Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geedee's "in 2012 is alles beter" moestuin.


geedee

Aanbevolen berichten

Ja die tomaten heb ik wel mee gesmokkeld natuurlijk; ik zat zo te popelen om te zaaien en die zijn dus begin januari al gezaaid, binnen in mn bakkie

 

Ik vind die balkonstar tomaten zo grappig....heel anders dan andere tomatenplanten ziet die er uit. Andere blaadjes en compacter.

 

 

 

pict1886a29801331916669.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De cherrytomaatjes gaan trouwens als een trein...waarschijnlijk omdat het geen gecertificeerde zaadjes zijn, maar uit een restaurant-cherrytomaatje van Haria(Lanzerote) meegenomen.... gewoon voor de fun....ik noem ze Haria's want ik weet niet welke naam ze echt hebben. Ben nieuwsgierig of er eetbaar spul aankomt en of ik ze inderdaad heel veel moet dieven.

 

cherrytomaatharia73621332013437.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat grappig dat jij zaadjes mee'jat' uit een restaurant op vakantie. Ik heb vorig jaar ook allerlei zaadjes meegenomen bij een tuinbezoek (en voelde me een halve crimineel). Mijn huisgenootje wordt af en toe een beetje wanhopig van me met mijn zaadjes-tic. Ik zal haar maar niet vertellen dat ik ook best zaadjes uit de cherry-tomaatjes van het restaurant wil meenemen. Dan gaat ze gillen.

Wat zeiden jouw reisgenoten daarover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha mn reisgenoot vertelde het gewoon tegen de eigenaar van het restaurantje en die kwam toen met kleine gedroogde pepertjes aanzetten uit de keuken...."take back home and try them, very good "

 

en weet je....stiekem vinden ze het best wel leuk......wandelen we langs een plantje waar zaadjes inzitten , zegt ie: moet je die niet hebben of heb je die al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, herkenbaar. Iedereen plaagt me met mijn zaadjes en plantjes, maar intussen helpen ze allemaal mee. Brengen zaadjes mee, doen voorstellen waar ik zaadjes kan kopen etc.

 

Wat enig van die eigenaar die ook nog met die pepertjes aankwam. Heb je die al gezaaid? Zijn ze opgekomen? Ben wel super benieuwd hoe die smaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geedee. Vraagje. Je schrijft bij die hele rits foto's , ergens in het midden bij een grote doos met tomatenpotjes erin : vr 16 maart 2012, 12:18 : "staan klaar om morgen over te potten. Mijn vraag : Die hoef je toch nog heel niet over te potten ? waarom zou je dat doen ? Ik vind ze best ruim in hun potje staan ( ok , misschien 1 of 2 wat minder ruim ) ??

 

Ben wel erg jaloers op zon mooie ruime kas, en dat zonnetje he ? heerlijke tijd gaan we tegemoet .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZO! Die ananaskers is flink groot

 

Ik heb een kleinere soort. Die blijven als het goed is laag. Alleen heb ik ze voorgezaaid in de vensterbank en nu staat er welgeteld 1! boven... Is dat een uitslover en duurt het normaal wat langer met die zaadjes voor ze kiemen of kan ik beter nog een bakje zaaien...

 

Edit: Net in m'n moestuin-dagboek gekeken en blijkt dat ik ze pas 4,5 dag geleden heb gezaaid, dus het is echt een uitslover denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, herkenbaar. Iedereen plaagt me met mijn zaadjes en plantjes, maar intussen helpen ze allemaal mee. Brengen zaadjes mee, doen voorstellen waar ik zaadjes kan kopen etc.

 

Wat enig van die eigenaar die ook nog met die pepertjes aankwam. Heb je die al gezaaid? Zijn ze opgekomen? Ben wel super benieuwd hoe die smaken.

 

Ja die heb ik gezaaid. en zijn al plantjes. 4 cm groot. De grootte van die pepertjes leek op pili pili of chili rawit maar dat zegt niks....er zijn zoveel verschillende soorten pepers. Ik ben zelf ook benieuwd wat het gaat geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geedee. Vraagje. Je schrijft bij die hele rits foto's , ergens in het midden bij een grote doos met tomatenpotjes erin : vr 16 maart 2012, 12:18 : "staan klaar om morgen over te potten. Mijn vraag : Die hoef je toch nog heel niet over te potten ? waarom zou je dat doen ? Ik vind ze best ruim in hun potje staan ( ok , misschien 1 of 2 wat minder ruim ) ??

 

Nou ze staan daar al een maand of 2 in en ik heb ze nu overgeplant in hun definitieve pot , waar ze de hele zomer mee moeten doen en inderdaad(Jorieke), een klein beetje dieper geplant in hun nieuwe bak(2 cm meer aarde om de stengels als in die kleinere pot). zo staan ze iets steviger; als er vruchten aan komen opbinden aan de stok die er nu ook bij staat.

 

Later uitplanten in grotere pot; meer kans op wortelbeschadiging bij plaatsen plantsteun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZO! Die ananaskers is flink groot

 

Ik heb een kleinere soort. Die blijven als het goed is laag. Alleen heb ik ze voorgezaaid in de vensterbank en nu staat er welgeteld 1! boven... Is dat een uitslover en duurt het normaal wat langer met die zaadjes voor ze kiemen of kan ik beter nog een bakje zaaien...

 

Edit: Net in m'n moestuin-dagboek gekeken en blijkt dat ik ze pas 4,5 dag geleden heb gezaaid, dus het is echt een uitslover denk ik

 

Bij mij deed die annanaskers er ook langer dan een week over het kiemen, maar ik had wel het idee dat elk zaadje uitkwam eind 2011 ; uiteindelijk maar eentje binnen laten overwinteren....keukenvensterbank was vol op een gegeven moment

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat groene??? geen idee of t niet gezond is...da's mos....ik had de radijsjes een beetje verzopen...dacht dat ze er sneller van gingen groeien trek die radijsjes ertussenuit en bewaar het mos voor Thessa

 

Die vierkanten in het midden zijn inderdaad de grootste maat, daar doe ik de tomaten in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er allemaal super uit, Geedee! En wat zijn je planten al groot! Mijn tomatenplantjes staan al weken, maar mijn cherrytomatenplantjes zijn nog kleiner dan een cherry tomaatje! Lijkt geen beweging in te zitten!

Mooie grote laurier....mijn plantje ging goed, zelfs in de sneeuw, maar de laatste vorst heeft hem gekild!

Supermooie kas ook trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat groene??? geen idee of t niet gezond is...da's mos....ik had de radijsjes een beetje verzopen...dacht dat ze er sneller van gingen groeien trek die radijsjes ertussenuit en bewaar het mos voor Thessa

Zo blijf je wel aan de ruil.

 

Die vierkanten in het midden zijn inderdaad de grootste maat, daar doe ik de tomaten in.

Ok, dat was mijn planning ook, om er tomaten in te zetten. Mooie grote maat om dat zo te zien staan tussen al die andere potten.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tomatenplantjes staan al weken, maar mijn cherrytomatenplantjes zijn nog kleiner dan een cherry tomaatje! Lijkt geen beweging in te zitten!

Mooie grote laurier....mijn plantje ging goed, zelfs in de sneeuw, maar de laatste vorst heeft hem gekild!

Supermooie kas ook trouwens!

 

Ja die tomaatjes zijn ook al 10 weken hoor...heb ze begin januari gezaaid.....kon niet wachten

enne.....Als je met je nagel langs onderaan (dicht bij de grond) het stammetje van je laurier krabt...zie je dan wit/groen in de laag eronder ??? of bruin? In het eerste geval loopt hij misschien weer uit.....nog ff niet weggooien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de padden in de vijver horen roepen Zijn tam want ik zat er met mijn neus bovenop....voorheen plonsden ze meteen kopje onder....hun liefdesroepen zijn sterker dan hun angst voor die rare met d'r rode pet

 

vrouwtje en mannetje(die kleine)

 

pict217489111332497895.JPG

 

Mannetje zwemt druk heen en weer want.....

 

pict216768121332497890.JPG

 

daar zit nóg een vrouwtje

 

pict217555281332497901.JPG

 

........hebben de vissen straks weer een hoop te eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ruimte en die kas ben je niet bang dat je paarden een keer tegen de kas aan gaan lopen/leunen ofzo? of doen paarden dat nooit?

 

Dat zijn overigens kikkers en geen padden van padden worden de kikkervisjes ook niet of nauwelijks opgegeten door de vissen terwijl kikkersvisjes van kikkers massaal afgeslacht worden. Waarom dit zo is weet ik niet, misschien smaken kikkersvisjes van padden niet lekker of zijn ze misschien giftig? Heb ze zelf nog noit geproefd ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ruimte en die kas ben je niet bang dat je paarden een keer tegen de kas aan gaan lopen/leunen ofzo? of doen paarden dat nooit?

 

Dat zijn overigens kikkers en geen padden van padden worden de kikkervisjes ook niet of nauwelijks opgegeten door de vissen terwijl kikkersvisjes van kikkers massaal afgeslacht worden. Waarom dit zo is weet ik niet, misschien smaken kikkersvisjes van padden niet lekker of zijn ze misschien giftig? Heb ze zelf nog noit geproefd ook

 

Helemaal gelijk....zijn kikkers....ik weet nooit goed het verschil tussen die twee Kikkers in water en padden op t land???

 

Ik weet wel dat als je een pad hebt vastgepakt, je je handen moet wassen....vooral die rood gekleurde...hun huid geeft inderdaad een gif af.

 

en w b de pony's.....die hebben een , inmiddels scheef staande pruimenboom die heerlijk over hun rug schijnt te krabben....daar staan ze altijd tegenaan te duwen....

 

De poes had meer moeite met de kas....liep daar gisteren naar binnen en ik kom aanlopen...doe pssshhhht omdat ze niet tussen de tomaten in moet gaan plassen....rent ze rechtdoor, denkend dat er geen glas inzat aan de andere kant....BOIIINK!!...glas was nog heel maar poes beetje dizzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel leuk zo die kikkers! Wij waren vandaag even de vijver helemaal aan t leeg trekken bijna. Denk dat 60 tot 70% van alle planten er uit is getrokken, begon echt helemaal weer te dicht te raken, begon echt de boel te verstikken.

Maar na dat gedoe viel het in ene op hoeveel kikkers er weer in zaten.. soms wel verslavend om naar te kijken zeg

 

Die radijs van een paar pagina's terug... (vr 16 maart), zaai jij die op voor? doet dat het dan nog goed als je t uitplant? Hier kwam daardoor minder wortel/knol vorming :S

 

en ehh, dat afslachten... word kikkerdril alleen afgeslacht door vissen of ook nog door salamanders bijv. ? iemand enig idee?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kikkerdril zelf eten salamanders niet dacht ik, maar een kikkervisje op zijn tijd vinden ze wel lekker

 

Padden leven idd. op het land Geedee maar paren ieder jaar weer in het water waar ze geboren zijn. Overigens weet ik niet zeker of dit de bruine kikker is of toch een pas want bij kikkers is het verschil in grootte tussen man en vrouw minder groot als bij padden.

Bij het oog kan je duidelijk zien of het een bruine kikker is. Maar toch kan dit ook best een pad zijn op de foto's...

 

Groene kikkers, de 3 soorten in NL, worden wat later wakker. De bruine kikker en de pad zijn de eerste. Padden leggen hun eitjes als snoeren, dieper dan de kikker en het zijn net kettingen.

De bruine kikker legt gewoon een flinke kluit dril, altijd aan de zonnigste kant van de sloot en graag wat ondiep zodat het dril goed kan opwarmen.

 

Dril van de groene kikker vind je pas eind mei/juni en ziet er echt heel anders uit. Daar moet je veel beter naar zoeken. De eitjes van salamanders zijn ook heel lastig te vinden en nog kleiner

 

Kikkers mag je niet vangen, dril van de groene kikkers ook niet, salamanders al helemaal niet. Alleen dril van de bruine kikker mag je hebben. En het is altijd erg leuk om de adoptie kikkertjes weer uit te zetten in de natuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...