donaldk Posted January 8, 2021 Share Posted January 8, 2021 Aldi universele vloeibare plantenvoeding, 1L voor 1,99. Geen ingredientendeclaratie online, maar het is Bio/plantaardig. https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/vanaf-woensdag-06-01/vloeibare-plantenvoeding-5583.article.html https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted January 8, 2021 Share Posted January 8, 2021 Volgens mij is dit de zelfde fles als van de action, maar dan met een ander label. Bij de action is deze variant 1,19 volgens mij. 1 Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted January 8, 2021 Share Posted January 8, 2021 5 uren geleden, donaldk zei: Aldi universele vloeibare plantenvoeding, 1L voor 1,99. Geen ingredientendeclaratie online, maar het is Bio/plantaardig. https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/vanaf-woensdag-06-01/vloeibare-plantenvoeding-5583.article.html Bedenkingen waarom het toch niet de ideale biologische bemesting zou kunnen zijn: 1. Lees in ieder geval eens de NPK samenstelling. Zodat je weet wat je wanneer aan wat geeft als je dit soort mest gebruikt. 2.Ga er zeker niet van uit dat dit een soort basis- of hoofdbemesting kan zijn in een moestuin of fruittuin. 3. Bovendien eens kijken welke vorm de meststoffen hebben...vermoedelijk vooral zeer snel werkende (en dus ook snel uitspoelende, als planten het niet direct verbruiken) vormen....dan is het misschien wel niet zo ecologisch in gebruik... 4. bovendien in een biologische moestuin met veel uitroeptekens voorkeur voor voeden en verzorgen van je bodem, waardoor deze langzaamwerkende voeding afgeeft aan je planten. En als extra bemesting toch nog gewenst is: keuze voor langzaamwerkende vormen...m.n. van stikstof en fosfaten (N , P) In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted January 8, 2021 Author Share Posted January 8, 2021 (edited) 3 uren geleden, rorror zei: Volgens mij is dit de zelfde fles als van de action, maar dan met een ander label. Bij de action is deze variant 1,19 volgens mij. Zou kunnen het is ook Vinasse, net als de Bio voeding bij Action. Enkel N en K 3-5. Dus geen zaailingen voeding. Ik heb het zelf niet nodig. Maar je bent afhankelijk van winkels die niet onnodig gedwongen gesloten zijn. @weknowTuurlijk living soil in je zaaitray. Waar halen julie trouwens Microben, Enzymen, fulvic en humanic acids, Amino's, etc.? Edited January 8, 2021 by donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted January 8, 2021 Share Posted January 8, 2021 17 minuten geleden, donaldk zei: Waar halen julie trouwens Microben, Enzymen, fulvic en humanic acids, Amino's, etc.? Bedoel je allerlei supplementen? Die haal ik nergens..... Eet zo veel mogelijk vers, gevarieerd, veel groenten en fruit, weinig zout, verzadigd vet, let op suiker..... en vanwege leeftijd vitamine D en glucosamine. Mijd zoveel mogelijk winkels....1x per week op rustigste moment supermarkt in dorp. Voor de rest eigen voorraad, gedroogd, vriezer...en nog van alles vers. En af en toe een pakketje via internet: Kruidvat online heeft een beetje. Voordeeldrogist heeft veel. Pit & pit heeft veel bio. En De grote verleiding heeft veel vers....streek-bio-bedrijf dat 1x per week online levert doorheen Zeeland en West-Brabant. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted January 8, 2021 Author Share Posted January 8, 2021 Nee voor je bodem. 1 https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted January 8, 2021 Share Posted January 8, 2021 Buiten voeg ik soms mycorrhizal schimmels toe. Kan je kopen in verpakking, of zit soms bij dcm of pokon voedingskorrels. In de natuur te vinden in dennenbossen, als je dan wat lagen oude dennenaalden omzij schuift komt er een wittige schimmel naar boven. Deze kan je meenemen en door de bodem mengen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Mycorrhiza Voor binnen zoals de zaailingen, gewoon in potgrond of wat in de voedingsfles zit. Geef die niks speciaals. Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted January 9, 2021 Share Posted January 9, 2021 21 uren geleden, donaldk zei: Nee voor je bodem. Waar heb je dat voor nodig? Compost (eventueel apart meer schimmelrijke voor fruit en vaste planten) die je zelf maakt is all you need. De rest lijkt me grotendeels overbodig. Mycorrhiza (de goede soorten voor verschillende dingen!) heb je niks aan als je bodem niet klaar is om ze daar te laten groeien. Dan gaan ze gewoon dood. Is je bodem goed, dan zijn die er ook "vanzelf" of een schepje gezonde grond waar die waarschijnlijk inzitten is dan voldoende. Niet nodig om dat allemaal te kopen. Ik koop overigens vaak bij Van der Wal...is ook onder andere naam de leverancier van de meeste zaden e.d. voor Velt.....maar de afdeling toevoeginkjes die zogenaamd allerlei tekorten opvullen sla ik over...ik denk echt dat dit vaak flauwekul is. 😉 1 In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
panosnl Posted February 11, 2021 Share Posted February 11, 2021 Vanaf woensdag 17 feb weer zaden bij de Lidl 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 Yeah! 😊👍🏻 Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted February 12, 2021 Author Share Posted February 12, 2021 Wilde hem net melden. Voor Belgische leden Action kweekkastjes zijn in de weekaanbieding voor €2,46. In Nederland hebben ze de weekaanbiedingen nog niet online, in Duitsland,zijn het andere wochenangebote dan in Belgie. De plantstokjes van bamboevezel bij de action zijn 69 cent voor 50 stuks, maar vorig jaar waren ze zeer slecht. Breken bijna allemaal af. En waren allemaal grijs van de schimmel,later in het seizoen. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 (edited) Vanaf woensdag weer zaden bij de Lidl (Ik hoop dat ik me kan inhouden dit jaar 😀 ) Afz. Spuit 11.......zie ik nu......😁 Edited February 16, 2021 by paddestoelengek moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 Haha...waarom zou je je inhouden voor die paar centen? Lekker veel zaden kopen, en happy ermee zijn! 😊 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 (edited) https://nos.nl/artikel/2369060-duizenden-gratis-perenbomen-af-te-halen-in-gemeente-olst-wijhe.html Edited February 17, 2021 by Amrutten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 alleen voor inwoners van die gemeente Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 Sorry, dan ben ik te snel geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrielle Posted February 20, 2021 Share Posted February 20, 2021 https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-Opvouwbare-kruiwagen/p100307282?utm_source=TradeTracker&utm_medium=affiliate&utm_campaign=17&utm_content=177515&utm_mktc=Digidip NL 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
panosnl Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 Vanaf donderdag 4 maart weer plantuien en pootaardappelen bij de Lidl. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Ow zo jammer dat ik geen boodschapjes over de grens kan doen, maar hopen dat het hier ook komt. Kan wel heel wat pootuitjes gebruiken, kunnen mooi bij de heg voordat die volgroeid is duurt wel even. Zonde die strook meters braak te laten liggen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvellema Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 heb vanavond al even plantuitjes en pootaardappelen gehaald, ze stonden al in de schappen ben benieuwd of het wat gaat worden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Ook hier lekker pootaardappelen kunnen scoren en een debiele hoeveelheid dahlias! okee....moest er wel vroeg voor heen! Was er net voor 8 uur, maar niet voor niets dus! Yeah! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 (edited) Nou, Lidl Zadencaroussel bijna leeg, bollen bijna uitverkocht, bijna geen plantuitjes meer, alleen gele... Denk dat heel Groningen opeens aan het tuinieren wil gaan. Vorig jaar ging dit toch een stuk rustiger. Edited March 4, 2021 by Erny Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 Oh nee ben ik te laat? Ik zoek Daikon Radishes, ook wel (Witte) Rammenas. Om de grond hier te breken. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Medisana contactloze thermometer. Voor het (zeer) snel tot op een tiende graad nauwkeurig meten van oppervlaktetemperaturen en temperaturen in kweekbakjes en propagators. Nu nog tot a.s. woensdag voor 19.95 € bij de Action. In Nederland zijn de Action winkels nog dicht i.v.m. preventiemaatregelen tegen corona maar hij is online verkrijgbaar via click & collect. (Op die manier gisteren een gehaald ter vervanging van mijn oude omdat deze wat handiger is met zijn pistoolgreep). O ja ... hij is ook nog eens bruikbaar als lichaamstemperatuurmeter 😊 . Handig in deze coronatijd. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 (edited) Graag een melding als de groene kweekbakjes met trays (per 4 verpakt) weer bij de Lidl (of Lidl webshop) te koop zijn. Kon ze nog niet vinden en kan wel weer wat verse gebruiken gezien alle erg oude exemplaren nu echt uit elkaar vallen en in de vuilnis zijn beland (na te zijn bedankt voor trouwe dienst). En zag wel kokosblokken bij de Action (Click & Collect) maar ik mag er maar 5 per keer bestellen????? Dat is raar... Edited March 7, 2021 by Erny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts