geedee Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 De dropplant (Agastache foeniculum) is een muntachtig kruid waarvan de bladeren naar anijs smaken. De geur doet echter aan de smaak van drop denken. Deze plant dient niet verward te worden met de zoethoutplant (Glycyrrhiza glabra) die gebruikt wordt om drop te maken. De bladeren van de dropplant lijken op de bladeren van de Hybrid Monarda, maar deze plant heeft een rode bloem en de dropplant heeft een blauw/paarse bloem. De Apache indianen gebruikten deze plant al als geneesmiddel. uit wiki
Jorieke123 Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Zoethoutplant is ook helemaal niet geurend of lekker bovengronds. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 Groeien die hier in NL? zoethoutplanten?
Kruidje Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 En kan je de dropplant ook eten? Bij geneesmiddel is het altijd nog maar de vraag... Of heb je hem voor de lekkere geur? Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
geedee Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 Ja net als pepermunt...ik gebruik wel eens blaadjes bij een ijsje maar ben vooral altijd er aan t ruiken ben gek op drop!
Heylane Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Ik heb intussen ontdekt dat het eetlustbevorderend zou werken en helpen tegen misselijkheid.Heb je een plantje (of zaadjes) in de aanbieding voor de moestuindag?
Jorieke123 Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Ja, mijn zoethoutplantje doet het goed. Kiemde supermakkelijk, en staat nu 1 winter in de vollegrond. Die winters daarvoor in een pot In de veel te koude schuur. Dus met pot en al keihard bevroren geweest. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 @ Jorieke Als je daar stekjes of zaadjes van hebt.....wilikook!! @ Heylane zal t opschrijven om voor je mee te nemen op moestuindag...zaadjes dropplant
Jorieke123 Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Zal eens even kijken Geedee, volgens mij moet ik er nog een paar (zaadjes) hebben. Het plantje is nog te klein om te delen (en van te kunnen oogsten ). Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 Jups Geedee, ik heb nog wat zaadjes. Wel oud dus, geen idee of dat veel uit maakt. Ik heb er nog zo'n 10, dan moet je die maar allemaal zaaien. Mocht de opkomst minder zijn, dan heb je iig wat PB je me even je adres? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 26 februari 2012 Auteur Geplaatst: 26 februari 2012 TNX! Jorieke ikke blij Zal je even Pm-men
Jorieke123 Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Ze zijn net in de brievenbus gedonderd Komen jou kant op dus. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 De zoethout is gezaaid Vandaag de nieuwe kas in gebruik genomen en de halve keuken potjes en bakjes voorraad verhuisd: De balkonstar van henkg doen het goed
Helly Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Dat ziet er strak uit Geedee Aardig veel ruimte in je keuken dat dat er kon staan. Good things come in small packages
jeanne-heijmans Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 O heerlijk voor je, lekker inrichten, ziet er heel mooi uit meid.
geedee Geplaatst: 2 maart 2012 Auteur Geplaatst: 2 maart 2012 Ja dat lekker inrichten vind ik wel leuk...hoewel het er nu nogal chaotisch uitziet...maar wat een ruimte!! T.o.v mn oud kasje een groot verschil...kan met de kruiwagen naar binnen bij deze Wel makkelijk om de overwinterende geraniums die ik moet oppotten in een keer over te brengen Staat nog een hele portie geraniums en bellenplanten in de kelder...die ga ik vandaag maar eens naar boven halen en tot leven wekken Verder beginnen in de tuin ook de plantjes al weer zichtbaar te worden..Het wordt LENTE!! Dit naamkaartje had trouwens een goede stift te pakken...kan het na al die sneeuw nog steeds lezen...
sannie Geplaatst: 2 maart 2012 Geplaatst: 2 maart 2012 die is groot! super.bed erin keuken plaatsen en je kan erin wonen
Jorieke123 Geplaatst: 2 maart 2012 Geplaatst: 2 maart 2012 Holy, wat een kas(t)! Daar past die van mij vast 2 keer in... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 2 maart 2012 Auteur Geplaatst: 2 maart 2012 die is groot! super.bed erin keuken plaatsen en je kan erin wonen Laagje hooi en een BBQ en Geedee is tevreden
Gast joladio Geplaatst: 2 maart 2012 Geplaatst: 2 maart 2012 Zo he, dat is een mooi kas, daar kan je lekker veel in kwijt...
jeanne-heijmans Geplaatst: 2 maart 2012 Geplaatst: 2 maart 2012 Ja super mooi hé, we hebben er plaats voor, maar zal wel een wens blijven. Wie overtuigd mijn man op moestuindag haha. Maar het wordt voor geedee niet voor niets,alles is beter in 2012. Vindt het zo leuk voor je geedee.
appelvrouw Geplaatst: 2 maart 2012 Geplaatst: 2 maart 2012 Ja heel erg mooi en praktisch. Jeanne, we willen wel even praten met je man hoor.. wie weet kunnen we hem met zijn allen overtuigen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 2 maart 2012 Geplaatst: 2 maart 2012 ha ha, maar om mijn man van zijn tuin af te brengen no way, maar je weet nooit hoe een balletje kan rollen.
Aanbevolen berichten