Vinky Geplaatst: 12 december 2020 Geplaatst: 12 december 2020 Het lijkt me sterk @acpronk dat al die knoffies Eden Rose zijn. Kun je je vraag met foto niet voorleggen aan Weldadigheid? Bij levering van de knof (andere verkoper) had ik een enigszins vergelijkbaar probleem en na het opsturen van een foto met vraag was dat snel opgelost - tot ieders tevredenheid 😊 Quote
acpronk Geplaatst: 12 december 2020 Geplaatst: 12 december 2020 Ja, dat is een goeie. Zal ik morgen doen! Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 12 december 2020 Geplaatst: 12 december 2020 Ik had zaad van iemand gekregen. In een rij gezaaid, nog niks verschenen. Ook in een pot gezaaid en daar komen zowaar sprietjes op. Had ik niet verwacht, spannend, afwachten of het wel knoflook is en of het het blijft doen. Quote
geert h Geplaatst: 26 december 2020 Geplaatst: 26 december 2020 Nu de kerst meest is geweest denk ik aan het nieuwe seizoen, maar ik bedenk me dat ik nog geen knoflook heb gepoot. Nu was ik dat vorig jaar ook vergeten en uiteindelijk helemaal niet gedaan, maar wil dit jaar toch wel wat zetten. Wat is het beste. Ik zie bij van der wal verschillende soorten voorjaarsknoflook staan, kan ik daar dan het beste voor gaan? Ik wilde daar namelijk toch ook nog wat ander zaad bestellen. Quote
Moestuinoma Geplaatst: 26 december 2020 Geplaatst: 26 december 2020 Ik heb 2 weken geleden nog knoflook geplant, van biologische uit de winkel. Zou dat nog wat worden? Quote
RoosDeTuinier Geplaatst: 26 december 2020 Geplaatst: 26 december 2020 @Moestuinoma ja waarom niet die van mij ook rondt die tijd erin gedaan, ze komen mooi op hoor je kan zowieso tot half december planten/poten Quote
Moestuinoma Geplaatst: 27 december 2020 Geplaatst: 27 december 2020 Ik zie nog niks.... maar wat niet is kan nog komen. 😄 Quote
Floodlab Geplaatst: 27 december 2020 Geplaatst: 27 december 2020 Doordat we pas laat de hand hebben gelegd op een verwaarloosd perceel waren we ook laat met poten van knoflook . 10 dec om precies te zijn. Wat zijn de mogelijke gevolgen voor de groei? Quote
Patrijs Geplaatst: 27 december 2020 Geplaatst: 27 december 2020 (aangepast) Minder kans op schade aan het gewas mocht het aan het eind van de winter nog hard gaan vriezen. Staat de knoflook dan te hoog dan kan er vorstschade aan het blad ontstaan. Ik heb in het verleden gepoot van half oktober tot half december zonder veel verschil in oogst te kunnen zien. Natuurlijk zijn omstandigheden nooit hetzelfde, temperatuur, neerslag, soort knoflook, etc. Het gewas gaat pas goed aan de groei bij voldoende warmte/ zon. 27 december 2020 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 27 december 2020 Geplaatst: 27 december 2020 Ik heb ze ook pas een week geleden gepoot. 2 dagen geleden even wezen kijken, en er lag er eentje bovenop de aarde, en die had wortels van 2-3cm lengte. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Floodlab Geplaatst: 27 december 2020 Geplaatst: 27 december 2020 Ah bedankt voor de reactie. Dan is t enige nadelige van deze late start dat alle interessante rassen online al uitverkocht waren😉 had graag dd olifantspoot erbij willen hebben maar zal er dus een jaartje mee moeten wachten Quote
Janna Geplaatst: 1 januari 2021 Geplaatst: 1 januari 2021 Kun je in Januari nog een knoflook teentje in de grond steken. En wanneer is er dan een bol? Quote
mdubbelm Geplaatst: 1 januari 2021 Geplaatst: 1 januari 2021 Ja dat kan. Meestal is knoflook begin juli klaar. Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 januari 2021 Geplaatst: 2 januari 2021 Ik heb 4 rijtjes knofloken van 10/11 stuks, niet genoeg voor mij maar ik hou ervan om aan t einde van het seizoen lekkere stevige knofloken te kopen en niet mijn eigen uitlopende bolletjes. Bijna alle tenen zijn in meer ( 10 cm) of mindere (1 cm) mate boven de grond maar in iedere rij mis ik er wel een of twee die echt ( te) laat zijn. Misschien heb ik die toch dieper gestoken dan de anderen. De laatst bijgestoken olifantentenen voor de bewaarbollen zijn ook nog niet boven de grond, degene die voor oogst als prei bedoeld zijn wel al een tijdje en ook 10 cm of meer. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Hof21 Geplaatst: 2 januari 2021 Geplaatst: 2 januari 2021 Bij mij zijn alle teentjes opgekomen alleen bij de rij Purple glazen zie ik nog niets. Ik heb ze begin november allemaal tegelijk gepoot. Kan dit nog komen of ....? Quote
geert h Geplaatst: 9 januari 2021 Geplaatst: 9 januari 2021 Ik heb gisteren mijn knoflook binnen gekregen, kan ik die nu met de lichte nachtvorst gewoon poten? Het is voorjaarsknoflook roze van van der Wal. Ik kan er eventueel een klein kasje van 30x30x10 cm (lxbxh) overheen plaatsen, dan krijgen ze al een stuk meer warmte en scheelt allicht iets tegen bevriezen. Of beter wachten tot de lichte nachtvorsten weg zijn? Ik heb 3 knollen, dus kan eventueel ook spreiden. Zoveel ga ik toch niet nodig hebben (lees: kwijt kunnen). Quote
HuubvG Geplaatst: 9 januari 2021 Geplaatst: 9 januari 2021 Op 5-10-2020 om 16:23, RobN zei: Ik wil ze dit jaar op een nieuw stuk tuin telen, dikke klei zit wel compost in. In vorige keren op de andere tuin was het bij droogte nog weleens een probleem met scheuren van de grond enzo. Ik zat te denken, om dit een beetje voor te zijn kan ik evt ook kuiltjes maken en vullen met potgrond en daar de teen in stoppen. Of zou dat niets uitmaken? Alweer even geleden, maar het topic doorlezende kwam ik dit tegen, en als ik goed gekeken heb, nog geen reacties. Die kuilen maken, potgrond erin, maar dan. Hoe is het met de afwatering bij water geven met de hand, of vanzelf, als regen? Water kan niet goed weg, met rotting als gevolg. De klei rondom losmaken helpt niet, die slibt weer dicht. Hoe is dat bij jou gegaan tot nu toe? Quote
Patrijs Geplaatst: 9 januari 2021 Geplaatst: 9 januari 2021 3 uren geleden, geert h zei: kan ik die nu met de lichte nachtvorst gewoon poten? Ja, gewoon poten. Wat kou is net wat de knoflook nodig heeft. En het is maar een nachtvorstje. Ga je er een kasje boven zetten dan krijg je kleine bollen aan je planten. Ik doe dat wel om de knoflook voor het loof te kweken. Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 9 januari 2021 Geplaatst: 9 januari 2021 Mijn knofloken waren rond 10-10-'20 de grond in gegaan. Heb hiervoor teentjes van eigenkweek van vorig jaar gebruikt. Gepoot in 4bakken +/- 40tenen. Dan heb ik 3 grote potten, met elk één Olifanten Knoflook teentje er in. Die staan ook netjes boven de grond! Ben heel erg benieuwd hoe die Olifanten het in een pot doen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
geert h Geplaatst: 9 januari 2021 Geplaatst: 9 januari 2021 Bedankt voor je reactie @Patrijs, ik ga ze denk ik morgen een mooi plaatsje geven Quote
y-cam Geplaatst: 13 januari 2021 Geplaatst: 13 januari 2021 (aangepast) De knoflookjes zijn hier in de grond gegaan op 11-11 (een maand later dan in 2019). Ik heb er geen apart bedje meer aan opgeofferd (waarop je dan tot in juli niks anders kwijt kan) maar heb ze deze keer tussen de aardbeien gepoot. Gekocht pootgoed (violet) , en om wat experimenteren ook wat kleinere tenen buiten en in de serre uitgeplant, en ook een bol van mijn eigen oogst 2020. Benieuwd of ik een verschil zie ... 13 januari 2021 aangepast door y-cam Quote
RoosDeTuinier Geplaatst: 4 februari 2021 Geplaatst: 4 februari 2021 Beschermen jullie je knoflook met de voorspelde temperaturen? Quote
Flup Geplaatst: 4 februari 2021 Geplaatst: 4 februari 2021 Nee, dat doe ik nooit. Voor vorst in deze maanden ben ik niet bang, vorst eind april / begin mei geeft veel meer schade aan de planten. Al kan knoflook daar goed tegen gelukkig. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 4 februari 2021 Geplaatst: 4 februari 2021 Je hoeft niks te doen, kunnen ze wel tegen hoor. Een beetje kou is zelfs wel goed schijnt. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.