Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geedee's "in 2012 is alles beter" moestuin.


geedee

Aanbevolen berichten

dat 'teveel met vlindertjes bezig zijn ' herken ik wel. Vertel es iets over die bleekneuzen ? Wat doe je er verder mee ? Gaan ze je kasje in ? Afschermen nu tegen al die oooooh zo felle zon ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die stengelui?? Nou ik heb m voor het eerst staan en heb m nogal laat uitgezaaid vorig jaar....Normaal kun je die nu zaaien en in mei uitplanten en aanaarden zoals prei....het gaat om de witte schacht die je dan eet....Ik moet het ook nog allemaal leren hoor....volgens mij is het ook een eenjarige...geen idee eigenlijk Ik las dat ze het 2e jaar in bloei gaan schieten, dus dan heb ik gewoon heeeeeeeel veel zaadjes van stengelui

 

Wie weet er meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bit...Die bleekneuzen komen uit de donkere onderwereld en gaan nu weer bladgroen maken door het licht en gewoon verder met groeien....mogen pas half mei officieel naar buiten dus tot half april blijven ze hier in de oude kas. (mijn oud kasje heeft hele vieze ramen en geen felle zon )

 

Was een lekkere dag vandaag en krijg de lentekriebels van al die bloemetjes al dan niet nog in de dop:

Lupines hebben het gered en steken hun neusjes weer boven: eind vorig jaar gezaaid(september)

 

img0948resize88591330790962.jpg

 

 

Tulpen heb ik ook maar even vastgelegd...wist niet eens meer dat ik ze had geplant

 

img0949resize35031330791051.JPG

 

 

De oregano die ik altijd opnieuw moet zaaien omdat die niet winterhard zou zijn, komt gewoon uit Sneeuwlaag=isolatielaag??? Heeft hier toch echt 20 graden gevroren

 

img0951resize79201330791118.JPG

 

 

Longkruid....roze en paarse bloemetjes en bloeit altijd vrij lang en op het najaar nog eens...Het blad heeft nu nog flink vorstschade maar wordt straks weer heel mooi.

 

img0956resize78271330791249.jpg

 

En van buurman had ik bodembedekkers gekregen....hele kluiten...daar zaten hier en daar nog knolletjes tussen....blijken dus krokussen te zijn want ik heb ze zelf nooit geplant.....zouden het van die saffraan krokussen zijn??? Hoe zie je dat of dat wel of niet de goeie zijn

 

img0946resize68441330791395.JPG

img0947resize79631330791405.JPG

 

En o ja.....de vogels vonden mijn bijenhotel blijkbaar interessant

 

img0964resize23341330791572.JPG

 

In december was nog alles heel....maar nu...bijna alles eruit gehaald en op de grond liggen de restanten....eigen schuld, dikke bult... want nog geen twee meter ervandaan had ik hun winter-taart en pinda-slinger opgehangen

 

img0965resize56701330791718.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oregano leeft al jaren (ook door heel strenge winters), ik zou dus gewoon kijken of ie het inderdaad redt met de nieuwe uitlopers.

Ik heb de mijne vorig jaar rigoreus ingeperkt, want dat was me toch een wilde bos geworden na al die jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week gezaaid:

 

Artisjok

calibra erwt

gele paprika

lollo rosso sla

prei

spruitjes

ijsbergsla

inmaakaugurken

rode eikebladsla

 

quote]

 

Geedee, komt bij jou de Artisjok al op?

 

Ik heb ze nu een klein weekje staan, maar nog niets te zien. Misschien en dat is wel zeker, ben ik gewoon te ongeduldig.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

De artisjok doet er iets langer over om boven te komen.Ik had er 1 binnen als proef gezaaid begin januari; die is nu 5 cm hoog...die wat ik vorige week gezaaid heb komt nog niet boven....maar vandaag schijnt het zonnetje.....zal wel niet lang meer duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zie je de oude kas staan....die staat in een verloren hoekje en de ramen zijn lekker vies....branden de geraniums niet meteen kapot...en van mogelijke schimmel hebben die geen last. De kippen waren voor het eerst na de sneeuw weer op dat stuk. Dachten zeker dat er nog frambozen lagen

 

Die tuimslang die je ziet liggen, komt van de opvangbak van de regengoot af en vult het vat naast de oude kas met regenwater

 

img0955a55171330854426.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke kippies ook!!!

 

Zou je mij, evt. in een mail, willen vertellen hoe je dat met die geraniums doet? Opa en oma hebben ze ieder jaar maar ze gingen dood, nu zien die van jou ook niet al te best uit dus ben erg benieuwd hoe je ze weer 'tot leven' wekt Haha kan opa wat van mij leren

Misschien waren ze dus niet dood en heeft hij ze gewoon te vroeg weggegooid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke kippies ook!!!

 

Zou je mij, evt. in een mail, willen vertellen hoe je dat met die geraniums doet? Opa en oma hebben ze ieder jaar maar ze gingen dood, nu zien die van jou ook niet al te best uit dus ben erg benieuwd hoe je ze weer 'tot leven' wekt Haha kan opa wat van mij leren

Misschien waren ze dus niet dood en heeft hij ze gewoon te vroeg weggegooid

 

ik zal er een topic van maken....

misschien zitten er nog meer mensen achter de geraniums

 

edit: geranium-overhouden-jaar-na-jaar-t4305.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de tweede set geraniums uit de kelder gehaald en opgepot...de rose...de gewone rode en de witte hanggeraniums zijn al klaar.

De zalmkleurige moeten nog.... en de fuchsia(belleplanten) ook nog

 

Ik de oude kas had ik de hout as van m'n kachel gegooid en onder geharkt en daar heb ik nu knoflookteentjes gepoot. Ik had ergens gelezen dat knoflook dat graag heeft. Ik wil graag ook het verschil eens gaan zien van kas-knoflook en vollegrond-knoflook.

 

Mijn bestelling plantuien is aangekomen.. ik ben echt een oen want ik heb dus 2 kg besteld.....wat is dat veel!!!!! Ik dacht nog: we gebruiken heel veel uien en laat ik maar 2 zakjes pakken.....pfffffffff dat worden heel wat rijen....gelukkig is het een goede bewaar-ui (staat althans bij de plantinfo)

 

img099770031331068514.JPG

 

Zojuist nog mini kiwi gezaaid en ga morgen eens een stukje van de oude struik opgraven....kijken of ik er een wortelstek van kan maken.

 

En Stevia gezaaid....dat is wel een "in de gaten-houd-plant" want bij minder dan +10 graden moet die naar binnen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...