Geplaatst: 16 april 20205 j Vandaag bij de Lidl aardappels gekocht, in z’n oven bakje met een zakje kruidenmix (ze waren nog wel rauw), om te laten spruiten en te proberen ze te laten groeien. Ze hadden al ogen! het zijn paarse aardappels, Vitalotte Noir. Ze zijn super paars, mooi joh. You say witch like it's a bad thing...
Geplaatst: 17 april 20205 j @Witch Dat heb ik ook eens gedaan met zo'n bakje van de LIDL, hellaas waren ze denk ik behandeld met kiemingsremmers en zijn ze mislukt. Misschien gaat et bij jou beter. Een stukje uit mijn Blog van 2018: Ook nog wat Ratte aardappeltjes opgegraven. Ik had een portie gekocht bij de supermarkt en die bleek met kiemingsremmer te zijn behandeld. Sommige aardappeltjes liepen goed uit in het vaarjaar, andere besloten dat pas na de zomer bij de eerste buien te doen. En er waren er bij die wel wilden maar die door de kiemingsremmer niet konden. Ze leefden nog wel en hadden veel kleine spruitjes gemaakt maar er gebeurde verder niets meer De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 19 april 20205 j We zullen zien @Patrijs, ik zal het hier laten weten of het wat wil doen. You say witch like it's a bad thing...
Geplaatst: 23 april 20205 j @Mellie Het boompje wordt wel wat verdrongen. Of is dit de foto waar je hem hebt opgehaald?
Geplaatst: 24 april 20205 j Haha I know@Rorror. Maar toen de boom daar 2 jaar geleden werd geplant, had ik geen idee dat daar ooit een kippenhok zou komen. Na de oogst gaat de boom daar weg, Komt goed [emoji6] [emoji1303]
Geplaatst: 20 juli 20205 j Vandaag even naar tuincentrum gegaan om een zakje nieuwe stamsnijbonen te halen, was vorig jaar een enorm succes! Dit keer in een doosje, zit 3of 4x zo veel in als een zakje. Maar kon het niet laten om alvast andere varianten pepers voor volgend jaar te kopen! Een mix zakje met: - Cayenna spaanse lange rode - Tondo Rosso Papecchia - Coloro geel - Habanero Choclate - Serrano Losse zakjes - Hungarian yellow hot wax - Peperone corno giallo (zoete gele peper) - Peperone Gocvia D'oro (zoete groen gele peper)
Geplaatst: 2 augustus 20205 j Mijn nieuwe naaimachine is binnen en heb allemaal nieuwe stofjes gekocht! Aaah, zo leuk. Ben heel blij met het verwachte prutweer. Lekker achter de naaimasjien 🤣🤣🤣
Geplaatst: 2 augustus 20205 j Sjussus meid, waar haal je toch die energie vandaan?!? Alles wat je al doet rond de moestuin, dan nog de kids, en kippen, inmaken, de schoolmoestuin, en nu dus ook naaien? Terwijl ik lekker zit te keutelen met het inmaken van mijn boontjes, wat haast wel geldt als dagtaak Nou gefeli met je nieuwe aankoop hoor, we zien het resultaat wel tijdens de voorjaars MTFD? wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 2 augustus 20205 j Op 19-4-2020 om 20:10, Witch zei: We zullen zien @Patrijs, ik zal het hier laten weten of het wat wil doen. Ben benieuw, heb je al geoogst? De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 2 augustus 20205 j 9 hours ago, Mellie said: Mijn nieuwe naaimachine is binnen en heb allemaal nieuwe stofjes gekocht! Aaah, zo leuk. Ben heel blij met het verwachte prutweer. Lekker achter de naaimasjien 🤣🤣🤣 Lijkt me een leuk nieuw topic, heb hier een oeroud ding staan en heb nul niks ervaring. Misschien leuk via een topic te zien hoe en wat voor beginners?
Geplaatst: 3 augustus 20205 j Grinnik, ik zit sinds drie jaar al af en aan achter de naaimachine, maar nu een dure incl naailes gekocht. Kan nu daadwerkelijk wat simpels maken wat een kind aankan en heb zelfs al een kledingstuk voor mezelf gemaakt! Apetrots kortom [emoji3060]Een nieuw topic met tips en trucs is wel leuk, maar wel handiger van iemand die het echt wel beter kan dan ik. Kan het daarvoor nog niet goed genoeg. Maar wie weet wat de toekomst me brengt. Eind van de maand starten de lessen...! Dus you never know [emoji1320]
Geplaatst: 3 augustus 20205 j Een passeerzeef gekocht. Via de webshop van Lidl. Kosten incl. verzendkosten € 16.=. Fijn handzaam en degelijk model. Zeeft als een tierelier. https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 21 augustus 20205 j Een abrikozenboompje en een pruimenboompje. Bij een kweker in Ederveen die 30 % hogere prijzen hanteerde dan wat op zijn website stond. De prijs stond op de boompjes, dus het was echt de prijs. Het zijn mooie boompjes en het waren normale prijzen dus ik maak me er niet heel druk over, maar toen ik bij het afrekenen ernaar vroeg zei hij dat de website 'vanaf' prijzen meldt. Wat een nonsens. De website is inmiddels non-actief. Verder zaad van winterpostelein, barbarakruid en raapstelen. Ik hoop nog wat te kunnen zaaien, als ik de uitslag van het grondonderzoek binnen heb. En vorige week bij het Klever Pflanzencentrum twee koopjes: een vitis coignetia (sierdruif) en een kwijnend sinaasappelboompje voor 5 euro. Het boompje is nu weer gezond, maar ik wilde eigenlijk geen gesjouw met potten meer dus ik ben toch een beetje de pineut.
Geplaatst: 22 augustus 20205 j Tadadaaaaa! Dankzij een vrij recente aankoop, een broekje genaaid. Ik ben trots al stelt het weinig voor. Maar toch!
Geplaatst: 22 augustus 20205 j On 8/3/2020 at 8:32 PM, Grork said: passeerzeef Lidl. Hmmm... Ik wil al jaren zo'n ding, maar vind de 'goede' altijd prijzig. Misschien vanavond voor negenen toch nog even kijken of een lokale Lidl hem nog heeft.
Geplaatst: 22 augustus 20205 j Ik heb er 1 van de Aldi en die gebruik ik al jaaaaaren. Mooi ding, goed schoon te maken en handig in gebruik. Hij ziet er wel net even wat anders uit dan die van Grork als ik de foto zo zie. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 22 augustus 20205 j wij noemen hem een passe vite, en wordt veel gebruikt in België onder andere om te pureren is eigenlijk een redelijk goedkoop hebbedingetje.
Geplaatst: 23 augustus 20205 j Ik had ooit zo'n goedkope passeerzeef maar heb hem naar de kringloop gebracht. Het blad zette te weinig druk en draaide alleen maar de inhoud rond. Ik gebruik weer een gewone zeef, en zo'n houten ronde vijzel. 23 augustus 20205 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 24 augustus 20205 j Op 22-8-2020 om 15:36, Arja zei: Hmmm... Ik wil al jaren zo'n ding, maar vind de 'goede' altijd prijzig. Misschien vanavond voor negenen toch nog even kijken of een lokale Lidl hem nog heeft. @Arja De passeerzeef is gekocht via de webshop van Lidl en niet in een fysieke winkel van Lidl. https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 24 augustus 20205 j Eehh...een nieuw ( inductie) fornuis. waarom gaan die dingen altijd op ongelegen momenten kapot? 🤨
Geplaatst: 24 augustus 20205 j Je gebruikt het elke dag, dus elke dag is toch ongelegen? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.