Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geedee's "in 2012 is alles beter" moestuin.


geedee

Aanbevolen berichten

Ik zou het niet weten ....ik eet nooit stamppot.

 

Wel eten we veel pasta met tomatensauzen dus....daar gaan ook al flink wat uien in.....heb ook veel tomatenplantjes gezaaid dus wie weet.....komende 3 jaar geen uien of tomaten zaaien want 3 jaar voorraad ligt in de vriezer en in de inmaakpotten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook nog op zoek naar plantuitjes maar zoveel heb ik echt niet nodig. De uien gaan hier met regelmaat de pan in. Hier in zo'n zak zo leeg. Ik zou zeggen wees creatief bij t koken, dan zijn ze zo op

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

De artisjok doet er iets langer over om boven te komen.Ik had er 1 binnen als proef gezaaid begin januari; die is nu 5 cm hoog...die wat ik vorige week gezaaid heb komt nog niet boven....maar vandaag schijnt het zonnetje.....zal wel niet lang meer duren.

 

vandaag, na 9 dagen wachten inderdaad een eerste kiem van mijn artisjok

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet er ook lekker wat veel te dicht op elkaar in een pot ofzo, dan kan je lekker groen loof snijden.

 

Niet al te dicht op elkaar gezet, maar toch:

 

img100198361331138441.JPG

 

15 stuks gepoot......nog 600? 700? te gaan......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke keer als ik jouw topic aanklik en die eerste foto van je moestuin zie ben ik (ondanks dat ik nu een lekker stuk tuin voor mezelf heb) jaloers. Het ziet er gewoon er rustgevend uit en lekker om achter je huis te hebben.

 

(als is het dan over een tijdje vergeven van de uienlucht daar... 600(!) uien! )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net het topic post80081.html#p80081 weer even doorgespit want ik heb sarian f1 zaadjes gekocht. Ik heb ze zojuist gezaaid in hun eigen privé kasje (champignonbakje) op de vensterbank bij de verwarming.

 

Ik heb potgrond vermengt met houtas uit de houtkachel omdat ik las van henkg dat ze kalium nodig hebben.....aarde goed vochtig gemaakt en 12 zaadjes er bovenop gelegd omdat het lichtkiemers zijn.

 

Verder heb ik vandaag ook de herfstreuzen prei gezaaid en een lange balkonbak en die in de kas gezet; Zodra ze opkomen wil ze buiten zetten en als ze potlooddik zijn uitplanten in geulen, die ik dan gedurende de groei steeds ga aanaarden om een zo groot mogelijk wit stuk te krijgen aan de prei.

 

Een aantal van de peperplanten zijn vandaag naar grotere bakken gezet en naar de kas verhuist. Ik had vorige week al 1 peperplant in de kas gezet om te zien of het wel goed ging. Die maakt gewoon een hoop bloemetjes aan verder dus dat ging goed.

 

img1008a24391331421849.jpg

 

Bij het gezaaide spul begint de prei in tinten uit de carrouseldoos uit te komen:

 

img101080581331421937.JPG

 

De roze geraniums allemaal in potgrond gezet; deze hele "lichting" had geen lange witte iele uitlopers zoals de rode, maar er zit gewoon leven in de stronkjes die eruit zien alsof het nooit meer iets wordt:

 

img101690051331422093.JPG

 

Makkelijk trouwens die vierkanten bakken; sluiten mooi aan en onkruid gaat weinig kans krijgen, denk ik.

 

Gisteren lekker bezig in het zonnetje in de kas en Jolie komt dan af en toe langslopen om te kijken wat ik allemaal met haar lekkere gras heb gedaan

 

img101244931331422368.JPG

 

Gaat ze zogenaamd even drinken aan de vijver, maar ik zie wel dat ze me in de gaten houdt:

 

img1020a79091331423541.jpg

 

( en nee, ik ben niet aan het verbouwen, maar moet de partytent nog opruimen....staat pas een half jaar zo )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ha herkenbaar z'n pony die je steeds bekijkt

leuk weer om te zien en lezen succes !

de houtas ...weet jij of je dat bij alles kan (beperkt ) strooien?

ik heb kuub kist vol en had het idee om beetje bij de zaailingen te strooien...oa peper, tomaat , aubergine enz....

er zit bij mij wel houtzaagsel doorheen, manlief bewaard dat ook voor mij in de zelfde ton

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

de houtas ...weet jij of je dat bij alles kan (beperkt ) strooien?

ik heb kuub kist vol en had het idee om beetje bij de zaailingen te strooien...oa peper, tomaat , aubergine enz....

er zit bij mij wel houtzaagsel doorheen, manlief bewaard dat ook voor mij in de zelfde ton

 

Hout as geeft Kalium dus bij planten die dat nodig hebben kun je dat gebruiken....

 

houtzaagsel?? Ik weet dat sommige wortel door houtvezel opname verstikt worden...ik zou dat liever niet onderwerken zolang het niet gerot is.

 

beter als een paard in de gang

 

 

Ik kom denk ik bij jou wonen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vleestomaten staan er aardig bij. Sinds ze in de kas staan, worden hun stengels donkerder en steviger...is daar s nachts kouder dan binnen in de keuken....

 

tomaten10maart25231331505635.jpg

 

De radijsjes komen lekker op gang:

 

foto 4 maart

img097038611331505759.JPG

 

foto 10 maart

img100467311331505722.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geedee, nog even en t doek van de tent kan er weer bovenop. Hoef je t ook niet af te breken

Wat t beesie betreft. Hij moet zijn ruimte al delen met jouw kas. Mag die ook best s kijken wat jij al niet doet in die kas. Zoals vlinders laten logeren

 

Radijsjes gaan goed. Lekker snel komen die omhoog hè.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja radijsjes zijn leuk....zie je groeien....5 dagen later:

 

pict189679961331895388.JPG

 

De annanaskers staat klaar om naar de kas te verhuizen....heeft óók de hele winter binnen staan groeien....ik zie de vloer weer in de keuken (moet m alleen nog schrobben, dus maar ff de deur dicht voor de foto )

 

pict190252131331895468.jpg

 

De geraniums staan in de oude kleine kas en sommige van die droogstronken lopen al weer uit, binnen 1 week!

 

pict189897771331895563.JPG

 

pict1898a76901331895566.jpg

 

De tomaten en pepers in de nieuwe kas zijn gedeeltelijk opgepot:

(ff een recycle-paadje van de lege potgrondzakken gemaakt, moet nog denken wat er definitief gaat komen, als er überhaupt iets komt van paadje, zonder paadje blijft het wel een flexibele ruimte):

 

pict188598961331895717.JPG

 

Ben benieuwd hoe dat gaat met tomaten in bakken, nog nooit gedaan, altijd in de volle grond gekweekt. De pepers in bakken gaan goed, dat heb ik bij een mede-tuinier gezien.

 

Rechts vooraan staan de bellenplanten, ook uit de kelder gevist en opgepot. Mooie droog-stukjes , benieuwd of die het allemaal gaan doen...

 

Deze staan op de planning voor vandaag op te potten:

 

pict188782831331896680.jpg

 

 

De eerste meloen is boven eerste jaar dat ik meloenen ga kweken...spannend

 

pict189176891331895870.JPG

 

 

De laurier maakt alweer nieuwe blaadjes, die staat wel binnen, al een jaar of 10, in een hoekje van de oude kas, wat een struik dat is geworden Ik halveer hem elk jaar, anders blokkeert hij de deur.

 

 

pict189972991331895971.JPG

 

De wedstrijd aubergine schiet niet erg op je ziet er niet echt vooruitgang in, maar de nachten zijn wel nog koud in de kas, zo'n 6 graden. Misschien dat ik hem toch ga bijmesten; dat staat wel in de aanwijzingen maar ik ben niet zo voor kunstmest dus een winnaar zal het wel niet gaan worden , maar ik hoop wel op lekkere aubergines.

 

pict188994301331896243.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

jou vleestomaten zijn al mooi groot, die van mij zijn nog niet zo groot. Maar groeien wel goed.

Ik heb tomaten ook wel is in pot of bak gezet, en deden het ook verder goed... Denk niet dat dat echt probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...