Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

1. Muurbloem / Cheiranthus cheiri. In de regel tweejarig of kortlevend, ze zijn er in verschillende kleuren

2. lijkt op kleine pimpernel

3. Een of andere schermbloemige

4. Euphorbia lathyris / kruisbladige wolfsmelk, 2 jarige plant. Zaden worden weggeschoten en zo komt de plant op andere plekken op. Het sap van Euphorbia soorten kan de huid (en ogen) irriteren.

5.  Lijkt mij Veronica filiformis / draadereprijs. Woekerend 'onkruid' een wolfje in lammetjes kleren, wordt ook gazonpest genoemd.

6.  Tja, wat zou dat kunnen zijn ...

7 . Zie 6

8 Smalle weegbree?

9. ?

10. ?

11. ?

Helaas, geen eeuwige roem...

• Like 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Rabarbersap zei:

Wat voor bloem is dit? Iemand heeft dit schijnbaar binnen 14 dagen van zaad tot bloem gekweekt en hij is nog prachtig ook.

Tullupu oet Mestreech. 🥳

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst: (aangepast)
Op 17-4-2020 om 21:23, Samson zei:

een heleboel, is dat ook goed? Een heuse quiz!

Sommige planten zijn wat lastig te zien maar ik heb een aardige lijst voor een groot deel. Veel zijn er al goed benoemd, De meeste heb ik trouwens ook in de tuin, mooie verzameling.

1. Muurbloem

2. pimpernel, ik denk de grote, lastig te zien omdat ik niet weet hoe groot het blad werkelijk is.

3. kamille, de echte voor de thee

4. kruisbladwolfsmelk

5. hondsdraf

6. paarse morgenster (of vergis ik me, dan is het bolderik. Wacht op de bloem)

7. ...géén schijn papaver gok ik. Misschien uitgezaaide boterbloem?

8. smalle weegbree, alhoewel hij breder is dan mijn smalle, maar smaller dan mijn brede🧐

9. ...lastig te zien. Damast bloem?

10. Nog geen idee, wacht op de bloem

11. vergeet me nietje

aangepast door appelvrouw
Twijfel

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Vorig jaar had ik wat gezaaid van Ali-express. Er kwam niks op, uiteindelijk lente uit in de bak gezaaid. Maar toen kwamen ze toch op.

Foto van vorig jaar.

DSC306199481565877792.JPG

Reacties;

Op 15-8-2019 om 19:19, Amrutten zei:

Ik vind ze lijken op zaailingen van sisyrinchium striatum. Normaliter staan er zat in mijn voortuin. Nu natuurlijk niet.

Vergelijk het eens met deze foto.

https://waarneming.nl/species/448979/photos/?

Op 18-8-2019 om 09:47, Brabantse Tuinprins zei:

Kan ook een of andere iris zijn.

Een nieuwe foto van vandaag, ik gok dat @Brabantse Tuinprins gelijk heeft.

DSC_3469.thumb.JPG.d03dfee95005a985bcfc76cb8be2bcf9.JPG

aangepast door rorror
Foto vandaag vergeten toetevoegen
Geplaatst:

Ik zou graag weten of hier iemand mij de naam van deze plant zou kunnen zeggen ? Ze is opgegroeid in mijn ouderlijke thuis maar voor ons huis is ze veel te groot . We gaan ze wegdoen maar weten ook niet juist wat zo een plant waard is ? 7B5BBAE6-CFE9-4F16-8D7F-37F789FDDCDA.thumb.jpeg.55ad80f92e217ffbc6aa8db7506213b9.jpeg879A7AEF-93F2-469A-8748-66A2F4520707.thumb.jpeg.3acc9ba48cf3439e5bea2d871cb368b9.jpeg

• HuubvG locked this topic
  • HuubvG unlocked this topic
  • Jorg pinned this topic
Geplaatst:

Dit spul kom ik redelijk veel in mijn vorig jaar nieuw ingezaaide gazon tegen en ik kan me niet herinneren dat ik het toen al gezien heb. Ik ben even aan het googlen geweest maar kom het zo gauw niet tegen. Wat is het ?

IMG_6905.thumb.JPG.6c8fb563f323174ae13a62219d044c1e.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Voor een app is die foto onduidelijk wat betreft bladvorm en bladstand, Frans, en ik heb geen idee.

Zelf heb ik wel een vraag. 1 Feb heb ik in het Olifanten knoflook foto's laten zien van een Allium die veel weg heeft van Olifanten knoflook: https://www.moestuinforum.nl/topic/2818-olifanten-knoflook/page/23/?tab=comments#comment-391116.

De bollen onder de grond zijn net die van OK, dus ook met van die broedbollen, maar dan alles een stuk groter volgens mij. Maar ik heb geen volwassen OK, dus ik kan niet goed vergelijken. Het enige wat zeker is, is dat dit een Allium is, en die is nu haast manshoog:

Heech.jpg.ac1b9b1ac066e4c96a22cd509e8f964d.jpg 

• Like 1
Geplaatst:

Geen paarse bloemetjes Flup.

Hier een detailfoto voor de herkansing 😉

IMG_6914.thumb.JPG.5f3a39492009c76928b602495334ef1d.JPG

Geplaatst:

Boom stond in de tuin toen ik introk, dit is mijn eerst lente hier en er is me verteld dat het ern kersenboom was......de vruchten lijken echter totaal niet op enige kers die ik ken 🙁 Iemand enig idee wat voor boompje het kan zijn?

IMG_20200505_202112.jpg

Geplaatst:

Is peer. " Annavan

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Bingo ! 

De omschrijvingen die ik via Google vind kloppen ADOPEG. Vooral de typisch hartvormige doosvruchten zijn kenmerkend.

IMG_6934.thumb.JPG.47e5b8dc481e114d5d5c8a133241ade5.JPG

Geplaatst:

@Flup
Tóch blauwe bloemetjes.  Ik vind nu enkele waarvan de eerste bloemetjes open staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...