Geplaatst: 29 april 20196 j Geweldig Johnie, wat zien ze er mooi uit! [emoji108] 29 april 20196 j aangepast door Gast
Geplaatst: 30 april 20196 j Gefeliciteerd Johnie! Bedankt mellie, ik was al aan het afvragen of ik niet al zou kunnen gaan wildplukker voor vlierbloesem. Ik ga binnenkort op pad
Geplaatst: 1 mei 20196 j De eerste 2 liter vlierbloesemlimonadesiroop is een feit! Het waren maar weinig bloemschermen, maar vanaf volgende week verwacht ik dat de bomen volzitten.
Geplaatst: 1 mei 20196 j Hier al een aantal weken sla en peulen. Asperges maar met mate Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 1 mei 20196 j Mooi!, Ik ben de snelste hier met de peulen maar bij mij bloeien ze net. Waar een beetje landwarmte al goed voor is.Ook is hier nog geen vlierbloesempje te bespeuren. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 1 mei 20196 j Ben een beetje van slag, vandaag kookt er een gast kok en die vroeg o.a. om komkommers….. Wil ik die net zaaien vandaag. Ik kon gelukkig nog wel verse knoflook en wat kleine preitjes kwijt. Ik blijf het de omgekeerde wereld vinden als je gewend ben om te koken met wat er is ipv een recept nemen en dan naar de winkels moeten voor je spullen.... De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 2 mei 20196 j Mellie en PG! Wat vroeg , ik keek zelfs even of ik nIet per ongeluk ergens eind mei in 2018 aan t lezen was. Hier zijn de peulen 15 cm dat wil zeggen de planten dan he, en de vlier heeft echt nog een schermen.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 mei 20196 j @appelvrouw, ik zaai peulen altijd in november in de kas en heb meestal vanaf maart al peuljes. Kan er nu al bijna niet meer tegenaan eten. Buiten staan ze trouwens ook al op een 35/40cm Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 3 mei 20196 j Patrijs, die asperges! Zou dat graag nog eens zelf willen kweken!! Maar duurt jaren toch voor dat je oogst hebt? Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Geplaatst: 3 mei 20196 j Iedere dag heb ik oogst, de ene dag meer als de andere. Volwassen planten uit zaad duurt vier tot vijf jaar.De planten kan je dan lang laten staan. Ben je ongeduldig?Koop twee jarige klauwen komende winter en na een jaar oogst je de eerste asperge. ( Een per plant). De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 4 mei 20196 j Alvast een knofje geoogst om met de spinazie in een pannekoekje te verwerken We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 mei 20196 j Ja lekker spul die verse knoflook. Ik trok er van de week een per ongeluk doormidden, en wat moet je dan?Ik eet in zo'n geval het slachtoffer maar op. De volgende dag proefde ik de knoflook nog. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 5 mei 20196 j Mooi! van onder glas vandaan? Hier staan de tuinbonen net in bloei. En de oogst vandaag: De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 6 mei 20196 j Idd onder glas ,de tuinbonen in de koude grond zijn hier nog maar amper 30cm. hoog
Geplaatst: 6 mei 20196 j Leuk, misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Heb je ze in januari gelegd? Hier moest ik nodig de platte bak aanpakken.In het voorjaar diverse groenten gezaaid en geplant en nu al weer even de ramen er af om de sla niet te warm te hebben.In de bak is ook van alles spontaan komen groeien na de regen en daar heb ik van geoogst.Voornamelijk jonge N-Z spinazie en wat late winterpostelein, maar ook selder en koriander.Dus lekker een tijd in het zonnetje gezeten en alles op mijn gemak geoogst. Een kilo jonge groene blaadjes en het dubbele aan onkruid voor op de composthoop.Samen met wat verse knoflook en uien wil ik lahmacun pizza maken. De asperges geven ook weer. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 6 mei 20196 j Toch nog even terug geweest voor peterselie en rucola. De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.