Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Waar zijn al de 20 - 35 jarige plantenliefhebbers?

Featured Replies

Geplaatst:

Ik kom veel in contact met plantenliefhebbers, maar ik mis toch wel personen van mijn eigen leeftijdscategorie in de omgeving van Eindhoven. Mocht er genoeg animo zijn dan wil ik wel een bijeenkomst organiseren in Eindhoven ^^

Geplaatst:

Verdikkie!!!

Zit ik me toch ontzettend jong te voelen hier in Beek en Donk, maar sta je dus toch al in je 42ste lente langs de zijlijn...

Wat is het leven toch hard

Gr. Jeroen

Geplaatst:

ik ben 35.... de klok tikt

Geplaatst:

ik ben de pappa van 20-35 jarige plantenliefhebbers en die zijn écht heel druk

ik breng ze vaak planten die ze liefhebben: stoofperen, zuurkool, pompoen, aardbei, pruimen, appels

Geplaatst:

He jammer, net 36 geworden.

Geplaatst:

Die zitten binnen : https://www.nrc.nl/nieuws/2018/05/03/plantenkunde-a1601610

Op volkstuinen kom je in deze leeftijdcategorie niet veel mensen tegen. Op de 100 tuinen op ons complex waren er denk ik 3 onder de 35 (waaronder ik).

Wel veel mensen in deze leeftijdscategorie die thuis wat doen met potten en bakken. Maar ze zijn er dus wel degelijk.

Geplaatst:

29 hier, maar ik zit niet in de buurt van Eindhoven jammer genoeg. Ik ken wel een paar mensen van mijn leeftijd die ook zijn beginnen moestuinieren door programma’s zoals ‘de moestuin volgens Wim’ en ‘het goeie leven’, maar het blijft een minderheid.

Geplaatst:

Veel jonge mensen moestuinieren aan huis denk ik. Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die dat doen. Ik heb zelf ook een moestuin in de achtertuin. Makkelijker dan op een complex. Het elke keer erheen rijden moet je dan plannen met werk en dergelijke maar in de tuin loop ik na het eten gewoon even snel naar buiten. Ben zelf 28, maar woon ook niet echt in de buurt.

Geplaatst:

Bij ons op de volkstuintjes zijn er de laatste twee jaren wat jongeren gekomen maar inderdaad sterk ondervertegenwoordigd.

Ondertussen zelf wel 35, Eindhoven zou nog te doen zijn van hier.

Geplaatst:

32 en niet heel ver van Eindhoven.

Denk dat bij Veel 20/30ers moestuinieren een hype is net als zoveel andere dingen.

Daarom zie je ze ook niet zoveel. Vaak als ze erachter komen hoeveel werk het is om 1 goede instragram foto te krijgen van de moestuin houden ze het na 1 of 2 jaar alweer voor gezien.

Geplaatst:

Ik ben 28

Ik ben begonnen met een balkon en nu heb ik een moestuintje in mijn achtertuin!

Geplaatst:

Jeweettoch, age is nothing but a number. Mensen die ouder zijn dan 35 kunnen ook heel leuk zijn...

Geplaatst:

ai, hier ook alweer 3 jaar te oud om in de categorie te vallen. Toch al wel 5 jaar bezig met moestuinen (waarvan 3 in Eindhoven) dus ik BEGON wel in de categorie. Nu bezig met de (moes)tuin van het nieuwe huis (in de buurt van) te ontwerpen.

Geplaatst:

Hier 26 en dit jaar eindelijk voor het eerst begonnen .

Helaas woon ik dan weer niet in de buurt van Eindhoven

Geplaatst:

Ik ben 30 jaar en ik hou van planten...ik ben dol op bladnerven!

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Ik ben gewoon 25 met een pak ervaring

Geplaatst:

26 hier maar veel te ver bij eindhoven vandaan

Geplaatst:

Hier 24 en ik ga dit jaar mijn 4de moestuin seizoen in, in de achtertuin op zo'n 12m2. Helaas niet in de buurt.

Geplaatst:

Hooooooi ik ben 33 en haal daarmee het gemiddelde op ons moestuin complexje een heeeeel stuk naar beneden;) Er valt veel te leren van mijn moestuinbuurmannen maar je moet ook wel stevig in je schoenen staan want ze zijn er allemaal van overtuigd (al zo'n 20 jaar denk ik;) dat alles het best maar bij het oude kan blijven, naar mijn 'nieuwerwetse ideeën ' worden met n schuin oog gekeken.....

Geplaatst:
  • Auteur

@xxxmirjamxxx

Haha, dat ken ik maar al te goed xD

Geplaatst:

Joh, ik haal zelfs met m'n 50 jaar de gemiddelde leeftijd op ons complex fors naar beneden

En inderdaad, van nieuwigheden moeten de meesten niets hebben. Ze doen 't zus of zo omdat ze dat altijd al zo doen. Punt.

Maar ik krijg dan weer wel veel verbaasde blikken als ik met handen vol groen de tuin uitkom op momenten dat er bij hun nog niets of niets meer staat (en dat is toch zeker de helft van 't jaar hehehe)

Geplaatst:
Hooooooi ik ben 33 en haal daarmee het gemiddelde op ons moestuin complexje een heeeeel stuk naar beneden;) Er valt veel te leren van mijn moestuinbuurmannen maar je moet ook wel stevig in je schoenen staan want ze zijn er allemaal van overtuigd (al zo'n 20 jaar denk ik;) dat alles het best maar bij het oude kan blijven, naar mijn 'nieuwerwetse ideeën ' worden met n schuin oog gekeken.....

verklaar je nader. Om welke ideeën gaat het dan?

Geplaatst:

Ow, bijvoorbeeld mijn wormenbak, voor voedingsstoffen ipv kunstmest, proberen planten in te zetten voor bepaalde ongemakken ipv gif spuiten. Geen kaarsrechte langs een touwtje gezaaide plantjes. Een (deels )bedekte bodem en niet spitten zijn een paar van die dingen:)

Maar zoals ik al zei, ik leer ook veel van ze en hun tuintjes staan er mooi bij!

Maar ook leuk om te zien hoe ze stiekem alles in de gaten houden wat ik doe en zich denk ik soms wel verbazen dat er meer wegen richting Rome gaan:)

Geplaatst:

33, maar Eindhoven is nog best een eindje rijden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.