GWB Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Hallo mijn naam is Guido en ik heb in september vorig jaar een moestuin gekregen van 200 m2 in Dordrecht. Gelijk enthousiast aan de slag gegaan, wat fruitboompjes geplant, goedkoop kasje neergezet (zo'n zelfde als die anderen hier ook gekocht blijken te hebben - zie hoofdstukje "doe het zelf"). Nu er iets minder te doen is in de tuin, is het natuurlijk extra leuk om een beetje op het internet te browsen en te zien of er nog iets leuks over tuinieren te vinden is. Nou op dit forum kan ik voorlopig genoeg van mijn gading vinden. Leuk, al die enthousiaste tuiniers hier! Quote
Simone Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Welkom en veel plezier met je nieuwe moestuin Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Succes met je tuin GWB! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Welkom Guido....je hebt heel wat te lezen hier. Succes Quote
Rantje Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Welkom!!! Zat te lezen hier en je woont ook nog eens lekker dicht bij Vreeken's! Succes! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
GWB Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Geplaatst: 25 januari 2012 HAHA! Ja hoor, ik kan gewoon elke week de winkel inlopen als ik dat zou willen. Quote
HuubvG Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Welkom en veel plezier hier op het forum en in je moestuin. Quote
Lisa Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Welkom! Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Bit Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 welkom . En dan de foto's natuurlijk ! Quote
Kruidje Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 Welkom Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
GWB Geplaatst: 30 januari 2012 Auteur Geplaatst: 30 januari 2012 Jullie willen foto's? Nou hier zijn er een paar. Even gewacht tot ik een mooi sneeuwlandschap te fotograferen had Op deze foto zie je mijn 'boomgaardje' met de paar boompjes en kleinfruit dat ik in november geplant heb. Daarachter liggen de groentebedden (twee spaden diep gespit, jaja... Ik ben er nog moe van). Daarachter dan weer het goedkope kasje en een klein schuurtje (alleen goed om wat gereedschappen in op te bergen). Alles bij elkaar ongeveer 200 m2. Hier nog een foto genomen vanaf de weg. Er ligt een sloot tussen de weg en mijn tuin. Je ziet hier tevens de twee houten compostbakken (en één plasticken bak) die al op de tuin stonden toen ik hem kreeg. En de appelboom. Die was enorm groot toen ik de tuin kreeg maar ik kreeg er ook gelijk bij te horen dat ik die flink moest gaan kortwieken... Gelukkig hulp gehad van iemand die daar verstand van had, en nu is hij flink stukje korter. Toen ik de tuin kreeg (eind september) hingen de laatste appeltjes er nog aan dus ik kon gelijk proeven De weg ligt op het zuiden, dus de kas staat aan de noordkant van de tuin. Aan de andere kant van de weg zijn staan wel een paar grote bomen, dus direct bij de slootkant is het wel behoorlijk beschaduwd. Maar de andere tuiniers vertellen me dat dit in de zomer niet zo is, alleen in het voorjaar en de herfst want dan zijn de schaduwen langer. Quote
Bit Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Leuk zulke foto's ! En dan straks in het voorjaar het verschil !! Wat voor fruitbomen / struiken heb je gepoot ? Quote
GWB Geplaatst: 30 januari 2012 Auteur Geplaatst: 30 januari 2012 Fruit:Twee peren: een conference en een Williams Duchess.Twee kersen: een zure kers (Kelleriis 16) en een zoete kers (Lapins op een Gisela 5 onderstam). Kleinfruit:Wat kruisbessen die ik van een medetuinier kreeg en wat witte aalbessen.En dan nog 4 honingbessen die ik bij Frank gekocht heb. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Nou jij kan je goed uitleven in het moestuin seizoen,ziet er mooi uit hoor. Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Lekker zure kers..daar kan je vurrukkulukke jam van maken..én op eau de vie zetten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Hallo Guido en welkom op dit forum. Je tuin ligt er netjes bij. Leuk lapje. Quote Good things come in small packages
Harry's moestuin Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 welkom op het forum Quote Mijn "vriend" de roodborst, tuiniert altijd met me mee.Dat doet me glimlachen en genieten.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.