Flup Geplaatst: 13 januari 2022 Geplaatst: 13 januari 2022 Jee, wat staan je knofloken al hoog! Mijn merkloze supermarktknoflook staat net 5cm boven de grond (in de verhoogde bak), mijn olifantenknoflook vindt het duidelijk nog veel te koud. Daar laat nog niks zich van zien, maar die staan ook in de volle grond. Quote
Mellie Geplaatst: 13 januari 2022 Geplaatst: 13 januari 2022 Mijn ok staat in 1 vak te twijfelen of die nog wat gaat doen, terwijl in een ander bed nog geen meter verderop, hij ook zo’n 20 cm boven de grond staat. Heel apart. Geen idee wat het hoge loof me moet brengen. In elk geval genoeg potjes knoflookpasta. Maar hoop toch ook wel goeie tenen. Quote
Flup Geplaatst: 14 januari 2022 Geplaatst: 14 januari 2022 Vorig jaar was mijn ok ook erg traag, dus ik panikeer nog niet. Maar ik ben natuurlijk wel super ongeduldig, zoals altijd. Quote
simonvb Geplaatst: 14 januari 2022 Geplaatst: 14 januari 2022 Bij mij komen nu de eerste sprietjes loof juist boven kijken. Lijkt me ideaal. Quote
nicolevl Geplaatst: 17 januari 2022 Geplaatst: 17 januari 2022 Tot welke maand kan je nog knoflook de grond in doen? Is compost met koemest korrels voldoende. Ik moet het bed nog bewerken en maken ervan. Quote
marjoleinvdh Geplaatst: 17 januari 2022 Geplaatst: 17 januari 2022 Mijn knoflook was afgelopen seizoen mislukt.. kleine bolletjes die al aan het rotten waren. Dus ik heb alles er uit gehaald en weggegooid. Maar blijkbaar toch niet alles, want ik zie nu ineens tussen het onkruid knoflookstengels staan van 15 cm hoog. 2 Quote
Flup Geplaatst: 17 januari 2022 Geplaatst: 17 januari 2022 Je kan nu nog prima knoflook planten, tot februari is dat geen probleem. Knoflook heeft wel een koude periode nodig, vandaar dat ik er niet heel lang meer mee zou willen wachten. In februari zou ook nog kunnen, maar dan is het groeiseizoen voor de bol wat kort. Compost met koemestkorrels is voldoende, knoflook heeft niet heel veel nodig. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 Beetje kali misschien voor de bolvorming? Quote
henkg Geplaatst: 29 januari 2022 Geplaatst: 29 januari 2022 Mijn knoflook staat sinds gisteren boven, een centimetertje nu. Laat? Ja en Nee. De tenen heb ik pas op 5 januari 2022 geplant, in grote bloembakken. Met de bedoeling om ze later uit te planten in de volle grond (mét kluitje). Het in een grote bloembak verder telen gaat wel redelijk, maar alleen als je gaandeweg fors bijmest. In de volle grond luistert dat bijmesten veel minder nauw. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
mdubbelm Geplaatst: 29 januari 2022 Geplaatst: 29 januari 2022 Zo stonden mijn knofjes er gisteren bij. Dit jaar veel verschillende soorten om eens te kijken welke het bij mij goed doet of die me qua smaak bevalt. 1 Quote
henkg Geplaatst: 9 februari 2022 Geplaatst: 9 februari 2022 Op 5 januari geplant, buiten. Erg laat! In grote bloembakken, om de verloren tijd een beetje in te halen. Op 29 januari stonden de allereerste puntjes boven de grond. En nu, op 8 februari: Gaat dus goed, met deze gewone Spaanse knoflook van AH. Over een klein maandje gaan ze in de volle grond. Eerst maar eens een bed onkruidvrij maken. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Carina1966 Geplaatst: 14 februari 2022 Geplaatst: 14 februari 2022 Mijn knoflook staat er nu zo bij. Die is begin november gepoot of eind oktober. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Patrijs Geplaatst: 14 februari 2022 Geplaatst: 14 februari 2022 1 uur geleden, Carina1966 zei: staat er nu zo bij Heb jij (klein) kinderen met een schaartje? 2 Quote De moestuin van Patrijs
Carina1966 Geplaatst: 14 februari 2022 Geplaatst: 14 februari 2022 Nou nee,😀 ik denk woelmuizen die de verse puntjes hebben afgeknabbeld. Maar andere jaren ging het verder wel goed daarna. 1 Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
acpronk Geplaatst: 22 februari 2022 Auteur Geplaatst: 22 februari 2022 Oh ja, ik was zaterdag op de tuin de stormschade te bekijken, en toen stond mijn knoflook er zo bij. Met een beetje spinazie en koriander ertussen.Het laatste ras steekt net de kopjes boven. Alles begin november gepoot. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jane Doe Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Wat een heerlijk gezicht al die knoflook, hier komen ze ook boven piepen en een deel staat er al groentjes bij. Quote
Lia56 Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Hier mijn eerste knoflook, hoop dat ze t goed blijven doen 1 Quote
rorror Geplaatst: 24 maart 2022 Geplaatst: 24 maart 2022 Knoflookjes groeien hard. Dit is het eerste jaar met winterviolen ertussen. Dit gedaan om toch wat bloemetjes in de winter te hebben. Miststaat niet vind ik. Als de knollen van de knoflook groot genoeg zijn dit jaar, dan doe ik het volgend jaar weer zo. Als het een beetje meezit dan zijn de knoflookjes klaar voordat de pepers/paprikas deze potten in gaan. En nog een pot en bak vol knoflook: 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
henkg Geplaatst: 24 maart 2022 Geplaatst: 24 maart 2022 Inderdaad, de laatste tijd weinig nieuws over de knoflookteelt. Maar ja, nu vele andere planten, die meer aandacht vereisen. Hier mijn knoflook, die zeer binnenkort in de volle grond moet. Planten (poten?) in bloembakken was voor mij een nood-optie, want veel te laat geplant (5 januari 2022). Goeie reminder voor mij, straks gaan er een of twee door/bij het eten. Het loof dan, rauw, fijn gesnipperd. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Lsjr33 Geplaatst: 24 maart 2022 Geplaatst: 24 maart 2022 De knoflook staat er uitstekend bij zo in het avondzonnetje 4 Quote
acpronk Geplaatst: 26 maart 2022 Auteur Geplaatst: 26 maart 2022 Dit zijn die van mij gisteren. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
MSDG Geplaatst: 30 maart 2022 Geplaatst: 30 maart 2022 De warmere dagen heeft de knoflook goed gedaan, slechts twee teentjes vertonen een groeigebrek met slingerende bladeren. Heb wat oud blad opgeruimd en zag een enkele roestspikkel, kan dat al zo vroeg? En wanneer is het slim om nog een beetje kalium te geven aan de 'buiten'-knoflook? Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Lsjr33 Geplaatst: 30 maart 2022 Geplaatst: 30 maart 2022 @acpronk Haha nog zo'n knoflook gek als ik Quote
acpronk Geplaatst: 30 maart 2022 Auteur Geplaatst: 30 maart 2022 Op 30-3-2022 om 11:03, Lsjr33 zei: Haha nog zo'n knoflook gek als ik Vijgengek, knoflook gek. Zeg maar gewoon dat we tuingekken zijn 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lsjr33 Geplaatst: 30 maart 2022 Geplaatst: 30 maart 2022 Must have it all, as much as possible 😆 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.