Geplaatst: 4 augustus 20223 j Hier viel ook iets, en daarna was het heeeerlijk buiten. Maar toen ging ineens die zon weer schijnen en werd het weer te warm. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 augustus 20223 j Wij hebben zo’n fijne tuin met wind en schaduw, dat ik me elke x afvraag waar alle stennis over het warme weer vandaan komt. Totdat ik buiten de tuin ben voor een boodschap of iets en denk, potverdikkie, wat is het heet! [emoji3062] zon rare gewaarwording steeds. Zo ook gisteren. Mijn gezicht is minus zonnebril kader knalrood. Je vergist je dan snel met de weersomstandigheden in je eigen tuin en de rest van de wereld [emoji38]En geen druppel gevallen.
Geplaatst: 5 augustus 20223 j Hier werden we wakker van wat regen. Het was helaas ook zo weer voorbij en op de radar (waar ik eigenlijk niet naar mag kijken van mezelf want wat heb je er aan) zie ik dat er een hele mooie strook met regen pal (echt pal!) langs ons trekt. Jammer facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 augustus 20223 j Laten we het hopen, even een goede plens vocht de grond in en dan een indian summer om de groentes nog even goed te laten groeien! 😉 Eigenlijk is buiïg weer volgens mij gewoon het meest ideale voor de groentes die ik nu nog plant en zaai. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Ik hoor al onweer en gerommel, maar nog geen spatje regen. Ben benieuwd of er nog wat komt! Klinkt al goed onheilspellend in elk geval [emoji3]
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Als je op blitzortung.org kijkt, kun je de bliksemontladingen zien! Boven de kaart staat een link voor Real time lightning map. Dan krijg je een satelietkaart die je heel ver kunt inzoomen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Hier heeft het afgelopen nacht niet gedonderd, maar er zijn wel druppels gevallen. Regende niet door, maar toch een tijdje gedruppeld.Op hetweeractueel nul komma nul, maar extra vocht in de lucht gaat wel verdamping tegen en planten kunnen ook vocht via het blad opnemen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Alles is beter dan niets maar 4 mm zet geen zoden aan de dijk. Ik wil graag 100 mm verspreid over een week. Als er woensdag of donderdag niets valt dan zal de droogte zich verder verscherpen.
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Hier voel, zie en hoor ik een onweersbui over Drenthe gaan, maar er gaat niets boven Groningen. Ik was net even in de achtertuin bezig, een aangenaam briesje en schaduw van een grijs wolkendek. Straks om 18u00 meer kansen, op de buienradar zit de volgende bui nog in Duitsland, maar gaat hier 9,2 mm geven. 15 augustus 20223 j aangepast door HuubvG
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Gisteravond wat weerlicht vanuit richting Friesland. Er schenen twee onweersbuien aan weerskanten van Groningen langs te gaan. Nu gaat er ook één langs de Friese kant waar wij zometeen zomaar wat regen zouden kunnen krijgen, volgens buienradar. Toch maar even de krukdroge was binnenhalen.
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Vervolg: Nou... was binnen, opvangbakjes buiten.. en er vielen zowaar druppels. Pruimen in de sappan gestoken en toen was de bui alweer voorbij. Niet genoeg om een tegel met druppels te bedekken. Wordt het dus alleen maar benauwder van zo.
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Hier afwachten of er wat gaat vallen.Net even op buienradar gekeken, om 19:00 verwachten ze een stevige bui van 8,3mm en woensdag zelfs 25mm!Maar op Weeronline is er voor vandaag 0,3mm voorspeld en woensdag 5,5mm (tevens meeste op een dag voor de komende 2 weken).Daarentegen zegt Weeronline dat hier de komende 2 weken elke dag wat regen valt, maar buienradar houdt het bij 5 natte dagen en 9 droge... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Vanmorgen een flinke bui van 5 druppels, vanmiddag nog eens drie druppels. Ik ben bang dat het daarbij blijft. Gelukkig hadden we begin deze maand al een ruime 0,8 mm gehad. 👍 De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 15 augustus 20223 j De 'beloofde' bui van 18 uur kwam niet en komt niet meer, maar het wolkendek en de wind zijn lekker tijdens het wateren met de tuinslang. Ook de stenen- en houtsnipperpaden, muren, schutting en planten zelf worden weer eens nat van een verfrissende, kunstmatige bui van leidingwater..
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Hier nix komma nul aan regen. Hadden we ook niet verwacht hoor... We hebben gewoon de druppelslangen en sproeiers aan gehad. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 augustus 20223 j De ikea in delft sloot de showroom wegens wateroverlast, echt lang durende stortbui.
Geplaatst: 15 augustus 20223 j In Amsterdam wel wat regen, ook plassen op straat. De tuin zei echter: “Is dit alles?” Dus toch maar even water wezen geven.
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Hier ging de bui net ten westen van ons langs, max 1-2mm gehad.De voorspelde 25mm op woensdag is teruggebracht tot 8mm. Buienradar voorspelt nu nog maar 13,4mm in de komende 14 dagen... (Weeronline 22,3mm in de komende 12 dagen) Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Absurd die verschillen... hoever is Delft nu helemaal bij Vlaardingen vandaan... hier tijdens die 1 minuut maar 2mm gevallen..
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.