Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 28-4-2020 om 17:11, Jorg zei:

..., beetje verwarring veroorzaken is natuurlijk gewoon strategie.

Bovendien, de planten van rorror zijn verwende binnenplanten. Wordt straks helemaal niks buiten.

Tssss...

Geplaatst:
  • Hoge en stevige plant van 95 cm - Check! (zwaartekracht gaat helpen)
  • Alle bloemen verwijderd totdat plant in volle grond komt te staan - Check!
  • Bed bemest met organische mest - Check!
  • Afharden plant - In Progress!
  • Oogsten langste peper - Soon!
  • Like 1
Geplaatst:

Heb 2 planten van de wedstrijdpepers weggegeven en er zelf 2 gehouden. 4 vond ik te veel wegens plaatsgebrek. 

Mijn mooiste plant:

IMG_20200525_102916.thumb.jpg.a63b4675cffd644ef2e217d98db604e7.jpg

Valt me vandaag wel op dat deze zweefvliegen? er wel vaak op vliegen. 

IMG_20200525_102826.thumb.jpg.5bfb1e6a78871a9b07dcca99126876a9.jpg

Geplaatst:

Het is niet het onderste pepertje die gaat winnen, en misschien ook niet de bovenste..maar het bloemetje beloofd veel, die heeft de ruimte om naar beneden te groeien!

20F7B1AC-D188-41C7-9D97-3479D0594059.thumb.jpeg.50a0ffc3407964dce8ccc787537ebb65.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Heb mijn peperplanten ook in de tuin gezet (week geleden), maar ze hebben het nog wel wat moeilijk met de overgang. Er zitten al veel pepers aan en dat terwijl de planten niet zo groot zijn.

Geplaatst:

Heb 3 planten in de volle grond staan en ze doen het best goed. Sommige pepers beginnen al te verkleuren en dat terwijl het nog juni moet worden.

3.thumb.jpg.4f54287ff0a84f5bdf6de985fe5cd8ae.jpg

Geplaatst:

Hierbij mijn pepers, inmiddels 40 cm. De bloemen heb ik verwijderd.

Na het zaaien groeide de plantjes erg slecht totdat ik ze in maart een grotere pot gaf. Ineens kregen ze een groeispurt.

Het lijkt erop dat ze nu weer stilstaan. Daarnaast heeft de top zich in 3 gesplitst.

Dieven heb ik steeds verwijderd. 

Ik had gehoopt dat ze ongeveer 70cm zouden zijn tegen deze tijd. Want ik geloof niet dat een plantje van 40cm een peper van 35cm gaat voortbrengen.

Misschien weer verpotten, ondanks dat ik ze vloeibare voeding geef en nog geen wortels onderin zie. (zag ik bij de vorige verpottingsronde ook niet maar kregen toen wel een groeispurt.)

20200531_164255888_iOS.jpg.4f7c80191166d8d9e4af008ae4215964.jpg

Geplaatst:

Leuk om mee te kijken bij iedereen! Ik geef de peperplant geen bijzondere behandeling verder trouwens. Hij moet mee met de rest. En dan zien we het wel.

De onderste peper is de oudste. En ontwikkelt zich netjes. Heb em niet gemeten. Straks fjes doen. Zomaar voor de lol.
Gedaan: 16 cm, is nog niet geweldig, maar toch leuk.

cdabbfe4f1ddfc2b5da5f9a13382942e.jpg

Plant zelf. Zal ik zo ook even de hoogte bij plaatsen.
Gedaan: 75 cm.
3211e5ddaef197ac5665c73c47e19a13.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik heb 1 plant die een beetje aan het bijtrekken is in de kas en 1 die eruit ziet alsof die 2 weken geleden is gezaaid. Desondanks staat die ook in de kas erbij.
Ik heb een stekje genomen van de eerste plant en zowaar: het werkt! Die 2 staan op de foto.
Ik heb vandaag nog maar een stekje genomen van die plant. Als het aanslaat, heb ik dan zowaar 4 plantjes. Nu nog zorgen dat ze ook echt wat gaan opleveren. Zo’n wedstrijd is leuk, maar er moet natuurlijk ook gewoon geoogst worden.
Speaking of which.... pompompooommmm! ik heb het eerste beetje wat een peper gaat worden gespot! Nou nou nou, nog lang geen 16 cm a la Charly of de meer dan 30 cm van Rorror, maar toch... het begin is er!
Jeej!

b33c4e56695a403b85c7cace7b16a120.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Sinds een paar dagen bloeien ze bij mij weer, en er komen weer pepers aan. Mellie ik heb nog geen 30cm peper. Helaas wel een plant van 50cm.

Een denk fout van mij, ik denk altijd maar na over de wind en vernieling wat het aanbrengt, en daardoor wil ik graag lage struikjes. De dieven kwamen vanzelf, mijn idee was mooi dan blijven het struikjes. Had beter net als Jorg ze kunnen laten groeien.want bij mij komt er nooit een 35cm peper aan. Wie weet lukt het me toch volgend jaar. Zolang er maar voldoende oogst is om op te eten. 

Geplaatst:

Ah soort van wishful thinking van mijn kant dan@Rorror! Bij jou groeien die pepers zo geweldig dat ik dacht dat ze bij jou al minstens 30 cm waren.
Je struik is in elk geval al groter. Komt vast nog wel goed. En anders heb ik een kansje, klein kansje hè!, je in te halen

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...