Flup Geplaatst: 11 april 2020 Geplaatst: 11 april 2020 Alleen water gegeven, het is te warm en te droog om te zaaien. Komende week wordt het koeler en valt er hopelijk iets regen, dan zaai ik wel weer wat. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 11 april 2020 Geplaatst: 11 april 2020 @rorrorIk woon in Frankrijk.daar ziet het weerbeeld iets anders uit.maar let goed op hoor Quote
Patrijs Geplaatst: 11 april 2020 Geplaatst: 11 april 2020 Twee bakken met doperwten laagstro geplant en de laatste Triplo aardappels ( Er stond nog een rijtje snijbiet in de weg die nu opgegeten is). Quote De moestuin van Patrijs
Amrutten Geplaatst: 12 april 2020 Geplaatst: 12 april 2020 De vruchtgroentes gezaaid. Pompoen Red Kuri Klimmende cougette Ola Escaladora (hoe kom je erop ) Courgette Costata Romanesco Courgette/pompoen Tromba D'Albenga vooral die laatste, daar ben ik heel benieuwd naar. Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 12 april 2020 Geplaatst: 12 april 2020 Die ola escaladora heb ik ook voorgezaaid gisteren. En ik heb bloemzaad van cosmea en zinnia rechtstreeks in de tuin gezaaid. Ik hoop dat er wat opkomt, geen mogelijkheid om bloemen voor te zaaien. Quote
Claudia69 Geplaatst: 12 april 2020 Geplaatst: 12 april 2020 Gras gemaaid, compostbak gekeerd, wat gezaaid (zonnebloemen, Nieuw-Zeelandse spinazie, cosmos en nog wat bloemen). De grond ligt hier al vrij droog, dus ook wat snijbiet voorgezaaid in trays. Hopelijk schiet die dan niet zo snel door als vorig jaar. Quote
Claudia69 Geplaatst: 12 april 2020 Geplaatst: 12 april 2020 (aangepast) Quote Op 10-4-2020 om 22:34, Jeanne heijmans zei: Alleen water gegeven, omdat het zo droog is steeds. Ben planten aan het afharden, en daarna gaan ze naar buiten. Onder een soort veranda.tot nu toe gaat het goed.maar er komt volgende week een dag met veel wind.hoop dat het dan nog goed gaat. Er komt zelfs nog wat nachtvorst aan deze week: 12 april 2020 aangepast door Claudia69 Quote
Vastone Geplaatst: 12 april 2020 Geplaatst: 12 april 2020 @Claudia69 wat een mooi ocerzichtelijk schema van de weersvoorspelling. Waar heb je dat vandaan? Ik kijk altijd op weeronline, maar dat is lang niet zo gedetailleerd. Hier vandaag een inhaalslag gedaan met zaaien: spinazie, stengel ui, rode kool, palmkool, paksoi, knolvenkel en nog een hoop bloemen. Quote
Claudia69 Geplaatst: 13 april 2020 Geplaatst: 13 april 2020 Die weersvoorspelling komt van de Bodemkundige Dienst (België) en geldt voor het centrum van het land (regio Brussel). Naar mijn ervaring ook vrij accuraat voor regio Gent. Mogelijk aan de kust iets zachter van temperaturen en in de kempen / Ardennen iets kouder dus. https://www.bdb.be/Productendiensten/Weerbericht/Onlineweerbericht/tabid/157/language/nl-BE/Default.aspx Quote
Patrijs Geplaatst: 15 april 2020 Geplaatst: 15 april 2020 En weer on topic: Drie artisjokkenplanten en en vijf spitskoolplanten geplant. Quote De moestuin van Patrijs
Jeanne heijmans Geplaatst: 15 april 2020 Geplaatst: 15 april 2020 Wat sla uit de koude kas in de volle grond gezet. Quote
Amrutten Geplaatst: 16 april 2020 Geplaatst: 16 april 2020 Nog wat kohlrabi plantjes gezet. En ieni mini zomerprei. Ik moest gewoon iets doen. Eigenlijk zijn ze nog wat klein, maar goed, groeien kunnen ze in de tuin ook, onder hun insectengaas. Behoorlijk warm hier, om 10.30 uur Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 april 2020 Geplaatst: 17 april 2020 Voor de zoveelste keer wat rijtjes gezaaid, met o.a. spinazie, gemengde sla, 2 soorten bietjes, nigella, raapstelen, en koolrabi. Oh en zo nog wat prei onder insectendoek. En wat (winter-, en zomer)wortels, als ik daar toch de hele bende open moet maken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 17 april 2020 Geplaatst: 17 april 2020 Ja, lekker als alles in de grond zit. Hier rode Piroska uitjes geplant, ze hadden zich verstopt maar ik heb ze net op tijd terug gevonden. Ook weer een rij rucola gezaaid. Net als een bak suikererwten en de eerste courgettes. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 En wij de aardappels erin, 30 x Pompadour en 60 x Bernadette. Lie moest eerst gieten voordat hij de gaten goed kon maken. Rijtjes buiten zaaien zoals bieten en wortelen is wel een probleem het is kurk en kurk droog en de aarde is in grote brokken op sommige bedden waar ik niet genoeg compost voor had. Nou dat weer 👀 Daar wacht ik dus maar even mee. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 Hier ook weer een plekje gevonden voor een dozijn gekregen Mozart aardappeltjes nadat ik de selder en peterselie geoogst had. Quote De moestuin van Patrijs
RobN Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 4 rijtjes sante aardappels Ik moet nog 10 rijen van 5 meter mozart, 4 sayada, en dan kijken of er nog ruimte op het perceel over is, heb nog wat rozeval etc over. Quote Onkruidmanager 1.0
Claudia69 Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 Pompoenen, courgettes en komkommers. Liggen tussen vochtig keukenpapier tot ik een wortelpuntje zie komen. Zo komen ze vlotter op na het planten. Ik verwacht dat ze ten laatste woensdag effectief in hun potjes gaan. Quote
Lsjr33 Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 Vooral uit interesse, zaaien jullie volgens bepaalde gedachtengangen? Zoals Maria Thun of wassende / afnemende maan? Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik er van vind of hoe ik het aan wil pakken. Het liefst zaai ik nu nog vooral wanneer ik er zin in heb en het er ongeveer de tijd voor is haha. Quote
Claudia69 Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 Niet echt. Ik zaai als daar tijd voor is en let daarbij vooral op de weerberichten voor de komende dagen. Quote
Vastone Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 Ik zaai ook als ik tijd (en zin) heb, hou daarbij dus geen rekening met "zaai theorieën". Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 Vandaag onkruid gewied en water gegeven. Quote
RobO Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 tomaten verhuisd van plug naar potje, kool verhuisd idem, we planten pas uit als ze minimaal 8 blaadjes hebben vanwege slakken mais gezaaid, stowell's evergreen, heel oud zaad uit 2014, ben benieuwd Quote
Amrutten Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 Siererwt, knolselderij en sla geplant. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.