Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant 2018

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De laatste tagetes, goudsbloem, delphinium, cosmea tussen de groentes gezet. De echt allerlaatsten thuis in de voortuin geplant.

Voorlopig moeten alleen de dahlia's en de courgettes en pompoenen nog de tuin in.

Oh ja, en de opgroeiende kool uit de kas, en, en en.....

In ieder geval voor de vakantie moet het in de grond zitten !

Geplaatst:

@ Mellie

Als je nu pas Uchiki's zaait wanneer kan je dan oogsten en zijn die dan volledig afgerijpt of moeten ze narijpen?

Nu pas je laatste opgegeten? Die van mij zijn al op van eind maart dus dat later zaaien moet ik ook proberen, zaai deze middag nog een 3 tal Uchiki's bij.

Rechtstreeks in de volle grond of zaaide je in potjes binnen?

10/05 enkele courgette planten in de grond geplant.

> 2 gele (Goldrush F1), 2 donker groene (Black Beauty) en 2 groen gespikkelde (All Green Bush)

11/05 5 Uchiki Kuri en 5 Waltham Butternuts geplant en 3 mooi grote golden pearls (Solanum villosum - Diana) uitgeplant.

De Butternuts waren nog (+/- 10 cm, 3 echte blaadjes) vrij klein, op zelfde moment als de Uchiki's geazaaid maar toch zijn deze 3 keer zo groot?

12/05 6 Nieuwzeelandse spinazie plantjes, spontaan zelf uitgezaaid, verplaatst naar hun definitieve plekje en de tientallen andere weggeschoffelt. Vroeger zaaide ik zelf binnen voor wat iets vroegere oogst opleverde maar sinds een 2 tal jaar gebruik ik de zelf uitgezaaide plantjes.

Het verschil in start oogsten bedraagt amper 1 à 2 weken dus ...

Geplaatst:

Gisteren op de tuin geweest. Druivenstruik die ik uit een afgestoten gedeelte van het complex heb gehaald doet het nogsteeds. De bladeren blijven groen. Ik ben happy. Ik heb nog een rozenboog over, die ga ik om de struik heen doen. ben reuze benieuwd of het wat wordt.

Bij mijn schoonouders mag ik 3 paneen van de honden kennels halen. Mooie grote gaten, kan mooi de komkomer etc tegen aan groeien.

Wat ik eerst had voor de peultjes bevalt neit helemaal (volieregaas tegen een open schutting). Sowieso begint de schutting uitlelkaar te vallen. Hij si nog heel dankzij het volieregaas.

de cougette is opgegeten door de slakken, dus weer nieuwe plaatsen. Als het al cougette is, kon ook pompoen wezen. Zien er hetzelfde uti en de oudste (3) had alle kaartjes uit de voorkweek getrokken... Rode biet en boerenkool herken ik wel, maar het verschil tussen pompoen en coutrgette nog niet. Dat zie ik pas over een heel aantal weken.

Verder sla en andijvie uitgezet, ook plantjes weggegeven, mais en komkommerplant gezet.

Hopelijk kan ik zelf de panelen deze week ophalen, kan ik de komkommer tegen de hondenkennels plaatsen. Hopelijk eentje met deur erbij, akn ik er drie tegen elkaar aan vast zetten en die aan de deurkant vrijhouden zodat ik die kan openen om het onkruid weg te halen.

Verder neit veel gedaan.

Geplaatst:
@ Mellie

Als je nu pas Uchiki's zaait wanneer kan je dan oogsten en zijn die dan volledig afgerijpt of moeten ze narijpen?

Nu pas je laatste opgegeten? Die van mij zijn al op van eind maart dus dat later zaaien moet ik ook proberen, zaai deze middag nog een 3 tal Uchiki's bij.

Ik heb alles binnen voorgezaaid. Sowieso pas de 1e x Uchi kuri, dus geen ervaring mee. Ik heb een verwarring veroorzaakt merk ik. Ik bedoelde dat de planten opgegeten door slakken zijn waardoor ik nieuwe heb moeten zaaien. Deze doe ik inmiddels wel buiten, maar achter glas op de patio om de boel wat te versnellen. Zijn wel wat slakken binnengeslopen, want zag knaagrandjes bij de dahlia’s. Hopelijk werken se korrels, want heb ze niet kunnen traceren.

Geplaatst:
@ Mellie

Ik heb alles binnen voorgezaaid. Sowieso pas de 1e x Uchi kuri, dus geen ervaring mee. Ik heb een verwarring veroorzaakt merk ik. Ik bedoelde dat de planten opgegeten door slakken zijn waardoor ik nieuwe heb moeten zaaien. Deze doe ik inmiddels wel buiten, maar achter glas op de patio om de boel wat te versnellen. Zijn wel wat slakken binnengeslopen, want zag knaagrandjes bij de dahlia’s. Hopelijk werken se korrels, want heb ze niet kunnen traceren.

Soory voor de verwarring.

Dacht echt dat je je laatste nu pas had opgegeten.

Taalprobleempje tsn Nederland en België

Geplaatst:

hier klein spul uitgeplant, rond 12 uur bij 25 graden in de zon, beetje dom hè

heb ze een parasolletje gegeven en fingerscrossed

Geplaatst:
hier klein spul uitgeplant, rond 12 uur bij 25 graden in de zon, beetje dom hè

heb ze een parasolletje gegeven en fingerscrossed

Ow, dat deed ik laatst met m'n pepers, om 2 uur 's middags in de kas bij 42 graden...

Maar het kwam goed, dus er is hoop RobO

Ik heb gisteravond m'n voorgezaaide Franse haricots in een verhoogde bak gezet. In het midden staat mais en daaromheen de boontjes. Een soort van 2 zusters zeg maar

En de komkommers en de ene augurk die de slakken heeft overleefd buiten uitgeplant.

Geplaatst:

Nog even twee courgettes gezaaid.

Een plant is duurder dan een zakje zaad waar je jaren mee doet. En lang niet zo leuk

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Oh, als jij nog courgette voorzaait, dan ga ik dat ook doen. Heb er nu te weinig van in mijn tuin. Zaaien is inderdaad veel leuker dan zo'n plantje kopen.

Geplaatst:

Zaad heb ik gekregen van de tuinbouwpromotie, dit jaar hele zakje gezaaid, zes stuks = veel te veel, dus komende jaren kan ik drie of twee jaar doen met zo'n zakje.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Slaai geplant, wonder der vier jaargetijden.

Palmkool plantjes geplant, gekregen plantjes enigszins gefileerd en slechts twee kleine echte blaadjes, maar toch maar in de moestuin gezet en nog niet verspeend.

Ben het zat die plantjes aan huis....

Geplaatst:

Omdat de konijnen beter bekend zijn met kiemgroente alles maar voorgezaaid in tray, totaal 320 kleine potjes:

• inkarnaat klaver (beide bodem verbeteraar en mooi ornament)
  • boekweit (bodembedekker onder walnoot)
  • wilde Korenbloem
  • Chicorei
  • Zandblauwtje
  • Grasklokje
  • Vergeetmeniet
  • Afrikanen "ground control"

Geplaatst:

Ow kan ik nu nog korenbloem zaaien, hebben ze dan nog bloemen dit jaar?

Heb veel zaden van vorig jaar overgehouden

Gisteren spekbonen klimmende gezaaid.

Onkruidmanager 1.0

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...