Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Uchi kuri in de grond gezet (ivm lage temparatuur) allen van een tuinkap voorzien zodat ze hun eigen kasje hebben

Stro tussen de aardbeien want ze beginnen al flink te hangen

Tomaten verpot en paprika verspeent

Geplaatst:

Oregano gezaaid, Hysop, 2e keer Dille, ( de eerste zijn in de kou en het nat gesneuveld ) en Goudsbloemen. alles volle grond, op de tuin.

Geplaatst:

De afgelopen week erg druk geweest, zoals velen:

* Twee nog veel te kleine muntplanten eindelijk overgezet in de tobbe (eerst gaatjes gemaakt onderin)

* Nieuwe rozemarijn en salie over in grote pot.

* Beetje laat: nieuwe courgette gezaaid

* Nieuwe rucola gezaaid, de eerste lichting is tijdens een aantal droge dagen doorgeschoten

* Calendula uitgedund, 4 stuks "over" en die maar in een mand gezet, zie wel wat ze doen

* De tomaten buiten uitgepland en stelling gebouwd tegen al teveel zon want jeetje, wat verbranden ze snel met die felle zon...

* Oh stelling + net gebouwd om de aalbes heen

* De sojabonen die weinig lijken te doen maar een poging gegeven in de tuin

* Een "dam" gebouwd voor de echinacea zaailingen want de kleine eendjes stampen er steeds doorheen. Heel leuk natuurlijk die kleintjes maar het zijn wat ongeleide projectielen... Nu moeten ze er wel omheen. Hoop ik...

Vergeet ik nog iets...?

Geplaatst:

Rode boerenkool ( Redbor ) uitgeplant, spruitkool uitgeplant en Paksoi uitgeplant.

Ook de plantjes boomspinazie en Koeienogen plantjes van Thea heb ik uitgeplant. ( in korte tijd mooi wortel-gestel opgebouwd )

Ik wil eigenlijk dit weekend mijn kas gaan beplanten met de tomaten en komkommers, dus ik denk dat dit weekend de courgettes er aan moeten geloven dat ze naar buiten gaan.

Zat te denken.. als ik ze in een folie-tunneltje zet moet het kunnen toch??

We zien wel, heb evt. nog nieuwe courgette-zaailingen staan op zolder.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Oja, ook nog tomaatplantjes van de buurman gekregen ( echte Italiaan, dus kieskeurig qua tomaat ) san Marzano in de kas gezet.

Geplaatst:

Stengeluitjes..Cosmos sulphureus..dahlia`s van de buurvrouw gekregen ( de mijne waren in de opslag doodgevroren...) wilde rucola, Arnica Montana...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ben heel benieuwd of de arnica het gaat doen. heb je die gezaaid of geplant al?

Geplaatst:

Vandaag alle ruilplantjes voor zondag uitgegraven en in potten gezet.

Moet alles nog labelen voor wie wat is, maar dat komt goed.

Geplaatst:

Vandaag, erg laat , I know, de kruisbes-soortjes hun plek gegeven op de nwe tuin. Uit pot. Helemaal blij ( ik ) Verder nog wat zaadlijntjes gelegd. Morgen verder. Heerlijk weer vandaag. eindelijk.

Geplaatst:
  • Auteur

10 Tomatenplanten buiten uitgeplant....zomer is begonnen hier

kruiden uitgeplant: barbara vulgaris, grote bevernel, aardbeispinazie, marjoraan, bergsteentijm.

een struik uitgegraven en verplaatst....stond in de weg

Geplaatst:

Gourgettes geplant, koriander en weer een rijtje bietjes gezaaid.

Bloemenzaad gestrooid en Dahlia's in de tuin gezet.

En natuurlijk lekker in de zon gezeten met een bakkie leut, genieten van het

tuintje!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

He, he, het is me gelukt. De tomaten zitten in potten en bakken. Het is me gelukt om 23 tomatenplanten in mijn kleine tuin te frutten. En nu wil ik zon.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Grappig.....dat aantal! Hier staan er ook precies 23 in potten op het aanrecht ( bijkeuken) te wachten tot ze naar buiten mogen van Jo! Sommige hebben al bloemetjes.....

Geplaatst:

Gisteren flink in de weer geweest: 17 tomatenplanten uitgeplant, 18 mais, 2x nieuwzeelandse spinazie, de eerste bonen, de herstprei en salie. Verder nog pluksla, meiraapjes, selderij, radijs, korenbloemen en dille gezaaid. Voor sommige soorten is het wat laat, maar ja, de zon is ook wat laat, dus ik doe toch nog een poging.

Geplaatst:

Had Hyssopus gezaaid , maar kwam vandaag op weg naar de tuin paar plantjes tegen op een klein tuincentrum. 2 gekocht, erin. Verder de laatste bessen die ik nog in pot had staan er vandaag ook in: Rode en witte bes. Dat zo lang in de pot staan heeft ze niet goed gedaan. Waren trouwens uiterst beroerd opgepot ooit op de kwekerij. luchtgaten van bijna 20cm3 bij alle planten. Mja. ze gaan het vanaf nu vast goed doen.

Morgen stuk Phacelia zaaien en dan ben ik bijna klaar voor dit seizoen ( de basis ) Ow ja. en zonnebloemen. Ik wil ook nog extra Dahlia's

Geplaatst:

Als een dolle te keer gegaan en een 75 paprika's uitgezet, 20 tomaten, de enige 20 maisplantjes die opgekomen waren (grrr), sla, andijvie, tweede lichting broccoli en radijzen gezaaid op de moestuin. Toen nog zonnebloemen en allerlei bloemen zaaibanden in de voortuin geduwd en nu heb ik spierpijn!

MAAR, een duidelijk gevalletje moe maar voldaan!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Tomaten zijn gisteren naar buiten gegaan, vandaag de paprika's. Hebben hun eigen zonterras op het zuiden. Dat wordt met gieters slepen.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Na vanmorgen met een migraine uit bed te zijn gestapt, tegen de middag net genoeg weer op de been om even naar de moestuin heen te gaan. En daar even een flinke slag geslagen. Ik moest nog vanalles zaaien en potten.

De broccoli verpot, de stevia op de definitieve plek gepot. De prei uitgepoot. Bleekselderij verpot.

Gezaaid: spinazie

krulandijvie

raapsteeltjes

2e ronde snijbieten

Geplaatst:

Witlof weer gezaaid, eerder had ik ergens al een keer gezegd,ik meen dat het sla van Welkoop was, niet kiemkrachtig was, en ik hoopte dat de witlof aldaar gekocht,dat wel was. Dus tot nu toe niet. En ja ik heb geduld gehad,het valt me ook op dat er op de zakjes geen houdbaarheids datum staat, eerder al problemen met de pruimen boom, nu dit weer. Ik ga het de volgende keer toch weer zeggen. dan maar een vervelende klant,maar wel terecht. Leren hun toch ook van.

Geplaatst:

Pastinaak in volle grond gezaaid.

6 courgetteplanten (Gele Courgette, Black Zucchini en Tondo de Nice )en 2 pompoenplanten (smaal sugar)

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Geplaatst:

pompoen Aspen F1 gezaaid, suikermais uitgeplant

Geplaatst:

Pompoenen ( buttnernut, hokkaido en uchikikuri ) uitgeplant.

Courgette ( gele, groene en witte ) uitgeplant.

Tomaten in de grond in de kas geplant.

Geplaatst:

Gisteren sperciebonen stanley en argus en snijbonen gezaaid.

afrikaantjes buiten uitgeplant een boel werk weer verricht

Geplaatst:

Gisten: Stokslabonen, stamslabonen, stamsnijbonen, en de Chinese boontjes die ik via de zadenenvelop (@bubbels) heb gekregen. Verder de paarse broccoli, ook uit de zadenenvelop. Morgen een mooi plekje zoeken voor de boomspinazie, de marokaanse munt en de appelmunt (gekocht bij Intratuin) In potten zetten.

De begonia's en dahlia's die ik voorgetrokken heb laten hun eerste knoppen al zien!! Kan mij niet herinneren dat die ooit zo vroeg waren. Morgen gaan de laatste definitief op hun plaats. de pot gewone munt die ik een paar weken geleden gevuld heb is al bijna vol gelopen! Het ruikt zooo lekker

Geplaatst:

Oh ja...ook nog juffertje in 't groen, lindelophia en deldhinium requinii uitgepoot. Van de zinnia is er maar een zaailing blijven leven. Dit dappere plantje krijgt een ereplaats.

Verder diverse salvia's uit de winterstalling gehaald: een rood-witte, magenta roze en helder blauween een zwart-paarse. Wat een kleurenfeest gaat dat opleveren.

Morgen zaai ik daar in de buurt ook nog hysop en borage, uit de zadenenvelop III

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.