Geplaatst: 27 december 20232 j Thermosokken, voor als ik buiten moet werken in de kou. Met koude tenen werken is geen pretje. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 30 december 20232 j In navolging van @acpronk, maar dan met een laars er omheen. Ik heb al gewone groene regenlaarzen, maar daarin krijg ik in de winter hele koude voeten, ook met dikke sokken. Dus nu heb ik dikke gevoerde winterregenlaarzen. Gelijk tijdens een wandeling getest en na twee uur door de ondergelopen drek overal nog steeds warme voeten 😀 Alleen stom dat ik niet gelijk naar thermo tuinhandschoenen heb gekeken 😬 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 januari 20242 j Ik heb juist daarvoor van softshell een binnensok genaaid voor mijn regenlaarzen. Je voeten worden écht ijskoud in regenlaarzen. Ik heb altijd zwaar medelijden met kleine kotertjes die hartje winter met hun regenlaarzen aan door de kou moeten. Volwassenen hebben geen idee dat zo’n laars alle kou uit de grond zo je voeten intrekt. Brrrrr! Krijg spontaan rillingen.
Geplaatst: 9 januari 20242 j Kijk eens wat ik binnen heb! Extra leuk als je je aankoop al was vergeten. Ging om de waterspinazie en ineens had ik nog andere dingen in mijn mandje gegooid [emoji23]Met de cosmoa snow puff ben ik heel blij. Die heb ik eerder gehad en normaal hoef je van dit soort bloemen geen zaden te bewaren. Komt toch wel weer op. Toen níet natuurlijk. Gelukkig heb ik ze nu weer. Jeej.
Geplaatst: 17 januari 20242 j In de aanbieding bij Welkoop, dus even wat spul ingeslagen: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 18 januari 20242 j https://www.bol.com/nl/nl/p/niimbot-d110-labelprinter-labelmaker-blauw-draadloos-lichtgewicht-direct-thermisch-203dpi-1500mah-print-breedte-15mm/9300000151683107/?bltgh=v6lJ9MojfRCfO3QbOiBGhA.2.5.ProductImage Labelprintertje. Lijkt me ook zeker handig voor de potjes na inmaak. Eventueel ook plantenlabeltjes? Wie weet zijn ze weersbestendig.
Geplaatst: 19 januari 20242 j 2 uren geleden, Erny zei: Wie weet zijn ze weersbestendig. Zijn heel veel verschillende soorten labels van dymo, even zoeken op water en uv bestendige labels. De standaard labels die bij het apparaat zitten plakken vaak niet al te best, of laten met wat warmte te makkelijk los.
Geplaatst: 19 januari 20242 j Voor inmaak zeker interessant, opletten wel voor buiten, ze laten inderdaad soms los, ik gebruikte voorheen zo'n labeltje van dymo rond de draad van tomaten (verschillende geprobeerd) en die halen eind seizoen niet, een gewone doorzichtige plakband eromheen hielp wel, maar ja dan print je ze evengoed goedkoper op papier. 19 januari 20242 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 21 januari 20242 j Led stripjes bij de Aldi voor €14,99. 2 x 1,5 m. Met een hele reutemeteut aan stekkertjes en een afstandsbediening voor een disco 😁 Maar het gaat mij vooral om wit licht. Hoewel de doos 280 Lm zegt, wat ik wat weinig vind, zegt de luxmeter op mijn telefoon dat op 10 cm afstand een dubbel stripje dik over de 1000 gaat. Dus dat is alvast mooi meegenomen tijdens de grijze dagen. Gewoon voor het raam. Nu nog even een verstelbare constructie bedenken. Tot nu toe altijd zonder extra licht gekweekt, maar ja, die disco is toch wel een bonus, hihi. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 21 januari 20242 j mmm de doos zegt Lumen wat wordt uitgestraalt en jij meet Lux (Lm per vierkante meter), Lux moet rond 10000 zitten ter hoogte van je plantjes (1000 is echt niks, wat normaal is op 10cm bij die lage Lumen) , 280 Lm is echt te weinig voor die oppervlakte . Hopelijk komt er veel licht van je raam binnen, met die strips kan je ongeveer 10% bij verlichten. En alhoewel alle beetjes helpen, moet je toch beseffen dat dit een druppel op een hete plaat is. 21 januari 20242 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 21 januari 20242 j Ach, dan heb ik in ieder geval de disco nog, 😉 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 februari 20242 j Getriggered door dit topic: https://www.moestuinforum.nl/topic/43450-wat-zijn-de-beste-laarzen/#comment-506472 Wat wilde ik: beetje warm, goede kwaliteit, geschikt om een paar uurtjes aan te hebben, lekker lopend. Nu loop ik in mijn tuin graag op tuinklompen. Zeer makkelijk uit te schoppen, vooral handig bij een tuin aan huis. Even naar binnen, weer naar buiten, je kent het wel. (Nog liever loop ik blootvoets, maar door stenen en vooral restanten van b.v. bramenstruiken is dat niet altijd prettig) Zoiets dus (houten zool, met open achterkant, toch kleven ze als vanzelf aan mijn voeten, daar hoef ik mijn tenen niet voor te krommen): Voor het najaars- en voorjaarswerk zijn laarzen toch wel beter. Maar welke? Ik heb gekozen voor deze: ^ Kuitlaars, is voor mij hoog genoeg. Stalen neus, stalen zool, loopt toch heel prettig. Deze: https://www.bekina-boots.com/nl/keuzehulp/landbouw~50/product/riglitex-solidgrip-stalen-top-en-zool-s5-bruin~154/ Bij werkschoenenbaas.nl: € 70,- Ik ben er blij mee, maar voor een echte review is het nog te vroeg, mijn uiteindelijke oordeel komt pas na vele malen gebruik. O ja, als het gaat om zwaar / stevig schoeisel dat geschikt is om langdurig op te lopen, ook op ruw terrein: ^ Originele Bato legerkisten. Door de veters minder geschikt om snel aan- en uit te doen. Nog steeds nieuw te koop, ca € 100,- (Veel beter dan mijn kistjes uit militaire dienst (lichting 72-5), maar die heb ik -pas na de diensttijd- allang versleten) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 2 februari 20242 j Een zaagbok aangeschaft. Deze (Youtube filmpje): https://youtu.be/RsOYUrb5oq4 Voor het zwaardere snoeiwerk in mijn tuin, en ook om -op locatie- wat gratis haardhout te scoren. Een kleine kettingzaag (op accu) heb ik al, maar het zagen zonder bok vind ik minder veilig Nog niet uitgeprobeerd, het is dus nog te vroeg voor een review. Maar die review komt ... Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 2 februari 20242 j Kon me niet meer beheersen (was niet van plan om nog vijgenstekken te kopen), en toen meteen maar los gegaan. 10 vijgen stekken bij Vinny (UK) gekocht, 8 bij Bob (BE) en 5 bij Stefan (DU). Bob krijgt ook nog 2 stekken van mij. En nog een ruil met gesloten beurzen met Karl (ook BE), hij krijgt vijgenstekken tegen enthout van appel en peer, en stekken van druiven. Iemand in NL die vijgenstekken wil ruilen, dat mis ik nog 😅 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 3 februari 20242 j Waar laat je dat allemaal? 😄 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 februari 20242 j Ja, dat is een lastige. Voor nu bedoel je toch?Wil vandaag ook de pepers en paprika's zaaien, heb mogelijk nu al te weinig plek.En later in de tuin... Hmm, geen flauw idee... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 3 februari 20242 j Nou, ook voor later. Kleine stekjes worden groot en dan moeten ze ergens heen. Stukje tuin erbij huren? Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 februari 20242 j Wat een hoeveelheid vijgen acpronk! Superleuk als je zoveel kwijt kan! Vandaag naar Vreeken geweest en behalve te veel zaden ook nog een plantje ananassalie gekocht en eeuwig moes. Niet echt het beste moment om in de tuin te zetten maar het kwam nou eenmaal zo uit.
Geplaatst: 3 februari 20242 j @Marinke ananassalie zou ik nu zeker niet buiten in de grond zetten. Schijnt dat ze wel lichte vorst kunnen verdragen, maar ik zou het risico toch niet willen nemen.Eerst maar eens zien of de vijgen stekken wel aanslaan, en de eventuele rouwmugjes overleven, daar heb ik nu wel een plaag van... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 7 februari 20242 j Vandaag twee zakken wormenmest binnen gekregen. Prijzig spul maar a little goes a long way. Ga het gebruiken samen met kokos en tuincompost om voedzame eigen, turfvrije potgrond te maken. Merkte dat de zaailingen op alleen kokos en compost stil gingen staan in de groei, hopelijk wordt dat probleem hiermee getackeld. 😄 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 11 februari 20242 j Luchtkoeler en luchtbevochtiger voor in de kas, omdat ze ongeschikt waren voor in huis. Links de bevochtiger, deze bleek het alleen met leidingwater te doen. En daar zit kalk in, dat gewoon mee komt met de mist. Binnen in huis was dat geen succes (zie hier), maar de kalk lijkt me in de kas geen probleem. Volgens mij juist wel goed voor zaailingen en stekken. Rechts een verdamper met lamellen en ventilator, wordt als koeler voor kleine ruimten verkocht. Vanwege het geluid, een constante zoem, op stand 1 al irritant na een tijdje, wil ik deze niet in de woonkamer gebruiken, dus gaat die de kas koelen als het warmer wordt. Tevens de vochtnevel verspreiden van de verdamper. Ze hebben wel beide een aparte adapter nodig, met een USB hub wilde de ventilator niet draaien. Nu nog even de stroomvoorziening netjes afwerken en wachten op het voorjaar en de zomer.
Geplaatst: 14 februari 20242 j Ik had nog cadeaubonnen liggen van de Bolster, en heb mijn zaden nu wel compleet voor het komend seizoen.
Geplaatst: 16 februari 20242 j Met dit zachte weer kon ik me niet meer inhouden: het eerste bezoekje van het jaar aan het tuincentrum hier in het stadje. Ik had nog een cadeaubon liggen. Paar grote potten gekocht voor mijn peperzaaisels, propagator, toch nog een zakje zaad ( Ushiki Kuri ), bindtouw en heeeel veel potgrond. Morgen belooft mooi te worden, lekker aanrommelen 😃.
Geplaatst: 17 februari 20242 j Ik kon het niet laten en kocht wat zaden, voornamelijk kruiden, vanmiddag op de tuinzadenmarkt in Zwolle. Er was veel en leuk en divers aanbod. Pûltsje op reis had niemand, ik heb wel een zakje zaad van de verbena officinalis meegenomen voor @appelvrouw. 17 februari 20242 j aangepast door Arja
Geplaatst: 17 februari 20242 j Voor Jorieke denk ik dan, die zocht de Officinalis! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.