Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Ik kan er nog niet om lachen. Voor t zelfde geld staat mijn zoon straks ergens in Zwolle terwijl hij geen bus terug kan pakken ondanks dat er geld op hoort te staan

En t ergste vind ik wel dat zoiets je door de strot wordt geduwd terwijl er andere mogelijkheden zijn die wel werken, en altijd hebben gewerkt. Maar nee, die worden doodleuk gewoon afgeschaft.

Good things come in small packages

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik mag mijn fietskarretje niet meenemen in de trein. Zeven hutkoffers van 7m3 mag wel, maar als het er uit ziet als een een fietskar mag het niet. Of iets een fietskar of een koffer met wieltjes is beoordeelt de conducteur. Zucht.

Misschien toch maar een hutkoffer lenen op weg naar Zelhem.

Geplaatst:

er kan ook een hoop via de post....Neem maar een grote doos en veeeeeel postzegels mee naar Zelhem en voordat je naar de trein gaat....ff langs het postkantoor

Geplaatst:

ik zou m in een grote hutkoffer zonder wieletjes stoppen

Geplaatst:
Wat vind ik die leraren rot die zo doen?

Haha, prima. (Niet dat ik zo netjes was als het over leraren ging)

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

• 2 weken later...
Geplaatst:

De laatste tijd (let wel ik ben pas 4 maand onforum) begin ik een zekere negatieve gevoeligheidsintensie - te ontwikkelen jegens dames die jegens hun ega toch enigzins lichtelijk denigerende-kleinerende benamingen geven... Ondanks mijn verdere sympathien jegens deze personen..

Ik snap dat dit deels komt door de anonimiteitsfactor.... daardoor noem je vrindje (cq levenspartners echtgenoot en al dies wat meer zijt) al snel je HUBBIE... of MANLIEF... En hoe liefhebbend dan ook bedoeld,... Ik krijg persoonlijk dan misschien een heel ander beeld van je main man dan bedoeld.,.. maar ik heb tot nog toe geen mannelijke forumdeelnemer kunnen betrappen op dezelfe neiging...

Ik stel voor... Geef ze een naam!...

ps.. ff inkoppen... bovenstaande zou natuurlijk ook zijn kunnen ingegeven door gebrek aan hubbie/achtigs iets in leven van poster...

aangepast door Gast

Geplaatst:

ik heb spierpijn

dat wordt nog wat morgen 100km op de motor...

Geplaatst:
De laatste tijd (let wel ik ben pas 4 maand onforum) begin ik een zekere negatieve gevoeligheidsintensie - te ontwikkelen jegens dames die jegens hun ega toch enigzins lichtelijk denigerende-kleinerende benamingen geven... Ondanks mijn verdere sympathien jegens deze personen..

Ik snap dat dit deels komt door de anonimiteitsfactor.... daardoor noem je vrindje (cq levenspartners echtgenoot en al dies wat meer zijt) al snel je HUBBIE... of MANLIEF... En hoe liefhebbend dan ook bedoeld,... Ik krijg persoonlijk dan misschien een heel ander beeld van je main man dan bedoeld.,.. maar ik heb tot nog toe geen mannelijke forumdeelnemer kunnen betrappen op dezelfe neiging...

Ik begrijp niet hoe je dat als denigrerend of kleinerend kunt op vatten....ik zie termen als hubbie en manlief als synoniem voor vriend, levenspartner, echtgenoot......."main man" vind ik dan weer raar klinken....net alsof er nog je er nog een hoop andere semi-main men hebt rondlopen

Wat vind je van een term als "moeder de vrouw" ?

Geplaatst:

Ik stel voor... Geef ze een naam!...

ps.. ff inkoppen... bovenstaande zou natuurlijk ook zijn kunnen ingegeven door gebrek aan hubbie/achtigs iets in leven van poster...

De benaming hubbie is er inderdaad om juist de echtgenoot NIET bij naam te noemen. In mijn geval hebben wij hier thuis vrij unieke naamcombinaties (oa een achternaam die maar 1x in Ned voorkomt).

En om je echtgenoot ook een nick te geven vind ik 1 brug te ver...

Overigens, op andere forums, hoor je vaak 'de vrouw', 'mijn meisje' (ongeacht leeftijd, al is ze met pensioen) enz. Mannen doen het ook.

Geplaatst:

Dr stond net een hufter voor de deur te toeteren en "vol-luk" te blehren, dus toen ik (onder protest) toch is bij de eikel ging kijken vroeg ie "of de baas thuis is". Hij snapte mijn "ik ben de baas" niet echt en vervolgde "is je man thuis". Bleek zo'n kereltje met gestolen gereedschappen in zijn achterbak die ie wou verkopen. Als ie iets vriendelijker was geweest had ik de politie niet gebeld.

Geplaatst:

Afschieten die hap

Maar dat hoef je niet meer te doen, die komt nu vanzelf waar die wezen moet

Geplaatst:

Als ie het nog bonter had gemaakt had ik de deur naar de hal open gedaan. Stonden 2 Duitse Herders die niet zo houden van een brullende en toeterende aso op het erf.

Geplaatst:

Foei Bubbels, wat een agressie! .......( )

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Ha... ik begrijp die irritatie wel... vroeger had ik ook van die types die mijn eigen winkel in kwamen zeilen, vroegen ze naar de baas. Ben ik. Nee, de man zoek ik...

Meestal vertegenwoordigers...

Kon ik ook bloedlink van worden. Totdat ik ervan geleerd had, en dan ging ik ipv boos worden, dat omzetten in een beetje kat-en-muis spelen. Domme of dubbelzinnige antwoorden geven. Of compleet negeren... hoeveel lawaai ze ook maakten...

Waar gebeurd verhaal... (meerdere versies in de loop der jaren)

Kan ik de baas spreken?

Zeg het maar

Nee, ik wil de baas spreken

Oh.................................................. die is net even weg

Zal ik over een uurtje terug komen?

Nee

Later op de middag?

Nee

Wanneer is HIJ terug dan?

Weet ik niet

Morgen?

Nee

Wanneer dan?

Ik denk niet dat ie hier nog terug komt (en jij ook niet, dacht ik dan in mijn hoofd)

Geplaatst:

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Vroeg me laatst nog zo'n vertegenwoordiger aan de deur of ik bij zijn bedrijf wou werken. Heb een te rap bekkie voor al die tegenwoordigers aan de deur

Tja als je aan mij iets wilt verkopen dan moet je niet met onzin komen want dat trek ik er zo uit. Mijn vriend is erger, die doet gewoon de deur dicht terwijl ze hun naam nog aan het noemen zijn. Hij zegt altijd, die gezichten als je dat gelijk doet... onbetaalbaar...

Echt, die vertegenwoordigers (al die persoontjes die jaarlijks aan je deur verschijnen ) mogen van mij ander werk gaan zoeken. Geld overigens ook voor de vertegenwoordigers aan de telefoon. Geen interesse *klik*......

Geplaatst:

plak een ja/nee sticker op de deur

Geplaatst:

Is die er ook al voor vertegenwoordigers? Ga ik m gelijk aanvragen

Geplaatst:

ja ik heb zo'n sticker bij de deur. Werkt als een trein.

http://www.nietaandedeur.nl/

Geplaatst:

Kijk, die kunnen zowel Jorieke als ik gebruiken

En anders kunnen we altijd nog een printje ophangen: "Aan de deur wordt niet gekocht, en bekeerd zijn we ook al". Ouderwets, maar effectief lijkt mij

Geplaatst:
En voor mensen die het geloof komen 'brengen' dan?

Ik heb geen vertegenwoordigers aan de deur, wel via de telefoon... Bedrijven die mijn bedrijf wel even willen helpen met van alles.

Wat betreft die "geloofsbrengers" : we hebben hier een Jehova's-trainingsdings ergens in de wijk dus krijgen de trainees vaak aan de deur.

Nu was ik op een bepaald moment dat de deurbel ging met een handbijltje bezig in de achtertuin en nam dat ding automatisch mee naar de deur...

Deur open, bijl in de hand... staan daar 2 stokoude Jehova-dametjes helemaal in shock

Ik niet weten waarom want ik zie er toch echt niet zo afschikwekkend uit.. Ik lachte toch naar ze

Maar realiseerde me uiteindelijk dat ik die bijl in mijn hand had... en probeerde de dames nog gerust te stellen... Niet gelukt dus!!!

Heb noooiiiit meer iemand van hun aan de deur gehad sindsdien.....

Misschien een tip

Geplaatst:
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.