Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voorgekiemde Rosa 2, korte, rode Rettich gezaaid. Ik had een paar theelepeltjes eigen oogst zaad in een bakje water te kiemen gelegd op 13 na allemaal ontsproten. Kon gisteren met het onweer en later het donker niet naar buiten, dus nu liet van enkelen al het zaadhoesje los.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Spinazie zaai ik in de volle grond, al kan de kas natuurlijk ook. Al moet je dan meer water geven en daarvoor ben ik te lui. Zaai ik nu niet meer, afgelopen nacht was het 0 graden, dus het seizoen is voor mij wel voorbij. Zal deze maand alleen de knoflook poten en het aardbeienveld verplaatsen nog. Dat laatste is wel wat laat, maar ik heb gewoon een chronisch tijdgebrek, dus eerder ging niet.

• Like 2
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Sint jansui gepoot. Beetje laat, maar dat had ik gisteren pas gelezen. Volgend jaar hopelijk eind september, want ik wil wel grote bollen oogsten en niet half klein en half middelmatig zoals dit jaar. Zie Sint jansui draadje.
Ze zijn in ieder geval wel lekker wakker, 2 dagen geleden de kluiten een beetje nat laten worden door de regen, gisteren de bollen uit elkaar getrokken en in een plastic zak gedaan, vandaag hadden sommige bollen al wortels van een cm!

Geplaatst:

Per ongeluk een tijdje geleden oerprei in een pot geplant..dwz ik had bolletjes die niet door de selectie kwamen op een pot met uitgebloeide bloemen gelegd..bleek zojuist dat ze allemaal wortels hebben de pot in. Toch maar even een eigen potje geven dan, mooi voor de weggeef.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ongeveer 50 tenen knoflook waarvan ik de soort niet weet, maar die jaren geleden uit de supermarkt kwam. Daarnaast 25 tenen biologische morado ook van eigen teelt. Voor het eerst zit de helft in pot. Ik ben benieuwd of dat wat wordt. 

Geplaatst:

Vandaag de laatste zaden voor dit jaar gezaaid 15groene calabrese broccoli . Dit als test weeuwenteelt  zou een van de beste soorten hier voor zijn.

Eind vorige week ook bloemkool mechelse vroege bloemkool .

Deze normaal rond 1 maart nog enkele zaaien om dan te zien wat het best bevalt en verschil in oogst tijdstip .

• Like 1
Geplaatst:

Geen idee of het gaat lukken… maar zag bij de groothandel een bakje zoute banaan (voor heul veul…) liggen. Meegenomen en gestekt. 1 bakje met stekpoeder en eentje zonder.
Ik hoop zó dat het aanslaat!

8993c29ad1c4a45bdb1960f7fb9607cc.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Patrijs, Mellie, Amrutten wat hebben jullie veel gepoot 🙃 Hier bestelling van Vreeken knoflook en uien klaar voor poten van het weekend. Van de Wal zal ook wel komen als het goed gaat, ook knoflook.

Dan komen er nog crocusjes en sneeuwklokjes voor de keukentuin. Fruit- en sierplantjes gaan in potten in de kas overwinteren, volgend jaar als de tunnel planten. De speciale soorten komen in de tunnel, tuin en bij het project, mooie back up en worden met de tijd hele rijen, bedden en blocks.

• Like 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Knoflook, bloembollen (sneeuwklokjes, druifjes, crocussen, narcissen en tulpen gepoot en frambozen gestekt.

Was net zo lekker aan de gang en zoneman leuk aan het spelen, komt er onweer op komst vlug naar binnen.

Hebben zeer slecht weer voorspeld en noodweer alarm gegeven, verschrikkelijk het ene nog in de elende en komt volgende alweer. En dan gaan we ook nog de winter in, met de belachelijke brandstof en electra prijzen.

Geplaatst:

Knoflook. Wel 150 stuks denk ik.
En Chinese kool! Dat was een verrassing, want ze hebben zich zelf uitgezaaid. Ik knipper een paar x en ineens had ik er heel veel zaailingen van. Die hele border komt overal wel wat op, maar tussen de bosbessen zaten er het meest.

53bf5c96b22a0391dc722b938a9df618.jpg

06d5b698391d129a59c59e7911ef7dde.jpg

Ik heb er een stuk of 6/7/8? In de kas gezet. Misschien dat het nog een grote kool wordt.

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb ook het restant knoflook gepoot. Gisteren telfout gemaakt, moest er nog 165 stuks. In totaal dus 453 stuks, plus 34 olifantenknoflook (exclusief 13 baby teentjes).
En begin gemaakt met de frambozen te planten. Aan de slootkant, daar is het nu vol. Moet nog even kijken waar ik de rest zet, en de Japanse wijnbessen.

En wat jonge sla- en spinazie zaailingen verplaatst van het knoflook bed naar een ander stukje tuin. Niet alles, meeste gewoon laten staan.

Geplaatst:

Dacht dat ik kon overdrijven, maar jullie kunnen dat net zo en beter zelfs 😉 Wat poten jullie veel!

Hier de crocussen en druifjes na het werk en tussendoor gepoot, kon maar net allemaal. Kindlief met Sultan gehaald, hij was zo trots en blij. Sultan is ook echt lief voor hem, totaal geen sultansbraten 😇

Morgen tulpen poten, die lopen ook al uit veel te vroeg. Snel de koude grond in en het beste hopen, zijn er best wat weinig bollen maar veel soorten. In de keukentuin heb ik nog 3 bedden vrij, moet nog 2 soorten narcissen en die 500 g knoflook, afwachten hoeveel er dan nog over is voor tulpen. De rest moet ik dan maar bij de varanda poten, moet ze toch weer uitgraven pellen poten ...

• Like 2
Geplaatst:

Ik heb besloten dat ik deze winter nog maar een paar verhoogde bedden voor op het terras maak. De twee die ik heb gemaakt, bevallen zeer goed en zijn nu al vol met knoflook, winterui en bloembollen. En ik heb nog meer bloembollen en moet ook nog mijn aardbeienveld verplaatsen. Dus dan kunnen wat extra verhoogde bedden geen kwaad, want ik kom gewoon ruimte te kort.

Ohja, en een echte kas wil ik nu ook wel. Die plastic dingen zijn te kwetsbaar en slecht voor het milieu, dat wil ik niet meer. Ook een winterproject.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...