Jump to content

Hallo moestuinforummers

Jeronimo

Recommended Posts

Hallo moestuinforummers,

Ik ben Jeronimo, 37 jaar oud en heb samen met mijn vrouw en zoontje een verblijfstuin met een moestuin in Rotterdam. Mijn hobbies: tuinieren, koken en fotografie.

De groene vingers heb ik van huis uit meegekregen en uiteindelijk een agrarische opleiding afgerond, maar dan wel de handelskant. Mijn teeltkennis kan dus zeker nog worden verbeterd.

Enkele jaren geleden heb ik samen met een goede vriend de verblijfstuin gekocht. De tuin en het huisje waren in verwaarloosde staat. Het huisje werd snel opgelapt, maar de tuin was pas na veel bloed, zweet en tranen bruikbaar.

We hebben heerlijke zomers gehad en genoten van de BBQ's en onze moestuingroentes. Onze trots was de aanleg van het aspergebed.

Afgelopen jaar was echter een zeer beroerd (tuin)jaar. Door ziekte en hoge werkdruk raakte de tuin bijna weer verwaarloosd en mijn tuinpartner had al aan gegeven te stoppen.

Mijn vrouw en ik hebben besloten om de tuin te houden, maar dan moest de tuin praktischer (beheersbaarder) moet worden. Zodat onze zoon er lekker kan spelen en we (iets) minder tijd kwijt zijn aan onderhoud. Waarschijnlijk zal ik de moestuin ombouwen tot een makkelijke moestuin (sfg). ik hoop hierover veel tips op het forum te lezen.

Bij deze een indruk van onze voortuin, voorjaar 2011

resized_1345_2b3c1d0c5948b0b49ca95baf863b0b2d.jpg

Elders op dit forum zal ik de tuinplannen voor 2012 uitvoeriger bespreken.

groeten,

Jeronimo

Leuk, iemand uit de regio! Ik heb ook een agrarische opleiding gevolgt.

arbeidsextensief; drie ronde gaten in een zak bloemenaarde. Twee plantjes er in (sla, tomaten, etc) en een P9 (platic wegwerppot van 9 cm) In de P9 giet je water.

Voordeel van deze methode is dat de 'growbag' makkelijk verplaatsbaar is als je b.v kinderen over de vloer hebt of een drukke BBQ organiseerd.

Leuk hoor dat warme welkom op het forum, bedankt.

Leuk idee, zo'n bloeiende bloemenzak, zal ik zeker eens proberen.

Maar voordat het zover is zal ik eerst veel werk moeten stoppen in de basis voor de tuin, maar we hebben er nog steeds zin in. Hopelijk is het morgen ook droog weer en kan ik weer wat meters maken in de tuin .

• 2 weeks later...