Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2018: Ui Exhibition

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nog GEFELICITEERD voor de winnaars en zeker voor iedereen die mee deed aan deze geldige wedstrijd. Ik kijk er naar uit wat het gaat volgende jaar worden .

Ik ben een beetje laat maar toch nog wat foto's van mijn Exhibitions. Ik had geen tijd om ze te vertroetelen, ze gewoon in onze nieuwe moestuin gezaaid en klaar. Volle zon de hele dag door, zand grond en een keer per maand voor de hele moestuin wat biologische vloeibaar voedsel.

IMG901376141528297132.JPG

IMG014888211536868918.JPG

IMG015064651536868923.JPG

IMG014967341536868921.JPG

IMG015126191536868926.JPG

Ik ben toch blij met het resultaat. We gaan dit weekend, zoals denk ik iedereen , een Franse uiensoep maken.

Geplaatst:

Superleuk allemaal. Bedankt voor de handleidingen van de winnaars en hun moeite. Volgend jaar nog zo iets leuks

Dank aan Henk voor het regelneef spelen dit jaar.

Geplaatst:

Nee dit is een ander ras, Vermoedelijk de Ailsae giant onion. En dan ook nog een keer geselecteerd op grote, veel kwekers kweken hun eigen zaden.

Je hebt verschillende grote rassen uien, zoals de Ailse, Kelsae, mammoth improved enz,

De competitie was met het ras Ui Exhibition.

Groetjes

Jos

Geplaatst:

Dinsdag in brievenbus gevonden . Had toch niks besteld ?

Besteld-wat82441537425262.JPG

Maar open gedaan en de inhoud .

inhoud13291537425312.JPG

En label op de schaar .

naamplaatje19051537425364.JPG

Groepsfoto , uien die vandaag verwerkt gaan worden en het blijvend aandenken

groep-ui34881537425434.JPG

Bedankt aan de organisatie voor de organisatie van de fijne wedstrijd en het fijne aandenken.

Waaslander

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Excuus voor het nog niet reageren. Ik heb sjalotjes gekweekt, ze zitten nog in de grond. Niet echt een succes voor mij helaas.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik moet hier even diep door het stof dat ik niet het fatsoen heb gehad me af te melden, ben dat totaal vergeten. En ik vond het andere jaren dus echt vreselijk als mensen zich inschreven voor de teeltwedstrijd en vervolgens niets meer lieten horen en nu heb ik dat dus zelf ook gedaan. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Alles is hier van de zomer in de soep gelopen. Ik had al een late start en met die droogte ging het extra moeizaam, zeker omdat ik alles in potten en bakken heb staan. Toen ging ook de aansluiting van de tuinslang nog stuk en even geen tijd om een nieuwe te halen. Met 37 graden was alles snel naar de haaien, zeker toen ik ook nog een paar dagen weg moest.

Afijn had er toen zo de balen van dat ik de handdoek in de ring gegooid heb en het moestuinforum verdrongen.

Maar volgend voorjaar begin ik weer met frisse moed en nieuwe tuinslang.

En natuurlijk nog een hartelijk gefeliciteerd aan de winnaars, petje af

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

Een van mijn uitjes heeft mijn waardeloze moestuinjaar overleefd blijkt nu achteraf. Geen reizenui, maar wel een ui dus.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...