Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2020

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

De hoofdprijs in de alternatieve postcodeloterij is letterlijk gevallen in Vlissingen. 

2020_0617_neerslag.png

100 mm. Dat is 100 liter op elke vierkante meter. Tien van die grote gieters.

Anders gerekend: op mijn perceeltje van 550 m2 zou dat 55.000 liter zijn. Dat is zelfs iets meer dan de inhoud van een standaard 25 meter zwembad.

Die 15 mm bij mij vond ik wel genoeg, voor een enkele dag ...

Geplaatst:

Vlissingen wordt ook wel Flushing genoemd door Engelstaligen. Niet voor niks dus. 😄

Jij lijkt er nog redelijk voor weg te zijn gekomen, henkg, volgens die grafiek, met een wat beschaafdere hoeveelheid.

Bij mij niks, en ik hoop dat dat zo blijft totdat de knoflook eruit is, op dit moment miezert het wat, dat is oké.

Er zijn lokaal in NL en daaromheen van die uitstortingen nu, daar wil je niet net onder zitten. Ik kan natuurlijk niet spreken voor Jorieke's varkens, maar de meesten zullen het wel goed vinden zo, met de regen. 

Geplaatst:

Eindelijk is er hier ook nog wat regen gevallen en nog wel verschillende uren zachte regen in de nacht: 21.8 mm. Ben zeer content want deze week nog moeten gaan gieten op de volkstuin terwijl ik hier steeds moest kwijlen op al jullie regen.

Geplaatst:

@Patrijs Nu de wind vanaf mijn huis richting jouw kant op staat. Kan je zo een flinke plentsbui verwachten.

Binnen een paar minuten 2cm regen in de regen meter!

Geplaatst:

@rorror

Het ziet er nu naar uit dat die bui wel deze kant opkomt maar de kust net links laat liggen.

Niet zo heel erg want ik vrees voor mijn aardappels. 

Vandaag 2,0 mm

629820780_buienradar18-6-2020.thumb.png.1ab7019f76a3affb6e91d4a062493755.png

alphen.thumb.jpg.9f227db54f4a30d2b2ae7f0f1c4d77af.jpg

aangepast door Patrijs

Geplaatst:

Hier is het uiteindelijk droog gebleven.

Ik heb de weerverwachting van de Bilt gekeken en schrok van de 33 graden Celsius die werd opgegeven voor komende week.

Gelukkig gaven ze voor Den Helder 10 graden minder op.  🌞 

Geplaatst:

Ik schrok ook Patrijs....en helaas zit ik naast de Bilt!  Getver....Zit ik echt niet op te wachten die temperaturen, 
maar heb dan wel weer veel regenbuien gehad de laatste tijd. 
Ach..niks aan te doen....🙂

Geplaatst:

En anders kom je maar een weekje naar de kust.....⛱️

Geplaatst:

Sinds 1 mei, regent het hier vrijwel dagelijks en erg veel.

Godzijdank hadden we een enorm grondwater tekort, zodat veel water kon worden opgenomen.

Maar aan alles komt een eind, zo ook aan dat opnemende vermogen van de bodem.

Het water kan nergens meer heen

Net over de grens, in Tsjechië zijn er flinke overstromingen.

Zo erg is het hier nog niet.

Maar wij wonen wel beneden strooms, en zal dat water richting ons afzakken.

De rivier de Neiße is overvol .

Bij ons is het de Mandau, maar voor dat dat niveau ook zo hoog is, duurt het even, omdat deze rivier eerst om het Zittauer gebergte heen moet, voordat het naar het noorden stroomt.

Nu woon ik gelukkig hoog genoeg, maar ook mijn tuin is drijfnat, en ik heb angst voor mijn oogst.

De hitte golf van aankomende week, is hier weer uitgesteld, we krijgen eerst weer regen zegt de weer dienst.

https://www.mdr.de/sachsen/bautzen/goerlitz-weisswasser-zittau/hochwasser-neisse-100.html

https://bogatynia.info.pl/images/stories/videos/video-1592648846.mp4

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Als we in nederland een hittegolf hebben, van 30c of hoger. Zoeken we graag verkoeling op. Na een paar dagen die temperatuur had ik graag in Siberië gezeten voor verkoeling. 

Maar helaas op de noordpoolcircel is het nu 38graden... Blijkbaar zitten we met onze 30a33graden er hier nog frisjes bij. 😅

Screenshot_20200623-155141.thumb.png.71a70bc9b6f1edd9c0f04e179fa6d487.png

Geplaatst:

Pffft als we dan wind uit het oosten krijgen wordt het nog heter. Wij hebben al een behoorlijke temperatuur op t ogenblik, 28 graden. De echte test voor de kas begint..hopelijk geven de druiven genoeg schaduw en zijn de wortels van de tomaten lang genoeg om het water van ver weg te halen. Ik heb een week geleden voor het laatst gegoten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

niet te geloven! had je wel de goeie regendans?

hier wel regen 10 mm, ga straks even naar de bijna rijpe kersen kijken, fingers crossed

Geplaatst:
1 uur geleden, Jorieke123 zei:

Weer geen regen

Goh Jorieke in « normale jaren » doen we hier met je mee..nu vannacht zonder dat ik het gemerkt heb 18 liter gevallen.  Ik zou je graag de helft hebben gegeven. Ook idioot dat we dit jaar zoveel rekening hebben gehouden met droogte, honderden kilo s stro liggen klaar om mee te mulchen, van dat lekkere biostro met nog veel zaad erin dat nu fijn nat regent iedere week..ik heb al een half graanveld uitgetrokken tussen mijn groentes🧐

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelvrouw, je kweekt je eigen stro :)

Hier begint het nu net te regenen. hopelijk koelt het daarmee ook wat af want het is buiten nog vies warm. Minder warm dan gisteren maar warmer dan binnen.

Geplaatst:

Hier gisteren avond onweer en flinke regen.
Ik heb geen regenmeter, maar aan de hand van het zwembad dat in de tuin staat zou ik zeggen enkele cm regen gehad hier.

Geplaatst:

1 uur geleden, Jorieke123 zei:

Misschien is dat het probleem, doe jij hem even voor? 

tenor.gif

aangepast door RobO

Geplaatst:

Hier de afgelopen dagen.... Max 5 mm regen incl vanochtend, 1 stortbui. Rond 3 mm.

Geplaatst:

Hier helemaal niks. We hebben dorst!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.