Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren wat vroege slasoorten voorgezaaid in mijn nieuwe kweekbak (want ik had er nog helemaal geen 😇):

- pluksla amerikaanse roodrand

- kropsla Twellose gele

- Italiaanse pluksla biondisima di trieste (alleen al die naam 😍)

- kropsla Meikoningin

- bladbietenbrood

en wat bosui

• Like 1
Geplaatst:

Tomaat Money maker, pluk sla en ijsbergsla in tray binnenshuis

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Een hoek sla gezaaid en 3 rijen spinazie. De noppenfolie voorkomt uitdrogen van de grond tijdens het kiemen en laat gedurende de nacht de overdag opgewarmde grond minder snel afkoelen. 

start_2021.thumb.JPG.0f3c0e4c66ed9efb80f48d5dfe81a028.JPG

Zeker de spinazie moet half april geoogst zijn (merendeels bestemd voor diepvries). Aan deze zijde van de kas komen dit jaar de kuipen met zoete aardappels te staan.

• Like 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst: (aangepast)

Lekker, zo'n grote kas, 🙄

Vandaag een kant van de platte bak vol gekregen.

drie rijen sla wonder van de vier jaargetijden.

Twee rijen zooi, ik weet niet meer welke, maar ik dacht geen paksoi.

Een rij andijvie.

Twee rijen selderij wortels.

Vier rijen winterpostelein gezaaid

66 prei plantjes en 9 sla in potjes om straks te verplanten.

De eerste raapsteeltjes kwamen boven! 

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

Vandaag gezaaid in een verwarmde tempex bak: 

rocoto peper
bird eye chile
peru peper (van een lekker kruidige peper die we uit Peru hebben meegenomen, hopelijk geeft hij dit jaar wel vrucht)
peper emte (zakje paar jaar oud, van emte kruidentuintjes. we zien wel wat het word)
white eggplant
round eggplant
citroengras
sweet banana paprika
minipepers (zaad geoogst van een plantje dat ik ooit heb gekocht in een tuincentrum. Vruchten hebben niet veel smaak, maar ik vind ze er zo leuk uitzien)

En een zoete aardappel in vochtige potgrond gelegd.

Geplaatst:

Ik heb 2 weken geleden pepers en vandaag de paprika's gezaaid. Pepertjes komen er nu bijna aan, ik had ze sneller verwacht,  maar goed. Beter laat dan niet.

Geplaatst:

De pimiento de pardon weigert op te komen. Altijd zo lastig... dus vandaag maar een hondje zaden gestrooid. Het zal toch niet dat ik geen pdp ga eten dit jaar!

Geplaatst:

Dat valt me dan weer van je tegen.....🙄

Vandaag een grote pot en een kleine pot gevuld met aarde en veel mest. Daar wortels van pepermunt er in gelegd.

Beide potten maar in het kasje gezet zodat ze als er zon komt de munt vast op gang kan komen.

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Alle rabarbers eruit geschept. Die moeten daar echt weg. De kippen krabten de bollende punten al stuk. Het was lastig ze ( de planten) eruit te halen uit de vol met water gezogen klei. Maar gelukt. De brokken liggen nu in de kas..bijsnijden en opnieuw planten denk ik, maar ik weet nog niet hoe en waar.

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Hier wil ie ook nooit. Ik ga echter niet met hondjes strooien, dat gaat me te ver 

Nou jaaaa zeg. Kijk eens aan wat mijn oog vandaag ziet

0224aaf97b0d51fc15bda5956d180a15.jpg

1 goed opgekomen en de ander piept er boven de aarde uit. De rest van de hondjes moeten nog. Wroefff
  • Like 2
Geplaatst:

Zeekraal in pot gezaaid om te testen of de zaden nog kiemkrachtig zijn. De laatste keer dat ik zeekraal teelde (en zaden oogstte) was in 2018.  Slaagt de test dan zaai ik dit jaar weer eens een bak waarvan naast consumptie een deel van de plantjes weer bedoeld is voor zaadproductie.

Verder in een kweekbakje 12 paprika zaadjes gelegd van een ras 'zonder naam' dat me al jaren goed bevalt. 

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Basilicum

Aangezien de laatste 4 planten, ondanks delen, een vroege dood gestorven zijn... nooit eerder gehad. Binnen 2 weken dood. Normaal heb ik een plant zo lang dat ie op enig moment de tuin ingaat en daar uiteindelijk het loodje legt door het herfstweer. (Ik doe niet aan binnenhalen, maar misschien dat ik dat toch maar eens moet overwegen. Dit is ook niks)

Geplaatst:

de spruitende tomaat "Granda Cook Plume" vanuit de deno zakjes in de grond  geplant

20210127_134247.thumb.jpg.1e9aa22de8794e409409ad3a1b6e3ad4.jpg

• Like 1

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Ik heb vandaag ook maar de tuinbonen gezaaid in de volle grond. Een deel slechts, voor de rest heb ik totaal geen plek. Nu al! Eerst een stuk van de tuin maar weer omtoveren tot moestuinvak.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...