Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Zal een takkenschaar ook helpen?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Of zo'n elektrische heggenschaar

Geplaatst:

Ik heb nog een onklaar geweer. Mag da?

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Die had je bij die toeterende gast tevoorschijn kunnen halen

Heb ook niets tegen het geloof, zolang ze mij maar niet wijs willen maken dat dino's nooit hebben bestaan, de evolutietheorie verzonnen zou zijn, en de aarde waarop we leven 'slechts' 6000 jaar oud is.

Good things come in small packages

Geplaatst:

De eerste beste keer dat ze hier aanbellen, mogen ze naar binnen en mijn plantjes het geloof geven dat ze heeeeeeeeeel groot en sterk worden Als dat helpt, laat ik het jullie weten

Geplaatst:

Ze kruisen maar door en door : kraaiende honden en vliegende konijnen

viewer98451333112304.png

224711333112350.png

Geplaatst:

Goede tip Erny, haha.

Ik heb wel iets tegen ´gelovigen´, althans de grote drie dan. Christendom, jodendom en islam. Wat eigenlijk afsplitsingen zijn van één en dezelfde sekte van het arabisch schiereiland.

Geloof is koekjes in bomen hangen voor overleden voorouders, en kinderen enge verhalen vertellen over boswezens. Niet de tirranie van bovengenoemde.

De laatste tijd mag ik graag klagen over de islam. Mijn dierbaren hebben het er maar moeilijk mee. Zo kan een getrouwd stel niet samen de voordeur verlaten omdat het twee mannen betreft.

Twee andere vrienden zijn verhuisd omdat ze weggepest zijn. Alsof twee samenwonende vrouwen in hun ogen al niet verwerpelijk waren was een van hen ook nog eens halverwege een sekseoperatie.

Mijn buurman (moestuin) komt uit Perzie (Iran is een vies woord) waar hij en z´n gezin hebben moeten vluchten voor moslims.

Stappen is ook niet meer hetzelfde. Overal dat Machogedrag. Iemand aankijken staat gelijk aan een belediging. En als je binnenkomt met een vrouw is dat gelijk een ´hoer´, want hun vrouwen gaan niet uit.

Onze nieuw herwonnen vrijheid (christendom raakte pas in de 70´s de grip kwijt) anno 2012 overschaduwd door wederom hetzelfde.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

geloof = OK, als je het maar voor je zelf houd. Niet andere zwart maken omdat die er niet aan mee doen etc.

Wat dat betreft kunnen moslims nog een voorbeeld nemen. Wat christendom betreft lopen er soms twee oude vrouwtjes langs je voordeur.. moslims die doen het met aanslagen.

En goed, wat agressiviteit van de moslims.. de christenen in de middeleeuwen waren ook niet zo'n fijn volkje

OK, Geloof is lastig te beoordelen omdat er altijd meerdere takken binnen een geloof zijn. Er zijn ZAT goede moslims, maar helaas toch ook genoeg minderen.. Wie weet komt dat imago alleen maar door de media, maar goed. Het is en blijft gewoon niet te beoordelen of geloof nou goed is of niet.

Het geloof is niet schadelijk, de manier waarop bepaalde individuen het interpreteren wel.

Dus gaan we het geloof afkraken?

Het mes van de Hema is niet schadelijk, de manier waarop een moordenaar het in iemand z'n rug steekt wel.

Maar we kraken de Hema niet af?

Geplaatst:

Ho, geen kwaad woord over de Hema hè!

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:
  • Auteur

Hema ontbijtjes houden Nederlandse studenten op de been. Zonder die zou studeren nu onbetaalbaar zijn!

Antiklacht: Hema.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Hemalena is my middle name.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Ik kom uit een Atheïstisch nest en heb ook nooit de behoefte gevoeld om mij te bekeren, bezig te gaan met horoscopen, seances en andere zaken die in mijn ogen een hoog 'Hans Klok' gehalte hebben . Toch vind ik het jammer dat er (van beide kanten) soms een soort vijandigheid/bevooroordeeldheid bestaat.

Zelf heb ik vrienden/vriendinnen met allerlei soorten overtuigingen/opvattingen. Bijv. een Jehova's getuige waarvan de moeder en zus Jehova's getuigen zijn en de vader moslim. Een vriendin die altijd biologisch eet, zelf horoscopen kan tekenen en mij alles kan vertellen over homeopathische therapieën, yoga en Chinese geneeskunde. Een ander die Christelijk is en overtuigd vrijgezel en weer een ander die op haar 20e getrouwd is, al jaren vegetarisch eet, taalkunde studeert aan de universiteit en thuis in haar appartement als hobby een 20 tal kanaries en kwartels in huis heeft lopen en daar ook mee fokt.

Oftewel verschillende mensen met verschillende opvattingen. Ik weet bijv. dat mijn vriendin die Jehova's getuige is op verschillende gebieden heel anders denkt dan ik, vooral op het gebied van seksualiteit en medische zaken verschillen de meningen erg.

We hebben daar soms de nodige discussies over gehad, maar toch zijn we al 10 jaar beste vriendinnen omdat we elkaars mening respecteren.

Wat ik wil zeggen is dat ik het jammer vind dat er in de maatschappij vooral gefocust wordt op verschillen die als negatief worden ervaren, terwijl het juist de verschillen zijn (respectloze en gewelddadige uitingen natuurlijk uitgezonderd) die in mijn ogen het contact met anderen zo interessant maken.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Helemaal mee eens Lisa....Tolerantie zou allemans(en vrouws ) godsdienst moeten zijn

Geplaatst:

Mooi gezegd Lisa!

Ik ben ook een atheïst. Zelfs geen iets-ist.

Ik word narrig van maankalenders en horoscopen. Er zijn al zoveel regeltjes, moet ik me dan ook nog daar aan conformeren? Dachutnie!

Ik vind het opvallend dat juist ongelovigen veel toleranter zijn naar gelovigen dan gelovigen onderling.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik kijk liever naar mensen.

Geloof, huidskleur, afkomst, rijk, arm, jong, oud, seksuele voorkeur...dat is allemaal totaal niet belangrijk.

Sommige eigenschappen respecteer ik, sommige zaken tolereer ik en sommige eigenschappen keur ik af. Verder verdiep ik me liever in hoe ik zelf in leven sta, want dat is iets waar ik zelf voor kies, zelf mee moet leven en aan mijzelf moet verantwoorden.

I believe in myself, that's all what's important!

(Ik geloof in mijzelf, dat is wat belangrijk is)

Geplaatst:

Mooi gezegt Rantje... Jij bent een bijzondere meid zeg.

Lisa, prachtig verwoord bijzondere vriendinnen heb jij trouwens, leuk.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

als je alle geloven naast elkaar legt en terug brengt naar de basics zie je dat ze allemaal dezelfde boodschap hebben.

heb respect voor anderen en wees lief voor elkaar.

prachtig! geweldig! zo hoort het!

maar mijn ervaring leert dat mensen deze boodschap gemakkelijk vergeten...

ik geloof niet in een god of een hemel, maar als er een hemel is dan denk ik dat ik er door mijn levenswijze gerust inkom

Geplaatst:

''respect / lief voor elkaar''

Is een reclameslogan van het christendom van na 1600. (verlichting) Daarvoor was het moord en doodslag als je niet tot de sekte behoorde.

Net zoals Moslims elkaar en andersdenkende anno 2012 nog steeds de nek omdraaien.

'hemel' is een verzinsel door de christenendom om ons (west germanen) een worst voor te houden. 'Hel' is namelijk de naam van het oud germaanse dodenrijk. Helden (krijgers) gingen volgens de legende naar Walhalla.

Het christendom heeft de hel willen afschilderen als iets slechts door er een mooier dodenrijk tegenover te stellen.

Nou, ik weet wel waar ik heenga. Niet waar alle braafjes zitten,.

Geplaatst:

Maar volgens mij betekent respect iets heel anders dan waar het voor gebruikt wordt. Respect is tegen iemand opkijken, iemand geweldig vinden.

Dus ik denk dat tolereren verward wordt met respect.

Iets waar ik niet achter sta kan ik niet respecteren, wél tolereren.

Geplaatst:

wilde betekenis van het woord toch even opzoeken...

respect

gevoel of uiting waarmee je laat merken dat je iemand aanvaardt als een waardig en waardevol mens

Eerbied, ontzag.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Ieder heeft zijn eigen basis waarin die opgroeit. Krijgt uitdagingen, ervaringen om van te leren, dát maakt ieder mens uniek. De ander in zijn of haar waarde laten is wat ik probeer, soms moeilijk, ok.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.