Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alleen water gegeven, het is te warm en te droog om te zaaien. Komende week wordt het koeler en valt er hopelijk iets regen, dan zaai ik wel weer wat.

Geplaatst:

De vruchtgroentes gezaaid.

Pompoen Red Kuri

Klimmende cougette Ola Escaladora (hoe kom je erop )

Courgette Costata Romanesco

Courgette/pompoen Tromba D'Albenga

vooral die laatste, daar ben ik heel benieuwd naar. 

Geplaatst:

Gras gemaaid, compostbak gekeerd, wat gezaaid (zonnebloemen, Nieuw-Zeelandse spinazie, cosmos en nog wat bloemen). De grond ligt hier al vrij droog, dus ook wat snijbiet voorgezaaid in trays. Hopelijk schiet die dan niet zo snel door als vorig jaar.

Geplaatst: (aangepast)
  Op 10-4-2020 om 22:34, Jeanne heijmans zei:

Alleen water gegeven, omdat het zo droog is steeds.

Ben planten aan het afharden, en daarna gaan ze naar buiten. Onder een soort veranda.tot nu toe gaat het goed.maar er komt volgende week een dag met veel wind.hoop dat het dan nog goed gaat.

Er komt zelfs nog wat nachtvorst aan deze  week:

image.png.43202d123062766ded905ce62e76263a.png

aangepast door Claudia69
Geplaatst:

@Claudia69 wat een mooi ocerzichtelijk schema van de weersvoorspelling. Waar heb je dat vandaan? Ik kijk altijd op weeronline, maar dat is lang niet zo gedetailleerd.

Hier vandaag een inhaalslag gedaan met zaaien: spinazie, stengel ui, rode kool, palmkool,  paksoi, knolvenkel en nog een hoop bloemen.

Geplaatst:

Nog wat kohlrabi plantjes gezet.

En ieni mini zomerprei. Ik moest gewoon iets doen. Eigenlijk zijn ze nog wat klein, maar goed, groeien kunnen ze in de tuin ook, onder hun insectengaas.

Behoorlijk warm hier, om 10.30 uur

Geplaatst:

Ja, lekker als alles in de grond zit.

Hier rode Piroska uitjes geplant, ze hadden zich verstopt maar ik heb ze net op tijd terug gevonden.

Ook weer een rij rucola gezaaid.

Net als een bak suikererwten en de eerste courgettes.

Geplaatst:

En wij de aardappels erin, 30 x Pompadour en 60 x Bernadette. Lie moest eerst gieten voordat hij de gaten goed kon maken.  Rijtjes buiten zaaien zoals bieten en wortelen is wel een probleem het is kurk en kurk droog en de aarde is in grote brokken op sommige bedden waar ik niet genoeg compost voor had. Nou dat weer 👀 Daar wacht ik dus maar even mee.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

4 rijtjes sante aardappels

Ik moet nog 10 rijen van 5 meter mozart, 4 sayada, en dan kijken of er nog ruimte op het perceel over is, heb nog wat rozeval etc over.

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Pompoenen, courgettes en komkommers. Liggen tussen vochtig keukenpapier tot ik een wortelpuntje zie komen. Zo komen ze vlotter op na het planten. Ik verwacht dat ze ten laatste woensdag effectief in hun potjes gaan.

Geplaatst:

Vooral uit interesse, zaaien jullie volgens bepaalde gedachtengangen? Zoals Maria Thun of wassende / afnemende maan? Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik er van vind of hoe ik het aan wil pakken. Het liefst zaai ik nu nog vooral wanneer ik er zin in heb en het er ongeveer de tijd voor is haha. 

Geplaatst:

tomaten verhuisd van plug naar potje,

kool verhuisd idem, we planten pas uit als ze minimaal 8 blaadjes hebben vanwege slakken

mais gezaaid, stowell's evergreen, heel oud zaad uit 2014, ben benieuwd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...