tuinLB Geplaatst: 27 augustus 2020 Geplaatst: 27 augustus 2020 Aangezien mijn vorige inzending niet aan de voorwaarden voldeed en ik geen nieuwe foto meer kon maken, vandaag nog eens goed in de planten gedoken en de langste die ik kon vinden waar de groei uit was geselecteerd. 19 cm 1 Quote
Saalk86 Geplaatst: 28 augustus 2020 Geplaatst: 28 augustus 2020 Oké oké... Gewoon in ál die maanden en 29 pagina’s gewoon nog geen één opmerking erover. Moet ik ‘m dan maken? Dames, en heren, ben ik nou écht de enigste die soms moet lachen om al die lengtes? Nou, vooruit, ik maak ‘m: Volgens mij zouden heel wat heren tevreden zijn met hun ingestuurde lengtes! Moet kunnen toch? 😅😄 6 Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Arja Geplaatst: 29 augustus 2020 Geplaatst: 29 augustus 2020 Nee hoor, je bent zeker niet de enige. Ik wil steeds roepen WIE HEEFT DE LANGSTE. Hoe was dat in eerdere jaren, leverde dat ook twaalfjarigenhumor op, en is alles gewoon al zo vaak gezegd dat het alleen voor newbies nog lollig is? Quote
ADOPEG Geplaatst: 29 augustus 2020 Geplaatst: 29 augustus 2020 (aangepast) Als het onder eigen lengte komt, is het het insturen niet waard. Zo eenvoudig is dat. Als jullie dan op dit niveau willen discussiëren. 29 augustus 2020 aangepast door ADOPEG 2 Quote ~ Vita rosa est ~
Jorg Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 Mijn inzending, Dit was de langste peper, 22, ...... cm, maar helaas ging het verwijderen van het kapje niet goed, dus dat maakt denk ik mijn inzending ongeldig. Dan maar een andere waar het verwijderen wel goed ging: Mijn inzending is dus: 21,4 cm 1 Quote
Mellie Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 Lijkt mij dat het kapje eraf niet erg is als je de cm zonder kapje rekent. Tis niet zo dat je het kapotte stukje eraan zet toch? Ik ben chilivlokken aan het maken van de wedstrijdpeper. Ruikt heel lekker terwijl ik het niet een heel aromatische peper vind. Valt me 1000% mee Quote
HuubvG Geplaatst: 30 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2020 @Jorg, moeilijk. Ik zie nu dat het verwijderen van kelk problemen zoals breuk kan opleveren. Bij de rode pepers is dit zo? Of gaat het vaster zitten tijdens de groei, het rijpen? Bij mijn - nog groene - pepers ging de kelk en het steeltje er makkelijk af. Tja, hij is wel gebroken en dat is niet toegestaan. Maar dat gebeurde niet terwijl je de peper langer wilde maken of zo. Dus is het gewoon het eindpunt van je peper en vind ik hem wel geldig. Daarom kun je de maat er nog wel bij schrijven, dan komt die op de lijst. @Mellie, klinkt goed. Ik had alleen een paar kleine groene en die waren mild, meegebakken in gerechten smaakten ze wel goed. Duizend procent? Dat viel heel erg mee dan! Quote
HuubvG Geplaatst: 30 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2020 Update 30 augustus Het blijkt dat de kelk en steel eraf halen problemen zoals breuk kan geven. Daarom kun je deze zo nodig laten zitten. Je kunt de kelk nog wat openvouwen en vanaf dat punt de peper opmeten. Quote
Bosmol Geplaatst: 31 augustus 2020 Geplaatst: 31 augustus 2020 Wordt een peper nog straffer als hij droog is? Quote
donaldk Geplaatst: 31 augustus 2020 Geplaatst: 31 augustus 2020 Op 13-4-2020 om 16:57, Beukwood zei: Hey het bekende 125mm pvc systeem, ben je Jan? Of zijn er inmiddels meer met deze specifieke soilless medium buitenkweekopstelling naast Robert en Jan? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Beukwood Geplaatst: 1 september 2020 Geplaatst: 1 september 2020 @donaldk nee ben Ruben en ik ben de volgende in de serie van Robert en Jan dus blijkbaar Quote
donaldk Geplaatst: 1 september 2020 Geplaatst: 1 september 2020 Ah okay, Robert op het forum van chillipeper.nl, was de eerste die deze uitvoering gebruikte, zijn toevoeging was het gebruik van een bepaalde vlotter opstelling, voor autobewatering/voeding. Wat voor voeding gebruik jij? Ik zie dat jij korrels (en netpotjes?) gebruikt. Dat is wat klassieker dan worteldoekzakjes en kokosvezel. Anyway Ruben, chillipeper.nl is niet meer. Dus is er nu chillipepers.nl, dus je bent welkom daar te komen buurten. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 1 september 2020 Geplaatst: 1 september 2020 15 uren geleden, Bosmol zei: Wordt een peper nog straffer als hij droog is? Nou je verliest vocht, behoudt capsaicine... Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
rorror Geplaatst: 1 september 2020 Geplaatst: 1 september 2020 2 uren geleden, donaldk zei: Dus is er nu chillipepers.nl Reclame voor een site met 3 geregisteerde gebruikers... Niet helemaal ontopic. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Saalk86 Geplaatst: 1 september 2020 Geplaatst: 1 september 2020 Ben benieuwd of er nog goede inzendingen komen! Peperplant in kas doet t hier nog goed, maar denk wel laatste oogst nu. 1 Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
xxxmirjamxxx Geplaatst: 2 september 2020 Geplaatst: 2 september 2020 Mijn grootste tot nu toe, 15,8 cm denk ik zo. Ik hoop nog een grotere te kunnen oogsten, spannend!! Quote
Amrutten Geplaatst: 3 september 2020 Geplaatst: 3 september 2020 Mijn eerste en wrs. enige inzending. Alle inspanningen, daar zijnde, counseling, motivational talks, tough love, heidag en gewoon vloeken, heeft niet tot een bevredigend resultaat gevoerd. De plant voelde dat ik eigenlijk niet veel over heb voor pepers, dus. 🖕 Als ik goed kijk is het 17,2 cm geworden. Quote
rorror Geplaatst: 3 september 2020 Geplaatst: 3 september 2020 17cm. Voordat die ingedroogd was was die 17,2 maar wel in kromme toestand. ADat had anders maar 16cm geweest, door te drogen kon ik hem recht spalken in een aantal dagen tijd. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
koolrabi Geplaatst: 3 september 2020 Geplaatst: 3 september 2020 (aangepast) Inmiddels heb ik een leuke oogst van de 4 wedstrijdplanten. Maar of ik nog boven de laatste meting van 17,8 cm uitkom is de vraag. In de groene ton hangen misschien nog een paar kanshebbers. Ik behandel ze met zorg en hoop dat ze nog wat doorgroeien. Anders moet ik het er mee doen. Ik heb 2 planten in de volle grond op een beschutte plaats tegen een zuidmuur staan en twee planten in de kas. De pepers in de kas lijken het beter te doen. Dus deze plant zet ik nog even terug. 3 september 2020 aangepast door koolrabi 2 Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Mellie Geplaatst: 4 september 2020 Geplaatst: 4 september 2020 @Mellie, klinkt goed. Ik had alleen een paar kleine groene en die waren mild, meegebakken in gerechten smaakten ze wel goed. Duizend procent? Dat viel heel erg mee dan!Ik ben er later achter gekomen dat de heerlijke geur van de 2 meegedroogde shishitopepers zijn! Daar ga je met die mega meevaller 1 Quote
Liekie Geplaatst: 5 september 2020 Geplaatst: 5 september 2020 Ik schrijf een 16,8cm bij op de lijst! Ik zit weer in de middenmoot ipv hekkensluiter Planten doen het nog steeds prima, maar het late zaaien gaat me parten spelen in de sluitingsdatum denk ik. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 Kijk dit verschil dan... alletwee van dezelfde plant. De spitse dunne met het stompe dikkerdje Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 12 september 2020 Geplaatst: 12 september 2020 Nog even een eindsprint misschien, met het mooie weer dat voorspeld is voor komende week? Mijn conclusie tot zover: -het kiempercentage van het zaad valt mij wat tegen -maar wat er kiemt levert vervolgens wel gezonde, makkelijk te stekken planten die een grote opbrengst geven, zowel in volle grond als in bak op het terras (kas heb ik niet) -echter, in de verste verte qua lengte niet in de buurt van de beloofde 30 centimeters, ik ga uitkomen wat boven mijn eerste inzending maar ik denk niet boven de 20 cm. Voor mij is het zeker geen blijvertje, want in mijn keuken worden weinig pepers gebruikt en zelfs 1 plant geeft veel meer pepers dan ik kan verwerken. Hoe gaat het bij de rest? 1 Quote
rorror Geplaatst: 12 september 2020 Geplaatst: 12 september 2020 Mijn conclusie: - Opkomst perfect 5van 5 opgekomen. - Geeft mooie sterke planten. - Had ook langere pepers verwacht, ik gok dat dit niet de echte ' joe long cayenna's' zijn. Afbeelding in begin topic zien pepers er ook net anders uit dan iedereen hier laat zien. - van de 5 planten, heb ik tot nu toe 1,4kilo aan pepers in de vriezer. + nog wel 100 pepers die ik meteen verwerkt/opgegeten heb. - Pepers doen het wel goed in lagere tempraturen. Planten bloeien nog steeds deze dagen, en er komen nog steeds nieuwe pepers aan. - Ik zaai ze volgend jaar niet meer, maar probeer wel 1 plant over te houden door de winter heen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Erny Geplaatst: 12 september 2020 Geplaatst: 12 september 2020 (aangepast) Mijn twee grootste groeiers stellen teleur. Lijkt erop dat ze tijdens het rijpen toch een centimeter verloren hebben. Foei. Dus hier is mijn eerste (hopelijk niet enige) inzending van maar liefst een luttele 16 centimeter. Maar... wel recht. Vanwege het vertekend beeld van door het fotograferen (lijkt buiten de duimstok te vallen en langer te zijn) ook ff closeup van de twee uiteinden. De planten lijken nu pas lekker veel pepers te gaan produceren. Dus volgend jaar toch een maand eerder zaaien. Bij mij viel het kiempercentage dus ook erg tegen, maar twee planten ter opkweek (mijn andere pepers hadden prima opkomst onder dezelfde kiemomstandigheden). 12 september 2020 aangepast door Erny 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.