Geplaatst: 12 maart 20214 j Hier vlogen gisteren de pannen van het dak. Ik durf nog niet op de moestuin te gaan kijken, daar waar mijn bouwwerken allemaal heel houtjetouwtje zijn. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 12 maart 20214 j Echt echt erg balen Charly! Gelukkig liepen je kippen er niet meer in. EN stond ie nog niet vol met je mooie tomaten en paprika's. Maar nog steeds erg jammer Het ging hier even goed hard, maar natuurlijk even iets minder hard dan daar bij jullie aan de kust. Ik zag onze krielkipjes in de moestuin af en toe wat paniekerig rondrennen omdat de wind ze bijna wegblies Hier viel geen schade maar ik heb er wel een hekel aan hoor, van die harde windstoten zo rond/tegen ons huis. En hier viel dan ook nog eens amper wat regen, dus het leverde voor ons ook nog eens weinig op. Edit: oh tegelijk gepost met Spitskool, dat met die pannen daar ben ik ook altijd (weer) bang voor! Is hier 1 keer gebeurd met een belangrijke hoek/nokpan en dan mochten we van geluk spreken dat er niet een hele reeks achteraan vloog, en/of ze door de dakramen kwamen! Bah facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 maart 20214 j Wat naar Charly, hopenlijk is het niet al te veel gedoe om het te repareren. Gister melding gedaan voor de schade hier aan de muur. Aannemer heeft vanmorgen gebeld voor reparatie afspraak. Niet overal waar je huurt worden service verzoeken zo snel opgepakt/opgelost.
Geplaatst: 12 maart 20214 j Ohh balen Charly! Hier bleef het bij rondvliegende tipi's, maar van een vriendin kreeg ik gisteren bericht dat zij en haar zoontje door een omvallende boom geraakt zijn. Dat drukt je weer even met je neus op de feiten: koester wat je hebt een wees voorzichtig!
Geplaatst: 12 maart 20214 j Dikke pech Charly. Op het volkstuinencomplex te Gouda heeft de wind hier en daar ook de nodige ruiten ingedrukt. Zelf heb ik geen schade, maar dat komt vast doordat mijn kas zo oud is en het glas half gaar, dat de wind mij telkens overslaat. Okay een dikke rij hazelaars die de westkant afdekt helpt ook.
Geplaatst: 13 maart 20214 j We krijgen vandaag weer windkracht 6, dus XXX met de vingers. Gelukkig heeft deze storm geen vat op mijn kasje (tot nu toe gehad). Vorige storm zag het eruit als bij Charly er moesten 7 nieuwe ruitjes in. Enkele vreugd dan maar en schuifdeurtje dichthouden.
Geplaatst: 13 maart 20214 j Zeker smart, @Charly en @RobO. Hebben jullie dan ook nog splinters glas in je kas😬? Hier zijn het van die gekke vlagen, pikdonker, slagregen, onweer. Zelfs in huis een lekkage vanwege combi wind water en vast nog wel een component. We hadden eindelijk de club mensen voor het voedselbos in aanbouw bij elkaar, voor een werkdag, dat is niet gemakkelijk met shit-Covid, grensbewoners en het slechte weer, we hebben het al meerdere keren afgezegd, en nu weer dus🤨. Wel hebben we een binnen bijeenkomst. Sinds gisteren 20 l/m2 in de pluviometer. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 maart 20214 j Auteur Eergisteren 8 Bft (bijna 9) Gisteren 8 Bft Vanochtend vroeg: 8 Bft (nu 7) Geen schade, het waait hier wel vaker een beetje. Gisteren hadden de net geleegde kliko's er wel moeite mee: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 13 maart 20214 j Hier in 3 dagen nog geen 10 mm Niet dat we lekkage en onweer enzo willen hoor. Maar toch... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 maart 20214 j @henkg Zijn die niet expres neergelegd? ze liggen zo mooi aan de kant. Dat werd hier namelijk wel gedaan, anders liggen de containers bezaaid over de rijbaan.
Geplaatst: 13 maart 20214 j Auteur Nee hoor, ik hoorde -met tussenpozen- de een na de ander omwaaien. Straatje loopt ZW -> NO. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 13 maart 20214 j Ik gaf Loes al een like omdat dat hier ook gebeurt bij storm. Bij Henk niet dus. De geleegde bakken worden netjes neergelegd, meestal met de klep zoals rechtsonder op de foto van Henk.
Geplaatst: 13 maart 20214 j Ah jullie weer es geen regen, Joriek? Het zal ook niet es een keer anders zijn!En RobO: ach joh, jij dus ook narigheid? Hoop dat er niet meer ruiten uitwaaien vandaag voor je! Hier vooralsnog niet iig [emoji1696]Reparatie man komt wss niet komende week, maar de week erop. (350 euro - yiks) Maar hoe we al die ziljoen glasscherven van de grond en uit het gras krijgen... Afijn. Het is maar materiaal natuurlijk. En er is idd niemand gewond geraakt - dier noch plant. Dus gewoon maar even diep zuchten en de schouders er weer onder! Hatsee! [emoji123] wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 13 maart 20214 j Nou, er valt hier wel wat regen nu. Maar vooral ook hagel: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 maart 20214 j @Charly Is 350euro voor wat glazen raampjes niet veels te veel geld? Is dat inclusief de arbeit etc? Kan je zoiets op je verzekering verhalen? Bij mij komen ze donderdag het gat in het muurtje dichtmaken.
Geplaatst: 13 maart 20214 j 8 hours ago, HuubvG said: We krijgen vandaag weer windkracht 6, dus XXX met de vingers. Gelukkig heeft deze storm geen vat op mijn kasje (tot nu toe gehad). Vorige storm zag het eruit als bij Charly er moesten 7 nieuwe ruitjes in. Enkele vreugd dan maar en schuifdeurtje dichthouden Sterkte voor iedereen met schade! Wat ik altijd begreep is, dat je bij storm juist de deur een beetje open moet houden, maar ook ergens een raam. Zodat de wind erdoor kan en er geen druk kan worden opgebouwd. Maar ik durf niet te zeggen of dat echt helpt. Zelf gelukkig nooit glasschade op deze manier gehad, maar wel bij andere tuinders gezien. Wel weer extra blij met onze kunststof kas nu. Staat goed ingegraven/gefundeerd en heeft geen last van storm.
Geplaatst: 13 maart 20214 j Een van de vier dakramen van de kas is gesneuveld, maar dat is geen verrassing want die hing al 2 jaar met ducttape aan elkaar. Kreeg een offerte voor 120 euro... brrrr ik kijk nog even verder. Ik heb nog 3 andere ramen immers en kan er altijd nog wel een stuk plastic of zo in doen. Onder tussen droom ik over een nieuwe kas die qua m2 nog net mag (16m2) van het reglement van het complex (lees het bestemmingsplan).
Geplaatst: 14 maart 20214 j Bij wat voor firma vragen jullie een offerte aan voor reparatie van glasruiten in de kas?
Geplaatst: 14 maart 20214 j Hier ook een aantal ruiten uit de serre weg Ik heb bij een glashandel in de buurt offerte opgevraagd. Ik wou eerst de ruitjes laten snijden bij Brico (deed ik nog al voor een kleintje), maar er is een driehoekig deel bij dat ook nog eens afgeplat is. Dat snijden ze daar niet. Hopelijk snel offerte, momenteel heb ik het deel afgemaakt met een stuk karton.
Geplaatst: 14 maart 20214 j Op 13-3-2021 om 13:34, Charly zei: Maar hoe we al die ziljoen glasscherven van de grond en uit het gras krijgen... Ik heb glas eens van het grasveld gehaald met een stofzuiger. Een bladzuiger zou misschien ook werken. Zorg er iig voor dat je er niet overheen loopt en het aanstampt.
Geplaatst: 17 maart 20214 j Op 10-3-2021 om 20:49, Jorieke123 zei: De komende week gaat er 32,7 mm regen vallen zegt Buienradar. Ik heb alle regen opgespaard, in de afgelopen week (normaal gooien we de regenmeter vaker leeg), en we komen zowaar bijna aan het aantal 'beloofde' millimeters! En ik deed het juist om aan te tonen dat we dat bij lange na NIET zouden halen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.