Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De eerste rode peper. Hopelijk zo goed opgemeten, 12 cm.

1726209132_peper2.thumb.jpg.e10e737f9688ba7f41714d477ad9e960.jpg

En dan tot nu toe mijn meest creatieve peper.

1477566916_peper1.thumb.jpg.953da1fabecb8c9e4254d90d098e475c.jpg

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

IMG_9245.thumb.jpeg.45ab8f0f8c345b9657a644fa50eb98b5.jpeg

Hierbij mijn eerste wedstrijdpeper. Net 13 cm zo te zien. Ik hoop nog een paar grotere exemplaren te scoren. Er zijn nog 4 planten in de race en ze staan er allemaal mooi bij. Veel bloei. Dat belooft nog wat.

aangepast door koolrabi
  • Like 3

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

@koolrabi, als je van kelk tot punt de lat legt, meet je net ietsje meer. Even voor jou wat geknutseld in paint en paint.net.

meten.jpg

Dan kom je al op 13,8 cm.

Als je ook de kelk nog open gaat vouwen, óf eraf haalt, komt er nog een paar mm bij en komt je peper op 14 cm.

Geplaatst:

De peper zit ,nog groen aan de struik. Ik kan niet meten en fotograferen, maaaaar,

hij is in ieder geval 16 cm !!!  💪

En hij heeft familie die net zo ambitieus is.
Dus maak jullie borsten maar nat.

Geplaatst:

De eerste 2 takken zijn uit de wedstrijd pepers gewaaid vanacht/vanmorgen. 

Erg zonde, heb de grootste pepers er al afgehaald. De kleintjes gooi ik weg. 

DSC_3622.thumb.JPG.890efa184f43fb57ccbdebb14254d43c.JPG

3 wedstrijd pepers blijven binnen tot na het weekend. Twee blijven er buiten, die kunnen niet naar binnen. 

DSC_3623.thumb.JPG.c5a114e4187f7e534b7b9deee938c48c.JPG

Het zijn mooie struikjes, maar wel top zwaar.. 

Geplaatst:

@Grork Zal binnen kort eens proberen een video te maken, als de wind hier de hoek om komt.

Er staan al stokjes tussen, maar het waait hier echt flink op terras. Als je buiten op staat loopt valt het wel mee. Maar als je op de beneden etage op de hoek van de flat woont, slaat de wind er flink omheen.
Woensdag is de laatste dag hier met die wind, dan gaan ze weer naar buiten.

De sperciebonen zijn ook kappot gewaaid, ook de pas gezaaide snijbonen zien er niet meer uit, alles ligt plat.

Ik hou de vitrage voorlopig dicht, wat als ik niks zie, kan ik me er ook niet over irriteren 😣!

Geplaatst:

We horen van een heleboel deelnemers helemaal niets.

Is het mislukt ? Of worden we in september verrast met pepers van 50 cm ?

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat !!

Geplaatst:

Hier gaat het eigenlijk heel goed! Maar op de een of andere manier eindig ik steeds in de kas zonder mobiel. Maar ik ben heel erg content en zeker gezien de trage start.
Er hangen veel pepers aan. Jeej

De afgeknipte stekjes doen het beduidend minder, want die zijn volledig bedolven onder de andere pepers. Die maakten ineens een flinke groeispurt, maar dat had de moederplant ook. Dus ik heb er vertrouwen in dat het wel goedkomt met die kneusjes.

Tut tut @Amrutten, wat een spierballentaal!

Maar het is inderdaad leuk om te weten hoe ver de concurrentie is. 

Je vraagt om repliek en daartoe heb ik geprobeerd een foto te maken van een lange peper aan een plant met een duimstok er langs. De planten staan in de volle grond en eromheen staat een platte glazen bak. Een heel gehannes met die duimstok en een camera in een glazen bak. Tuurlijk probeer je het gebogen puntje dan ook nog wat te strekken langs de meetlat. En ja, toen brak het puntje af 😪

Peper 5 juli.JPG

Zelfs als ik de twee delen strak tegen de duimstok druk, kom ik net niet bij de 16 cm. Dus ja @amrutten, je ligt in ieder geval voor op mijn gesneuvelde peper.

Niet getreurd. Het gevalletje ligt klaar in de keuken om er lekker van te smikkelen, en de rest mag doorgroeien.

Het groeiseizoen is nog niet voorbij en de wedstrijd sluit pas op 30 september.

Iedereen succes verder, en ook hier: het lijkt moeilijk om ze voorbij de 15 cm te krijgen. 👍

aangepast door Vinky

@HuubvG: Dank voor je bemoedigende meting met Paint. Bijna 14 cm dus. Als het menens wordt hierna zal ik wat preciezer meten. Ik heb goede hoop in elk geval ook bij de 15 cm te komen. De peperplanten in de kas, zo lijkt het, zetten de spurt erin.

aangepast door koolrabi

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

6d04c9ef23d12d8cb9cdeab3c1c8af97.jpg

Niet gemeten, wel gefotografeerd. Ernaast het achtergebleven stekje. Hopelijk blijven ze het doen.

Iets heeft mijn kas omgewoeld zag ik zojuist. ik heb losse planten liggen. Daar wordt dit moesje absoluut niet blij van...

Geplaatst:

Hier is alles nog prachtig groen, dus nog geen pluk noch officiele inzending. Kan wel wat foto's maken van het groeiproces natuurlijk. Ik denk dat ik wel op of boven de 9cm ga uitkomen. Bij deze de stand van een van de buitenpepers in pot:

20200706_143448.thumb.jpg.f907698dca9f447465ec52cfe5032875.jpg

en 1 van de pepers aan 1 van de 2 planten in de kas:

20200706_143609.thumb.jpg.33342dd7487535ea54138995f101d7fb.jpg

Geplaatst:
3 uren geleden, Mellie zei:

ik heb losse planten liggen. Daar wordt dit moesje absoluut niet blij van...

Nee heel sneu, hoop dat ze niet nog meer planten slopen in de kas.

Ik heb zojuist een 3de afgebroken tak uit de wedstrijd pepers gehaald. 
Drie wedstrijd planten hebben dus nu een tak verloren. één plant in de vaste bakken buiten ligt geheel plat.

De wedstrijdpepers in de roestbakken beginnen ook neusrot te krijgen...

Alle andere pepers/paprika's zien er ook niet meer mooi uit, alles heeft windschade.

@Grork De drie wedstrijdpepers in pot, staan binnen. Ben creatief bezig geweest met wat betonijzers om betere steunen te maken, maar durf ze niet buiten te zetten.

Geplaatst:

Mijn eerste officiële inzending, was per ongeluk afgebroken tijdens verwijderen van de winde die over de grond slingerde.
Bij thuiskomst bleek deze ook nog een gebroken (en verdwenen) punt te hebben.
11,5cm, maar had ze ook tot 13cm gezien.

Sinds ze buiten staan is er een klein pepertje bijgekomen, van nu 1-2cm. In ongeveer 3 weken tijd.efe31f46dc70407e606e5e17e7221e4e.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...