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mdubbelm Geplaatst: 30 juni 2021 Geplaatst: 30 juni 2021 De eerste courgettes, snijbiet, tuinbonen en kapucijners. 2 Quote
Arja Geplaatst: 1 juli 2021 Geplaatst: 1 juli 2021 Ineens veel roest in de knoflook, dus die moest geoogst. Omdat ik mijn voet gekneusd heb (struikelde over een obstakel in de supermarkt 😬) mocht manlief dit doen, en liggen nu alle soorten door elkaar. Ok. #2 zal een purple glaze zijn en helemaal rechts de enige overgebleven olifant. De rest is een mysterie, maar vast een heel lekker mysterie wat we de komende tijd op gaan eten. Ze hangen nu in de schuur te drogen. Er zit er ook eentje tussen met broedbollen in de stengel, boven de bol. Geen idee wat die wil. Bietjes geoogst voor het avondeten, en zilveruitjes. Die ga ik inmaken, ze liggen nu te badderen. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 1 juli 2021 Geplaatst: 1 juli 2021 Er zit er ook eentje tussen met broedbollen in de stengel, boven de bol. Geen idee wat die wil. Dat is een softneck (zoals een artichoke). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
jootje Geplaatst: 1 juli 2021 Geplaatst: 1 juli 2021 Lekker veel geoogst. De knoflook…die ook veel bollen heeft bestaande uit losse tenen…of een heel bolletje is. Vreemd, zal wel met het weer te maken hebben. Maar goed, het blijft knoflook! 😊😋 Ook een kilo tuinbonen, gedopt. En twee kilo kapucijners, gedopt! Veel he? Althans…dat vind ik. ook de eerste courgette en wat raapjes. Happy Jo! 6 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.