Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een flinke hoeveelheid sneeuwklokjes en ook 5 grote pollen helleborus, in de bloei nog, verplant.

Zie 

verder nog veel panten in potten gestopt omdat ik nog niet weet waar die heen gaan. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier meestal half april:

Gele plantuinen kunnen vanaf februari de grond in. Plantuien mogen vroeg de grond in omdat ze vorst goed kunnen verdragen. Als ze bevroren zijn moet je ze niet aanraken want dan heb je kans op beschadiging. Rode plantuien zijn gevoeliger voor koude stress, wat bloemstengel vorming kan veroorzaken. Daarom wachten met planten totdat de grond wat is op gewarmd. 

Maar ik zit dan ook in een koude hoek.....

Geplaatst:

Ah! Ik had het al nagekeken, maar het verschil met gele en rode uien had ik nog niet zo ontdekt. Mijn moestuin ligt in een 'warmtekom', omringd door bomen. Het hoekje waar de rode uitjes gepoot zijn, is een van de warmste plekjes in het park. Dus ik ben hoopvol... Maar toch, het is wel een ding, afwachten maar en kijken wat het wordt.

Geplaatst:
Op 22-2-2021 om 19:53, RobO zei:

vergeten groenten gekregen, dzz: vergeten tuinboon te bestellen,

toch 30 gekregen en in de kas gelegd om voor te kiemen

Ik heb volgens mij nog een aardig doosje liggen.morgen even kijken zo ja kan je ze krijgen.

Geplaatst:
1 uur terug, Jeanne heijmans zei:

Ik heb volgens mij nog een aardig doosje liggen.morgen even kijken zo ja kan je ze krijgen.

dat is lief, maar ik ben al voorzien, merci anyway 😍

• Like 1
Geplaatst:

Heb de munt wat opgeschoond vandaag. Was een complete wildgroei in een vrij kleine plantenbak geworden, meer wortel dan potgrond xD Alle dode stengeltjes weggedaan, maar zag dat er onder de oppervlakte flinke uitlopers zaten met verse blaadjes. Heb ze voorzichtig overgeheveld naar een bak met verse grond waar ze hopelijk lekker hun gang kunnen gaan :)

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Geplaatst:

Gisteren rode spitskool uitgeplant onder een tunneltje en wat sla, rucola en raapstelen gezaaid. Verder wat voorgezaaide sla en andijvie uitgeplant. Ook de capucijners voorgezaaid.

Geplaatst: (aangepast)

Bosui gezaaid in een bedje, en wortelpeterselie, pepers en broccoli in potten. 

aangepast door Arja
Geplaatst:

Ik had veel kapucijners voorgezaaid in een bak, maar weinig opkomst. Nogmaals voorkiemen dan maar.

Hetzelfde met erwten, had ze direct bij het gaas buiten gezaaid, maar weinig/geen opkomst. Dus voorkiemen nu, het kan nog.

Kamille in de moestuin gezaaid.

Afrikaantjes als proef gezaaid, bloemen van vorig jaar lagen los in het bakje met zaden, ik dacht dat ze verdroogd zouden zijn. Maar er is opkomst. De rest bewaar ik nog een maandje.

Geplaatst:

In de serre voorgezaaid in potjes: Knolselderij, koolrabi, ajuinen.

In de serre zelf: wortelen, radijzen, rode bieten. De spinazie van november begint nu duidelijk te groeien.

Winterpostelein geoogst uit de serre.

Voorgezaaid 10 tomatensoorten (veel te veel gezien ik juist minder ruimte wilde besteden aan tomaten dit jaar, maar kon niet kiezen. Zal wel weer opgelost worden in potten ofzo. 

Ook nog snijbiet en cucamelon voorgezaaid. 

Twijfel nog of ik rode kool, palmkool ga zaaien dit jaar.. vorig jaar zoveel last van rupsen van koolwitje, dat er 0 oogst was. 

aangepast door Vastone
  • Like 1
Geplaatst:

Ohja, ik kon mij ook niet inhouden. Heb 8 tomatensoorten voorgezaaid (Deno) en dat is de eerste lichting pas. Nu scheelt het wel dat ik ook heel veel plantjes uitdeel, aangezien veel bekenden bij mij tomatenplanten halen. Maar dan nog, is het wat ambitieus, want zoveel vensterbanken heb ik ook niet.

Vandaag ga ik ook prei voorzaaien en toch ook nog een deel van de peulen in de grond zetten. Het gaat wel vriezen de komende paar nachten, dus hopelijk overleven ze het. En zo niet, dan staat er nog genoeg. De capucijners moeten eigenlijk ook de volle grond in, maar die zijn iets vorstgevoeliger heb ik gelezen. Dus dat durf ik dan nog niet aan.

• Like 1
Geplaatst:

Platte peterselie buiten en nog wat spinazie en bonen in de kas.
Ook wat bloembollen: restje tulpen die uitliepen en ik na zo’n 200 stuks geen zin meer had- gladiolen en dahlia’s.

Toch Palmkool en rode kool voorgezaaid nog even kijken hoe ik die ga beschermen tegen het koolwitje. En gemengde pluksla buiten in de bak. 

aangepast door Vastone

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...