Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier spitskool  en ui en knoflook uet en paprika uit de winkel, geroerbakt in mijn eigen Thaise currypasta uit de tijdmachine met kokosmelk en limoen. Het is goddelijk.

Geplaatst:

Pizza met gekochte zuurdesembodems en verse uitjes en kleine tomaatjes. Salade van komkommer, rood paprikaatje, geraspte wortel en een dressing van Hüttenkäse met veel superfijn gehakte peterselie ( ik was bij de apotheek voor medicijnen en had ook vitamine c voorgeschreven gekregen. Dat moest ik zelf betalen dus wilde ik het niet, elders goedkoper. De apotheker zei me gewoon iedere dag een klein bosje peterselie te eten daar zit veel goede vitamine c in.) 

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

bonensalade de luxe

bruine, witte, sperzie, snij, komkommer, courgette, augurk, tomaat, ui, bosui, knof, ei, olie, wijnazijn, chilisaus

Geplaatst: (aangepast)

Wortel-prei soep. Deel gegeten en deel voor de diepvries.

Straks gestoofde baby-leeks =(restauranttaal voor vroeg geoogste prei!!)

AD5E3B9E-7871-4D01-90B5-D7A5B31CC9BA.thumb.jpeg.df7106ce122aaf9bb2b296d4d49b6de2.jpeg

aangepast door Amrutten
Type fout !
  • Like 4
Geplaatst:

blauwe bessen , kruisbessiroop, yoghurt en kliekjes

die bessen zijn top dit jaar, rood, roze, blauw, kruis... contributie is weer terugverdiend 😁

Geplaatst:

Hier Japanse wijnbessen. Vandaag een groot aantal gegeten en niet één had een vies smaakje, gelukkig. Wel veel met waterschade/witte vlekken door de regen vorige week.

En weer een handjevol padron paprika's geoogst en gebakken. Of misschien moet ik zeggen: pepers 🥵

Geplaatst:

Aubergines gegrild op olijfolie met een tikkeltje paprika poeder en daarnaast mini-pattatjes met rosemarijn, look en ui.

Gestoofde begeleiding van merguez worstjes uit de winkel.

Morgen de eerste broccoli van het jaar.

Geplaatst:

Boontjes met paneer. Met de boontjes, (cherry)tomaat, ui en koriander uit de tuin. Allen de melk en kruiden komen van buiten. 

Voor de ui gelijk een van de laatste keren, want die oogst is door mineervlieg en slakken bijna helemaal mislukt.  

5BC2B4F4-383B-4EF9-886A-867530D8EAAD.jpeg

Geplaatst:

Pattison met gehakt uit de oven! Lekker…mag volgende keer iets pittiger, en de pattison kan nóg kleiner geoogst worden denk ik, want dit was nog een hele hap! 0F3DC5CB-B249-4208-9683-8B7B9AA6043C.thumb.jpeg.7c4a6d5fba2eef215a0da197cd2316f5.jpeg

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...