Grork Geplaatst: 17 juli 2019 Geplaatst: 17 juli 2019 In een van andijvie vrijgekomen bak bonen gelegd Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
RobO Geplaatst: 17 juli 2019 Geplaatst: 17 juli 2019 spercieboon, sla, rogge op de leegkomende veldjes Quote
TomP Geplaatst: 17 juli 2019 Geplaatst: 17 juli 2019 Gisterenavond laatNog wat boterboontjes, rode en witte bietjes, Amsoi, Tsoi Sim en sla (krul, rode en boter) gezaaid Quote
TomP Geplaatst: 19 juli 2019 Geplaatst: 19 juli 2019 De Amsoi en de Tsoi Sim komen al piepen, vlugge rakkers.Idem de witte en zwarte rammenas, amper 2 dagen en de kopjes komen al boven Quote
sassifras Geplaatst: 21 juli 2019 Geplaatst: 21 juli 2019 Struik boontjes, rode bieten en radijsjes voorgezaaid, staan nog op het balkon. Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 juli 2019 Geplaatst: 21 juli 2019 Enkele bedden met groenbemestermengsel, zie mijn seizoen.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde Ā š
Patrijs Geplaatst: 9 september 2019 Geplaatst: 9 september 2019 Is iedereen uitgezaaid? Ā Radijs, punt en rond, winter andijvie radicchio. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 30 september 2019 Geplaatst: 30 september 2019 Eerder al Chinese kool gezaaid, die staat inmiddels boven.Bergbasilicum gestekt.En vandaag paksoi gezaaid.Ā Alles gelijk op een in potjes gezaaid. De opkomst ligt meestal hoog en zo kan het even doorgroeien voor het straks na de paprika's onder glas geplant wordt. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2019 Geplaatst: 1 oktober 2019 Vandaag heeft Lie de eerste 12 tenen olifantenknoflook voor prei lekker diep in de grond gestopt. Ook 10 stuks oerprei. Hij had er een bedje met sla en groenbemester voor leeggehaald en er wat compost op gelegd. Verder veel onkruid in de tuin uitgetrokken, en alle grote bloeiende planten (behalve de tabak only the lonely), jammer voor de bijtjes maar er viel tĆ©veel zaad. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde Ā š
Flup Geplaatst: 1 oktober 2019 Geplaatst: 1 oktober 2019 Is dat siertabak, appelvrouw? En zo nee, winnen jullie daar ook de zaden van? Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2019 Geplaatst: 1 oktober 2019 Jawel siertabak. Ik gebruik de grote sterk geurende en plakkende bladeren als vangplant , als ik luizen op de pepers heb leg ik wat van dat blad erbij op de pot..werkt goed! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde Ā š
henkg Geplaatst: 2 oktober 2019 Geplaatst: 2 oktober 2019 Goeie tip, tabaksbladeren als vangplaat voor luizen! Quote Ā Ā Ā Ā Ā 2025_teeltlijst (.xlsx) Ā Ā
Saalk86 Geplaatst: 8 oktober 2019 Geplaatst: 8 oktober 2019 Ik gooi morgen wat sugar snaps in het aquaponics systeem die in de kas staat, ben heel benieuwd! Quote Insta, leuke fotoās! https://www.instagram.com/waldengardening/
Mr bean Geplaatst: 9 oktober 2019 Geplaatst: 9 oktober 2019 Gistermiddag scheen hier de zon en heb ik snel mijn weeuwen bloem- en spitskool gezaaid. Wat een heerlijk was dat. Zeker nu het water hier met bakken uit de lucht komt vallen. Net op tijd dus. Maar liever houd ik het op een goede planning Quote
Patrijs Geplaatst: 10 oktober 2019 Geplaatst: 10 oktober 2019 Eindelijk zon en wind hier. Nog een dozijn vergeten prei geplant samen met een dozijn andijvie en wintersla. Wel alles in de platte bak gezet voor als het koud wordt. En Mr bean, bedankt voor de reminder voor de weeuwenteelt. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 11 oktober 2019 Geplaatst: 11 oktober 2019 Nog meer Anna pauwlonia gezaaid en vandaag 2 red eye rozen getracht te stekken. Vorige was gelukt totdat ik er per ongeluk limonadesiroop i.p.v. water bij had gegoten... zo stom. Quote
Grork Geplaatst: 11 oktober 2019 Geplaatst: 11 oktober 2019 "............Vorige was gelukt totdat ik er per ongeluk limonadesiroop i.p.v. water bij had gegoten... " ~proest! ~ Verder gaat het wel goed met je Mellie ? Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 12 oktober 2019 Geplaatst: 12 oktober 2019 Ehrm In my defense mijn beste Grork, het was zelfgemaakte vlierbloesemsiroop... gewoon helder wit. Dus geen knalpaarse carvan cevitam oid. Daarna ben ik het met gedeeltelijk rietsuiker gaan maken, zodat het een beetje gelig is. Ā Restjes water gaan altijd naar de planten i.p.v. door de gootsteen. Dat was kennelijk het beginnetje van een glas vlierbloesemlimonade. Jammer dat planten het wat minder lekker vinden! Quote
Grork Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 Ik kon het niet laten..... 'k heb me gewaagd aan een bed spinazie te zaaien. Kijken of het lukt. Als het lukt dan bof ik. Want ik heb veel meer dan ƩƩn bed gezaaid. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Liekie Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 Winterspinazie! Wie weet een geslaagd experiment!Hier is vandaag gazongras gezaaid. Het mag wat druppelen, maar vooral niet kouder worden deze week. Ben benieuwd of het wat wil kiemen. Quote
donaldk Geplaatst: 31 oktober 2019 Geplaatst: 31 oktober 2019 Oei dat is laat. Ik was al laat met gedurende de week na 5 oktober. Nou had ik zaad voor schaduw en droogte bestendig gras bestelt, dus dat duurt weken om te kiemen, want het bevat geen Raaigras. Het mos groeit dus weer sneller dan het gras.Ā Precies die extra week dat de levering duurde, was het mooi warm weer. Toen ik het zaad eindelijk had werd het bagger weer;-(.Ā Ik had ook nog een oud doosje schaduwgazonzaad van de Aldi die deed het een jaar eerder slecht en een andere grotere ook kilodoos van de Aldi, ook voor schaduwrijke gazons, die ik begin dit jaar kocht voor half geld. Die deed het dit jaar beter. Dus die twee gemengd en uitgestrooit op het topje van de dijk, maar ondanks raaigras kiemt die ook niet snel. Alle zaad opgemaakt want 5 Kilo zaad is krap voor een gazonnetje. Ik zie nu al dat ik volgend jaar extra moet regelen. Of zaad moet een winter overleven en alsnog ontspruiten???Ā Geen DCM Riparo, of ander consumentenverpakking genomen, omdat die tegen je liegen, als je het gaat uitzoeken is Riparo gewoon 300kg en niet 100 tot 120 kilo zaad per Ha. Lima grain vertegenwoordiger geeft netjes aan 150-250 kilo, zoals in productblad. Bij DCM hebben ze ook zo'n productblad voor de 15 kilo zak en dan vind je de echte hoeveelheid. Handzaai is ook altijd wat meer. Maar ik wil niet enkel in het klachtentopic rondhangen;-). Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Ā
Liekie Geplaatst: 1 november 2019 Geplaatst: 1 november 2019 Inderdaad wel aan de late kant, maar we hadden de tuin toch voor zover klaar dat het erin kon en wie niet waagt die niet wint. Dus toch gezaaid en inmiddels staat het meeste toch al zo'n 5cm boven. We hadden eerst volop regen, en daarna echt een paar dagen prachtig weer erop, zon met 18-20 graden en het lijkt erop dat het meeste gekiemd is. De tuin ligt pal op het zuiden met (nog) geen enkele beschutting, dus als de zon er was, scheen hij op het graszaad. Dat heeft goed geholpen. De vogels hadden ook nog voldoende aan de lange rij zonnebloemen van de buren die hun zaden lieten vallen (dat was echt een toptiming!) en lieten het graszaad dus met rust. Het was overigens wel DCM Activo. Tot zover geen klachten daarover. Die doos werkte ook echt prima in het handmatig zaaien. Quote
Flup Geplaatst: 2 november 2019 Geplaatst: 2 november 2019 Vijgenstekjes geplant. Heb weer mooie soorten erbij gekregen en die moeten natuurlijk goed opgroeien. Quote
Liekie Geplaatst: 4 november 2019 Geplaatst: 4 november 2019 Voorjaarsbolletjes (allium en blauwe druifjes) gepoot en toch nog maar knoflook. Net of alles vertraging oploopt hier... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 januari 2020 Geplaatst: 9 januari 2020 Hier gaan we verder: wat-heb-je-vandaag-gezaaid-of-geplant-2020-t26067.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.