Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Vorig jaar heb ik zes broedbolletjes toegestuurd gekregen, was er heel blij mee alleen.....

Nu vind ik niets meer terug, alles is verdwenen, weg, foetsie, dada, opgevreten zeker?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik dacht dat olifantenknoflook ongeveer 1 meter werd.maar mijn olifanten knoflook is maar 40 centimeter geworden.jeb ze wel onder tunnel gekweekt.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Wat een joekels

Hier zijn broedbollen uitgelopen en staan met hun sprietjes boven.

Willy nieuwe ronde nieuwe kansen, hier hebben we de uitgelopen broedbollen gepoot. De zo gepoot zijn, waren ook niet opgekomen nog steeds niet en zal ook wel niets meer worden.

Geplaatst:

Ze zijn best groot hier....zien er alleen uit alsof ze bloem willen gaan maken.....benieuwd wat er straks in de grond zit.

PICT018334381431075149.JPG

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Vorig jaar heb ik ze eruit gehaald en dat ga ik dit jaar ook weer doen.

Denk dat anders de aandacht uitgaat naar de bloemvorming ipv naar de bolvorming.

Maar misschien gelden er voor Olifantenknoflook andere regels?

Geplaatst:

Nee ; ik haa ze bijna allemaal eraf, óf je moet de bloem mooi vinden of broedknolletjes willen oogsten.

produceert deze knoflookondersoort een harde bloemsteel. De bloem bevat vaak broedbollen. Vele soorten ontwikkelen gedeeltelijke of volledige krullen in de bloemstelen. Wij moeten de bloemsteel verwijderen om de grootte van de geoogste bollen te verhogen.

uit: http://www.knoflooksite.nl/nederlands/vraag%20en%20antwoord.htm

Geplaatst:

OK..er zitten olifantenknoflookbloemen in de quiche van vanavond. Ik laat bij twee planten de bloem wel zitten..kan ik het verschil zelf bekijken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik had deze posts even gemist, ik meen ergens te hebben gelezen dat je de bloemstengel niet hoeft te verwijderen. Maar uhm, waar las ik dat ook alweer. Die van mij staan bijna in bloei, eigenlijk allemaal wel.

Op een aantal na, die ook echt al zielig en slap werden. Ik heb er wat opgegraven, en er blijken wat van die roodbruine poppen in te zitten. Het zijn 2 solo bollen, met daar ook weer hele kleine knolletjes aan.

IMG925656011434545711.JPGIMG925724781434545716.JPG

Geplaatst:

Nou toevallig heb ik er ook net een geoogst; ze zijn nog niet geel maar ik was nieuwsgierig hoe groot ze al zijn. Ik dacht dat er weer tenen in zouden zitten. Ik ga zo meteen ff kijken of het ook een solo bol is.

P110080131481434563826.jpgP110080555481434563829.JPGP110080649611434563707.JPGP110080848411434563833.jpg

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ja Appelvrouw, ze zien er netjes uit met 4 á 5 mooie tenen per bol. Ik had ook +/- 75 broedbolletjes gezet, maar daar zijn er maar 2 van opgekomen. Had de broedbolletjes van het eerste harde schilletje ontdaan en toen geplant, maar op die twee na hebben ze het af laten weten. De meeste gerot maar er zitten er ook nog in zoals ze geplant zijn. Nu heb ik ook weer verschrikkelijk veel van die broedbolletjes, dus als iemand weet hoe ik het wel moet doen???

Groet Ries.

Geplaatst:

Een geweldig opbrengst en bovendien erg lang te bewaren, sommige bollen waren tegen de 500 gr. per bol, één bol bevat 5 énorme "tenen"

Dit schreef Persica.

Lijkt mij ook geweldig om te kweken. Als iemand "teentjes" overheeft, hou ik mij aanbevolen!!

Paula

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Geplaatst:
Prachtige oogst, hier zijn de ini mini olifantjes knoflookjes gegroeid. Ze mogen lekker blijven staan, volgend jaar zien we wat er opkomt.

Als je ze laat zitten bestaat de grote kans dat ze volgend jaar niet opkomen...

Ik haal ze nu uit de grond en plant ze weer half oktober ,...net zoals men dit met bloembolletjes ook doet.

Geplaatst:

Maar je plant een bol met klisters toch niet opnieuw? Alleen de solo's en de broedbolletjes. Toch?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...