Lisa Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 @Jorg: Is jouw aubergineplant gesplitst ofzo? Of heb ik thuis gewoon een afwijkend exemplaar staan. En jammer dat je niet kan komen morgen, maar hopelijk komt er nog een herfst moestuindag. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Jorg Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Klopt, ik heb de okselscheut net onder het eerste bloemetje laten ontwikkelen om zo twee hoofdstengels te creëren. De rest van de okselscheuten verwijder ik steeds, net als dieven bij tomaten. Maargoed is een van de vele teeltmethoden van aubergine en geen flauw idee wat nu de beste is. Ik hou het graag overzichtelijk Ja heel jammer, baal er ook wel van, was vorig jaar erg gezellig op de moestuinforum dag Quote
Rantje Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Komt de mijne nog even voorbij...zo'n splitsing heb ik ook...maar dat deed 'ie uitzichzelf eigenlijk... Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
geedee Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Nou ik heb de juiste gieter bij Margareth gevonden Die rechtse heb ik uitgegraven en terug in een bak gezet ....die stond daar in de hoek van de kas maar te niksen !! Die andere 2 staat een kaartje bij dat het wedstrijd aubergines zijn, maar ze zien er heel anders uit....zal wel weer een wisseltruc geweest zijn....ben ik zeker een of ander onkruid aan het vertroetelen en dan heb ik op de vensterbank nog eentje staan binnen ....die heeft die andere van 4 jan. al ingehaald Quote
Rantje Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Ik wilde net gaan vragen wat dat voor planten zijn, vond ze mooi Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
jeanne-heijmans Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Intussen ook de eerste vrruchtjes gespot,praten tegen de plantjes helpt wel Ik gaf ze geen schijn van kans meer, maar met veel geduld komt het toch nog goed. Gisteren een weg gegeven op moestuindag,die ging het ook steeds beter doen,weet alleen niet meer aan wie, Wie was het,ik heb er aardbeienjam voor terug gehad, o nu wijk ik weer af. sorry Quote
geedee Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Dat was thessa....ik heb je aubergine zien staan jeanne Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 O oké. ze had geen naam kaartje weet je het zeker? want jij was druk bezig met je potten en dergelijke. Dus Thessa was jij het? Er is echt zoveel langs me heen gegaan Quote
geedee Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Ja dat weet ik zeker....ze had die rode ruiten blokjes bloes aan van dr webwinkeltje `t waagie.....als het goed is heeft jouw potje ook zo´n geruit lapje Het was naderhand wat rustiger. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 21 mei 2012 Geplaatst: 21 mei 2012 Klopt helemaal oké kan ik ze nog even bedanken voor de jam, en volgen hoe de plant het gaat doen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Mijn plantje begint er plots zin in te krijgen. ik snap nu wel wat ik fout deed..te vroeg in de koude kas.Nog geen bloemen, maar de worst hangt bij de finish Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sannie Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 het gaat weer goed met de aubergine nadat ik hem had verpot en verder met rust gelaten gaat het de goede kant op en kwam er vanmorgen achter dat er zelfs bloemknopjes in zitten. ter vergelijking hoe het was (9-4) het donkere blad (16-4) en nu is hij zo, wachtend op een plaatsje op de tuin!! Quote
Jelmer Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Hangt al een mooie vrucht aan Quote “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi
Rantje Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Gaat goed Sannie Ik blijf jouw aubergine geniaal vinden Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
jeanne-heijmans Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 vandaag een vrucht verwijderd, nu nog 2. moet de plant daar de energie in steken, en verder zie ik het wel eerst die 2 maar. Quote
sannie Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Gaat goed Sannie Ik blijf jouw aubergine geniaal vinden het is leuk te zien hoe hij in die maand gegroeid is, terwijl ik dacht dat het wel mee viel! (heb ook nog een wortel , broccolie, peer, aardbei en banaan) Quote
Rantje Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Dat heb ik soms ook, lijkt er amper verschil in te zitten, maak je een foto en vergelijk je met een eerdere foto en is het ineens een giga verschil Vind het erg leuk zo'n wedstrijd, is toch gek dat je met die plant toch echt een tikkie voorzichtiger bent dan met de rest.En hij is gewoon heel mooi Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
henkg Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Voorspelling vanaf a.s. donderdag/vrijdag: Overdag 14 a 16 graden, 's nachts 8 graden (KNMI, De Bilt)Geen weertje voor aubergine! Regelmatig hier andere, veel betere resultaten gezien. Tot voor kort groeiden mijn aubergines (gezaaid op 5 maart) voor geen centimeter. Sinds heel kort zit er eindelijk schot in, en flink ook:Links zie je een glas zelfgemaakte paardenbloemenwijn ... Daarom deze winnaar zonet -staat nog maar een paar dagen buiten- vanuit een bak naar een grote pot terugverpot. Morgen gaat ie voor een weekje (?) weer naar binnen. Zijn kleine broertje blijft buiten, zo ga ik het verschil zien, als dat er al gaat zijn. De rest, tomaten, paprika's, moet buiten maar voor zichzelf zorgen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 ff offtopic: dat ziet er lekker uit die paardenbloemenwijn..wel een stuk donkerder dan mijn brouwsel! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 ik heb 2 wedstrijd-aubergine's staan. Vanaf het begin maar 2 aangehouden. Nou .... ik kan wel zeggen denk ik dat het er nu nog maar 1 is. De andere ( deze week uit het kasje en op de tuin, in pot nog, langzaam aan gewend enzo.... kwam ook als eerste in bloei , een prachtige helder paarse bloem.... is vandaag volledig ingestort. Bladeren krulden ineen. Bloem bleef wel zitten , en is echt vrijwel kassie wijlen nu ) De andere staat nog mooi en fier in het kasje. Een afvaller is dus in ieder geval bekend. Ik hou de andere nog maar even in het kasje. Wat een kasplanten zeg... Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 o sneu Bit,bij mij is het precies andersom, in de kas deed hij het echt niet, nu hij sinds een week buiten staat doet hij het enorm goed. Nu van de week maar even kijken als het wat kouder wordt en meer regen. Quote
Frans Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Mijn kampioenen die maar geen kampioenen willen worden heb ik vanavond maar vanuit hun comfortabele potten in de vollegrond uitgezet. Dat zal ze leren als eind van de week de weersomstandigheden een stuk slechter worden. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Mooi Jorg ! Bij mij zijn de planten sinds ze in de vollegrond staan in staking gegaan. Het lijkt zelfs of ze krimpen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Thessa Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Klopt helemaal oké kan ik ze nog even bedanken voor de jam, en volgen hoe de plant het gaat doen. he die heb ik niet meer er was iemand die hem zag staan en waar ie oorsprokelijk voor bedoeld was...weet alleen niet meer wie...dus met pijn in het hart afgestaan.....de zaailing van mij is ongeveer van 1 cm op 20 mei ( daarom kreeg ik hem van jou, omdat we het daar over hadden en je had hem over omdat de oorspronkelijke ruil persoon er toen niet was )naar 15 cm gegroeid achter het raam.....mij kun je afschrijven.....succes met de wedstrijd iedereen Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.