Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2022

Featured Replies

Geplaatst:

Eh, ik ben bang dat jij de volle laag krijgt. Hier in het noordelijke puntje van Gelderland valt het misschien mee. Wel net even wat scheerlijnen aan bonenstokken gezet. 

Geplaatst:

Potjes met planten die buiten stonden en nog uitgeplant moesten worden in de kas gezet. Losse spullen vastgezet. Oude regenmeter met barst vervangen door een nieuwe. Automatische raamopeners van de kas ontkoppeld zodat de ramen nu dicht zijn. Zorgelijk gekeken naar de notenboom van de buurman die met zijn dichte bladerdek nu toch wel erg veel wind vangt. Bewakingscamera's in de stand continue opnemen gezet zodat ik in ieder geval nog wat 'leuke' beelden heb voor als het mis gaat. De eerste regen valt. Buienradar laat zien dat de dieprode vlekken met zware buien nu wel akelig dichtbij zijn ....   :eek:

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Heel veel sterkte en ik hoop dat t allemaal nog meevalt. Ook dat alles heel blijft in jullie tuinen..

Geplaatst:

Hier alleen een sappig buitje, precies zoals besteld.

Ik hoop op weer 10-15 mm vandaag.

Vandaag2,0 mm

Deze maand20,4 mm

Dit jaar285,6 mm

Neerslagintensiteit    

Actuele intensiteit5,4 mm/h

Neerslag laatste uur1,8 mm

Hoogste intensiteit om 14:476,4 mm/h

Ik hoop dat het zuiden geen schade krijgt, ik heb inderdaad vorig jaar meegemaakt dat een uur regen het werk van weken teniet kan doen.

Geplaatst:

Nou, het gaat er bij ons heftig aan toe… ik houd mijn hart vast dat het niet zoals de vorige x eindigt.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Mellie zei:

Nou, het gaat er bij ons heftig aan toe… ik houd mijn hart vast dat het niet zoals de vorige x eindigt.

Alleen regen met wat onweer toch? Want veel wind is er volgens mij niet voorspelt in holland.

Geplaatst:

Het plenst hier in Amsterdam weer lekker door. De regenmeter zat halfvol van de buien van gisteren, dat is zo'n 15-20 mm niet geijkt. 

Geplaatst:

hier regent het ook lekker door en beide regentonnen zitten vol (+ de gieters en extra bakken, je kan maar beter voorbereid zijn)

Geplaatst:

Heerlijk buitje, de regenmeter geeft 15 mm en twee verzopen torren 😆

Geplaatst:

Achteraf gezien viel het in mijn omgeving reuze mee. Alleen een hoosbui met veel wind die in korte tijd 16 mm regen achter liet. Geen schade en uitzicht op een moestuin die even op een sawah leek.

sawah.thumb.JPG.c4a4d45d6a4d0f302274c3bc18810d0e.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Eerste hoos 12.5mm hier en volgende golf 6 mm bij mij ook geen schade, voorspelde zeer krachtige wind in Limburg was er niet, alles was in veiligheid gesteld, je kan het nooit weten, zo'n dingen zijn plaatselijk bij onweer.  Bij deze week voorgaande had mijn broer in Oost-Vlaanderen al zijn potten (voornamelijk bloemen)  gebroken, gevallen van rekje door de rukwinden daar,  mmm zat ook een minibel tussen  die ik hem had gegeven, gelukkig had hij de peper  en paprika binnen gezet.

Geplaatst:

Hier minder dan gisteren.... 9mm

Geplaatst:

Hier 15,2mm. Vanochtend scheen het zonnetje, en in de middag viel er niet eens zo veel regen.
Zou het afgelopen nacht geregend hebben, of was het erg plaatselijk?[emoji848]

Geplaatst:

Als ik zo zie bij jou niet gisterenavond/nacht  dan was het droog , gisteren is er wel tussen 12 en 18 in jouw omgeving tussen 12 en 18 mm gevallen.  https://www.wunderground.com/ als je zelf een ingegeven weerstation hebt kan je alle weerstations zien, in jouw buurt zitten er en stuk of 10

aangepast door redzebra

Geplaatst:
Alleen regen met wat onweer toch? Want veel wind is er volgens mij niet voorspelt in holland.

Was wel veel wind, niet stormkracht met de drielingstorm, maar met fikse windstoten toch wel eng en heel veel regen. Ik hoefde de graszoden in elk geval niet te besproeien [emoji14]
Geplaatst:

Hier over 2 dagen met veel neerslag voorspelling maar liefst 7 mm totaal gehad. Ik blijf erbij, de buien draaien gewoon om het dorp heen. Wel veel wind, gelukkig geen schade en een dag of twee niet sproeien

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Lekker hoor! Alles weer opgefrist 🤩

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Het ken niet op:

Vandaag8,4 mm

Deze maand42,4 mm

Dit jaar307,6 mm

Neerslagintensiteit    

Actuele intensiteit5,0 mm/h

Neerslag laatste uur6,4 mm

Hoogste intensiteit om 18:2019,2 mm/h

Geplaatst:
2 uren geleden, acpronk zei:

Morgen wordt hier in Boskoop weer windkracht 5 voorspeld, de jonge planten zullen het zwaar hebben.

Vandaag met de windkracht 4 zijn alle knofloken platgeslagen. Dus heb ik ze vandaag maar geoogst. Komt ook goed uit want de laatste pepers moeten nog in die potten gezet worden. Mooi werkje voor morgen. Misschien dat ik ze morgen middag maar even binnen zet voor de zekerheid. Er is zelfs nog een boom omgewaaid hier in alphen.

aangepast door rorror

Geplaatst:

Hoe zien knofloken eruit als je ze nu al oogst, @rorror?

Hier regent het kevertjes. 

Terug on topic: dit is mijn favoriete weer. Niet te warm, te koud of te nat. Ik heb vanmiddag heerlijk buiten gerommeld met plantjes enzo. 

20220526_170018.jpg

Geplaatst:

De temperatuur is inderdaad lekker met het zonnetje.
Alleen wel erg veel wind hier in Boskoop. Weeronline zegt nu windkracht 4, maar 5 zou me niet verbazen.

Geplaatst:
49 minuten geleden, Arja zei:

Hoe zien knofloken eruit als je ze nu al oogst

Tussen de 2 en de 3cm diameter. Iets kleiner dan de originele bollen die ik in 2020 in de winkel had gekocht. Teentjes van de oogst van vorig jaar.

Maar wel eigenlijk net wat te vroeg geoogst. Maar zoveel knoflook gebruik ik toch niet in een jaar.

On-topic, zoals @acpronk zegt waait het hier ook best. Pepers staan sinds gister middag dus weer binnen, waarschijnlijk tot zondag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.