Goudsbloempje2 Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 Groeit het met heel veel stengeltjes uit een wortel? Weet de naam niet maar volgens mij is het onkruid. Quote
speets Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 Jacobskruiskruid. Uitroeien ivm uitzaaien en giftigheid. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Kirsty Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 3 uren geleden, speets zei: Jacobskruiskruid. Uitroeien ivm uitzaaien en giftigheid. 😳 Schrik ervan… heb een klein hondje rondlopen. Quote
Kirsty Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 3 uren geleden, Goudsbloempje2 zei: Groeit het met heel veel stengeltjes uit een wortel? Weet de naam niet maar volgens mij is het onkruid. Het zijn verschillende stelen uit de grond Quote
Kirsty Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 Tis uitgegraven en in de kliko gedeponeerd. Meteen meer ruimte voor de andere planten. 👍🏻 2 Quote
speets Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 2 uren geleden, Kirsty zei: heb een klein hondje rondlopen Het is vooral gevaarlijk voor paarden. Die zullen het zo niet eten, maar als het in het hooi zit, herkennen ze het niet meer als zodanig. Vandaar ook uittrekken en wegdoen, dan kan het niet uitzaaien naar hooilanden. Je hondje zal er niet snel van eten: het is bitter ☺️ Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 De soortnaam van deze eikenboom? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Inloggevens kwijt Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 Kan er niets anders van maken dan Quercus robur, zomereik, inlandse eik, Hollandse eik. 1 Quote
Arja Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 In mijn bomenboek staan heel veel eiken, maar ik vind het ook gewoon een zomereik. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 27 mei 2022 Geplaatst: 27 mei 2022 Ik heb deze afgeknipt omdat ie het dak van de buitenkeuken omhoog wrikte. Sterke klimplant dus… maar geen idee meer wat. Kwamen kleine bloemetjes aan. Groenig nog, denk dat ze wit zouden worden. Heb er een aantal foto’s van. Hopelijk herkent iemand wat het is. Een heel zeldzame huppeldepup die in Nederland zelden tot bloei komt waarschijnlijk Quote
Mai Pensato Geplaatst: 27 mei 2022 Geplaatst: 27 mei 2022 @Mellie Celastrus orbiculatus ofwel Aziatische boomwurger. Inderdaad een agressief groeiende klimplant. 6 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mellie Geplaatst: 28 mei 2022 Geplaatst: 28 mei 2022 Dank je wel. Ik begrijp de naam volledig 2 Quote
Ian Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 In de tuin van mijn “nieuwe” huis groeit een boom met lichte bast tot wit er hangen soort van vruchten in iemand een idee wat dit kan zijn? Quote
Ian Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 Dankjewel Tobias,Amrutten. daar was ik nooit opgekomen Quote
Arja Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 Ian, als je een van de vruchten openmaakt, kun je aan de inhoud goed zien dat het een walnoot is. Twee hersenhelften in een schil, heel herkenbaar. Quote
fre3ke Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 (aangepast) Herkent iemand deze zaailing? Hij groeide in de bak waar ik potgrond van gestorven en niet opgekomen planten in gooi. Ik heb hem opgepot omdat ik dacht dat het lupine was, maar niet dus. Het lijkt op niets van mijn zaaigoed. De donkere steel en rand van de blaadjes zijn erg specifiek. De echte blaadjes zijn harig. 21 juni 2022 aangepast door fre3ke Quote
Arja Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 Leuk mysterie. Mijn app zegt guichelheil, maar dat denk ik niet. Ingezoomd en nogmaals geprobeerd, nu zegt ie kluwenhoorn. Zou kunnen... Is de steel vierkant-achtig? Denk je dat het bruine randje een kenmerk is, of gewoon kiemblad wat minder mooi is? 1 Quote
irenevb Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 zou het niet gewoon zonnebloem kunnen zijn? Quote
fre3ke Geplaatst: 21 juni 2022 Geplaatst: 21 juni 2022 (aangepast) 1 hour ago, Arja said: is de steel vierkant-achtig? Denk je dat het bruine randje een kenmerk is De steel is rond, en het bruine randje is een kenmerk. Daarom vond ik hem ook zo mooi na het kiemen. Schermhoornbloem lijkt er erg op. De zaaddoos daarvan is wel langgerekt en deze lobblaadjes zijn zo rond. Voorlopig houd ik het toch maar op schermhoornbloem. Ik laat hem nog even staan, omdat ik het niet helemaal zeker weet. Zonnebloem denk ik niet, ook weer vanwege de lobblaadjes. Hij zou uit een rond vruchtje moeten komen. 21 juni 2022 aangepast door fre3ke Quote
Sin Fronteras Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 De zonnebloem bij mij heeft ook zo'n opvallend donker randje. En de lobben lijken erop... kortom, volgens mij zonnebloem. Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Ian Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 Op 5-6-2022 om 17:49, Arja zei: Ian, als je een van de vruchten openmaakt, kun je aan de inhoud goed zien dat het een walnoot is. Twee hersenhelften in een schil, heel herkenbaar. Klopt wat je zei was dit alleen vergeten te melden Quote
fre3ke Geplaatst: 28 juni 2022 Geplaatst: 28 juni 2022 (aangepast) @Sin Fronterasen @irenevb, veel dank. Zonnebloem heb ik inderdaad gezaaid, maar de zaailingen zagen er anders uit. Ik geloof jullie (nu toch) en heb hem uitgeplant. Zal nog een update geven tzt. Herkent iemand dit onkruid? Het geeft fraaie lila bloemen van ongeveer 15 mm. Deze is 20 cm hoog Volgens mij is dit spul, met de ronde zaaddozen, hetzelfde. Deze is 30 cm 28 juni 2022 aangepast door fre3ke Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.