acpronk Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 Het blad lijkt best wel op dat van mijn kruisdistel, maar lijkt me sterk dat die zo maar in jouw pot groeit. En volgens mij is de plantbasis onderaan de rozet net wat anders , maar dan zou ik op de tuin moeten kijken en vergelijken. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Vlavlip Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 @acpronk dat zou ik idd apart vinden, want daarvoor zijn de plant of bollen nodig toch? T is een vaste plant? Naast dat ik er dus niets heb geplant, heb ik daar ook nooit bollen of iets dergelijks van gekocht. Quote
acpronk Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 Nee, het is een vaste plant. Te vermeerderen door zaaien. Ik had er een jaar of 2 terug zaad van in de biozadendoos gedaan. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Vlavlip Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 @acpronk hmmm...dan zou t evt over kunnen zijn gevlogen, ik zou alleen niet weten bij wie vd buren t in de voortuin staat. De meeste tuinen zijn namelijk plantloos. Kan t in een zomerzaadmix hebben gezeten die ik 5m verderop heb gestrooid? Dan is t alleen wel heel snel en goed aangeslagen en om de een of andere reden dan ook alleen deze 2 zaadjes, want waar ik heb gestrooid is t nog steeds kaal. Quote
acpronk Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 @Vlavlip bladvorm en -formaat lijkt er sprekend op, alleen de mijne heeft meer punten op de bladeren. Ik heb E. planum, wellicht jij een andere. Het eerste jaar groeien ze in een rozet, de daarop volgende jaren krijgen ze een bloemstengel. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Goudsbloempje2 Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 7 hours ago, Vlavlip said: Iemand enig idee wat t kan zijn? Het is lastig te zien. Ik vind het ook wel een beetje op mierikswortel lijken. Quote
Vlavlip Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 @Goudsbloempje2 maar hoe heb ik er in hemelsnaam mierikswortel in gekregen? Dat zit niet zomaar even in een bloemenmix of staat even ergens in een voortuin lijkt me. Moet ik betere foto's maken? Zo ja, wat moet er precies op staan? Quote
henkg Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 Beste, en meest makkelijke: apart oppotten, en afwachten wat het wordt. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mellie Geplaatst: 3 juni 2024 Geplaatst: 3 juni 2024 Het heeft ook wel iets weg van jonge zuring. Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 Deze plant, iemand een idee? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 Kardinaalsmuts. Het jonge blad ziet er totaal anders uit als het blad van oudere exemplaren waardoor veel mensen hem niet herkennen. Aan de takken kun je hem wel herkennen. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 @appelvrouw Het doet mij meteen aan phlox denken, vooral door de opvallende stand van de bladeren. Ik heb er ook een paar, bladvorm is iets anders maar je hebt natuurlijk talloze soorten. Zie je al bloemknoppen? 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 (aangepast) Nee geen flox en ook geen kardinaalsmuts. Kan het een Aesclepius zijn misschien? Aesclepius incarnata? 7 juni 2024 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 Vaste plant of heester? Hoe voelen de takken aan? Quote
redzebra Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 @appelvrouw wat is de achtergrond ? Hij staat in een pot ? Zelf erin gezet of gekregen ? Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 Alles niet van mij. De plant staat bij een vriend die “nog wel eens wat krijgt”. De naam is hij vergeten. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 hij heeft de plant 4 jaar terug gehad van een tante die veel aparte planten heeft, aesclepias, aparte pimpernellen, asters etc. Veel prairieplanten. Hij heeft de plant 1 x verpot na het krijgen en tot nu toe geen bloei. De plant staat samen met een boel anderen in een plantenasiel en opkweekhoek. De tante geeft ook geen uitsluitsel. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 8 juni 2024 Geplaatst: 8 juni 2024 Vorig jaar gekocht, geplant, label kwijtgeraakt, is vorig jaar al een keer gesnoeid. App kon deze niet vinden. Het kleine struikje met donkere takken en lichtgroen/grijs blad. Hier staan er twee op rij, achteraan staat de valeriaan. Ik zoek verder als ik een naam heb, de app voor id van planten herkende deze niet. Ben benieuwd wat die gaat doen, of die gaat bloeien, hoe hoog die wordt. Quote
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 8 juni 2024 Geplaatst: 8 juni 2024 Ziet er een beetje uit als Hebe pimeloides. Hebe pinguifolia zou ook nog kunnen. 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 9 juni 2024 Geplaatst: 9 juni 2024 Ze lijken op beide wel wat, en ook nog op hebe topiaria. Bedankt voor de 'hebe', daar kan ik in ieder geval mee verder zoeken. Afwachten of en hoe ze gaan bloeien. Quote
Mai Pensato Geplaatst: 9 juni 2024 Geplaatst: 9 juni 2024 2 uren geleden, HuubvG zei: Bedankt voor de 'hebe', daar kan ik in ieder geval mee verder zoeken. Afwachten of en hoe ze gaan bloeien. Ik dacht ook direct aan Hebe 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
speets Geplaatst: 13 juni 2024 Geplaatst: 13 juni 2024 Op 6-6-2024 om 23:04, appelvrouw zei: Deze plant Ik dacht ook kardinaalsmuts. En anders lythrum, maar die bloeit al volop. Asclepias lijkt me heel waarschijnklijk. De tijd zal het leren. 1 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 14 juni 2024 Auteur Geplaatst: 14 juni 2024 Een buurman hier is overleden en ik mag wat planten/struiken uit de tuin halen. Bijvoorbeeld deze: Nummer 1 Ik dacht op het eerste oog dat het een soort Dwergseringetje was... maar lijkt toch anders... Wie weet wat dit is? En Nummer 2: Verder heb ik ook een Weigela "Red Prince" maar daar hing het kaartje nog aan. Quote
acpronk Geplaatst: 15 juni 2024 Geplaatst: 15 juni 2024 11 uren geleden, loes zei: struikveronica Ja klopt, Latijnse naam Hebe sp. (Waarbij sp staat voor species, want ik weet niet welke Hebe het is) Tweede weet ik niet, maar die wordt hier in Boskoop veel in gemeentelijke plantsoenen geplant. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.