Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2021

Featured Replies

Geplaatst:

Ja en zuidwest is boomtechnisch gezien veilig.  Bij harde oostenwind moet ik me zorgen maken over de populieren pal naast de tuin. 

Afgelopen winter is deze reus dus omgeknapt, zo de snelweg op. Als de wind andersom had gestaan, had ik geen tuin en geen huisje meer gehad. En de buren naast ons ook niet. Het is op de foto misschien niet zo goed te zien, maar deze populier was minstens 20 meter hoog. 

1DBC69CF-E32E-45E9-AA43-3EE7277143F9.thumb.jpeg.bcce7c56dee7e1089b670a331996e660.jpeg

Geplaatst:

Van de wel honderd geaaide zaden gekregen van een vriendin was er welgeteld één enkele grote zonnebloem uitgekomen die tot gisteren fier haast 2 meter hoog stond. Vandaag ligt ze op de composthoop, met dank aan de felle windstoten. Ik heb geen idee waarom er maar eentje was uitgekomen, ik vermoed dat het weer dit jaar niet erg beviel aan deze soort.

Geplaatst:

Hier ook in eens alles compleet blank, ook een 13mm gehad. 

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

En nu hebben jullie ook regen? Hier de hele week aangekondigd. Én koud, ik was even weg met de auto, de temperatuur kwam niet boven de 15, hier en daar. Onderweg 14. En regen regen regen. Enfin ik hang mijn gieters maar aan de wilgen dit jaar. Alles is prachtig groen trouwens.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hele ochtend miezerregen die af en toe iets harder ging en er zit nu nog geen 5 mm in de meter. Er stond nog meer op de voorspellen/planning, maar dat is nu ook alweer uit het overzicht verdwenen? Morgen hele dag droog zie ik nu? Wij willen echt nog wel wat hoor. 

Geplaatst:

Nat, natter, natst, dat is wel een mooie omschrijving voor deze zomer tot nu toe. Het giet al de hele dag en voorlopig blijft dat wel zo.

Geplaatst:

Kunnen we een soort trechter boven NL, DU en BE maken die al het water verzamelt en richting @Jorieke123 stuurt? Volgens mij heeft iedereen genoeg gehad, behalve jij!

Geplaatst:

Kan ik straks heel even droog wat groente pakken en de kippen maar opsluiten. Ze zitten toch de hele dag met dit weer onder de caravan. Daarna gaat de regen gewoon weer door. Met afgelopen nacht mee nu 15 liter..

88A1FDF4-DE1E-4ECA-BBE9-30112DD949B2.jpeg

Geplaatst:

Nou, dat droge stukje komt niet meer, nu staat er voor de hele middag luciferstokjes, gele streepjes met rode kopjes. Lie vroeg zich af of we het forum niet moeten vernoemen tot Moerastuin Forum. Maar iemand zal het wel droog hebben toch? In het Noorden en misschien ook wel bij @Jeanne heijmans

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Hier was voor vandaag de gehele dag een regenzone voorspeld, het lijkt hier ieder moment te kunnen regenen maar voorlopig blijft het droog. Dit weekend voorspellen ze eindelijk echt zomerweer.

Geplaatst:

Hier aan de kust is het droog, vanmiddag moest ik wel een trui aan op de tuin.

Of zoals een beroemd schrijver ooit schreef:

85846895_HannesMeinkema.jpg.03dfec8ea577c5d777f134be75d05155.jpg

Geplaatst:

Vanochtend 3 mm en vervolgens miezer volgens buienradar, maar in werkelijkheid vrijwel droog. Ik hoop dat er de komende dagen hier wat gaat vallen, de grond is erg droog onder de nu vochtige bovenlaag. Dus echt nat kan ik het niet noemen.

De verschillen zijn erg groot merk ik, elders wateroverlast, het is allemaal nogal plaatselijk.

Geplaatst:

Ik stuur je wat. Ik had vandaag 55 liter/m2 in mijn regenmeter..mijn tuin is een zompige toestand geworden, ik ga er alleen nog in om wat te oogsten. ik maak me wel wat zorgen over de tomaten buiten.

Geplaatst:

Ik wil best ook wel delen met wat er hier nog te verwachten is de komende dagen.

verwachting.thumb.jpg.ec1cfc2970841482d174d439da7d9567.jpg

Geplaatst:
9 uren geleden, appelvrouw zei:

Nou, dat droge stukje komt niet meer, nu staat er voor de hele middag luciferstokjes, gele streepjes met rode kopjes. Lie vroeg zich af of we het forum niet moeten vernoemen tot Moerastuin Forum. Maar iemand zal het wel droog hebben toch? In het Noorden en misschien ook wel bij @Jeanne heijmans

O nee het is hier vandaag met bakken uit de hemel gevallen.

Morgen nog een dag,en dan zou eindelijk de zomer moeten beginnen.nog nooit zo'n slecht weer als dit jaar.

Geplaatst:

Nou hè. Hier in 54 is het vandaag code oranje, de buien komen voor de verandering uit het noorden, NNO. Overstromingen worden verwacht, hier is dat vervelend voor de kelders en de boeren die hun velden aan de rivier hebben. Gisteren hadden we al 55 liter in totaal met de nacht ervoor erbij, vandaag wordt dat zelfde cijfer verwacht in enkele grote buien. De tuin is nu al een zompige toestand, het water wordt gelukkig wel afgevoerd.

Geplaatst:

Je zou voor minder met hydrophonie beginnen en vissen kweken....

Geplaatst:

niet te geloven zeg, local desert ?

hier nog droog maar twee weken terug een enorme plens, balkon stond vol, ik heb er nu een dompelpomp op gezet met drijfschakelaar, fingers crossed

Geplaatst:

Ik heb gisteravond met veel theater de 10 mm uit de meter gegooid en naar de wolken staan roepen dat het ding nu dan dus weer lekker vol kan! En warempel: we werden vanmorgen al een paar keer wakker van regen en er zat toen al 31 mm in!! En nu heb ik er 36 mm uit gegoten want de streepjes houden op bij 35. We hebben net in de regen nog wat regentonnen over staan pompen naar andere tonnen zodat ook die weer gevuld kunnen. Yeah :D 

Geplaatst:

Hier ook ruim 30 mm, super blij mee! 

Geplaatst:

Duitsland wateroverlast met vermisden en doden, ook aan de zijde van Limburg dus die zullen ook wateroverlast hebben.

250 l m2 is meer dan een stortregen en wolkbreuk, zoveel water met al zijn kracht verwoestend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.