Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De dropplant (Agastache foeniculum) is een muntachtig kruid waarvan de bladeren naar anijs smaken. De geur doet echter aan de smaak van drop denken.

Deze plant dient niet verward te worden met de zoethoutplant (Glycyrrhiza glabra) die gebruikt wordt om drop te maken. De bladeren van de dropplant lijken op de bladeren van de Hybrid Monarda, maar deze plant heeft een rode bloem en de dropplant heeft een blauw/paarse bloem.

De Apache indianen gebruikten deze plant al als geneesmiddel.

uit wiki

Geplaatst:

Ja net als pepermunt...

ik gebruik wel eens blaadjes bij een ijsje maar ben vooral altijd er aan t ruiken ben gek op drop!

Geplaatst:

Ik heb intussen ontdekt dat het eetlustbevorderend zou werken en helpen tegen misselijkheid.

Heb je een plantje (of zaadjes) in de aanbieding voor de moestuindag?

Geplaatst:

@ Jorieke Als je daar stekjes of zaadjes van hebt.....wilikook!!

@ Heylane zal t opschrijven om voor je mee te nemen op moestuindag...zaadjes dropplant

Geplaatst:

De zoethout is gezaaid

Vandaag de nieuwe kas in gebruik genomen en de halve keuken potjes en bakjes voorraad verhuisd:

img090337721330617169.JPG

De balkonstar van henkg doen het goed

img0913resize35121330617335.JPG

Geplaatst:

Dat ziet er strak uit Geedee

Aardig veel ruimte in je keuken dat dat er kon staan.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ja dat lekker inrichten vind ik wel leuk...hoewel het er nu nogal chaotisch uitziet...maar wat een ruimte!!

T.o.v mn oud kasje een groot verschil...kan met de kruiwagen naar binnen bij deze

Wel makkelijk om de overwinterende geraniums die ik moet oppotten in een keer over te brengen

img091524511330675308.JPG

Staat nog een hele portie geraniums en bellenplanten in de kelder...die ga ik vandaag maar eens naar boven halen en tot leven wekken

Verder beginnen in de tuin ook de plantjes al weer zichtbaar te worden..Het wordt LENTE!!

img091946311330675232.JPG

Dit naamkaartje had trouwens een goede stift te pakken...kan het na al die sneeuw nog steeds lezen...

Geplaatst:
:o die is groot! super.

bed erin keuken plaatsen en je kan erin wonen

Laagje hooi en een BBQ en Geedee is tevreden

Geplaatst:

Zo he, dat is een mooi kas, daar kan je lekker veel in kwijt...

Geplaatst:

Ja super mooi hé, we hebben er plaats voor, maar zal wel een wens blijven. Wie overtuigd mijn man op moestuindag haha. Maar het wordt voor geedee niet voor niets,alles is beter in 2012. Vindt het zo leuk voor je geedee.

Geplaatst:

Ja heel erg mooi en praktisch. Jeanne, we willen wel even praten met je man hoor.. wie weet kunnen we hem met zijn allen overtuigen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...