Geplaatst: 13 juni 20223 j Oh, de zonnepanelen worden eens per jaar gewassen. Maar de ruiten elk kwartaal (glazenwasser wil naar eens per 8 weken toe).Ik wil de zonnepanelen juist in april laten reinigen omdat de opbrengst dan veel toeneemt. Als pas in juni, mis je al best wat. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 13 juni 20223 j Dat hangt er dus vanaf, als je een regenbuitje hebt met woestijnzand of zoals nu veel pollen in de lucht, gaat wanneer reinigen niet veel uitmaken. Maar ik kan je wel volgen dat als je 1 keer laat reinigen dat je dat op dat moment wil laten doen, maar ik zou voor iets later opteren. Kan jezelf er niet aan ?
Geplaatst: 14 juni 20223 j Ik laat ze 1x per jaar schoonmaken gelijk met de schoorsteenvegen... was vlgs de panelenlegger voldoende??
Geplaatst: 14 juni 20223 j @acpronk, @redzebra en @Lia56, interessant onderwerp voor de huiskamer / babbeltuin, waar ik graag even wil meepraten over dit onderwerp. Zullen we hier weer verder over en weer over het weer? Dikke wolken hier met een koel windje er onderdoor, afgewisseld met aangename zonneschijn - jantje lacht, jantje huilt. 14 juni 20223 j aangepast door HuubvG zie link
Geplaatst: 19 juni 20223 j Vanmorgen werd ik wakker van de regen- en onweersbui. Het was 5 uur en ik kon niet meer slapen. De buienradar gaf aan dat het de rest van de dag droog zou blijven. Nu, 4 uur later, geeft de br heel wat anders aan. Maar ik begrijp het niet. Volgens de br staat er noordenwind, maar ik zie de bui op het schermpje bewegen van linksonder naar rechtsboven. Dan is het volgens mij toch echt zuid westenwind.
Geplaatst: 19 juni 20223 j 4 uren geleden, HuubvG zei: maar ik zie de bui op het schermpje bewegen van linksonder naar rechtsboven. Dan is het volgens mij toch echt zuid westenwind. De wind kan in de onderste lucht laag uit het noorden komen. Terwijl op 5kilometer of hoger de wind uit het zuiden komt. Dan voel je zelf noorder wind, maar de wolken bewegen tegengestelde richting.
Geplaatst: 19 juni 20223 j Ah, dus net als onderstroom in zee bij de branding (waardoor ik een keer bijna verzopen ben...), @rorror, bedankt voor de uitleg! We willen namelijk graag 'weten' of het vanmiddag van 15u30 tot 16u30 droog blijft tussen Hoogezand en Lewenborg Groningen, want Nikki moet om half vier weer terugfietsen en ze houdt het graag droog. Zo te zien hoeft ze haar regenpak niet aan en trekken de buien meer naar het oosten weg.
Geplaatst: 23 juni 20223 j Van zon naar stortregen naar zon in nauwelijks een half uur. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 23 juni 20223 j Hier trekt alles (uiteraard) pal langs. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 23 juni 20223 j Klopt, ik bestel dit jaar hier iedere twee weken een goede bui...... 23 juni 20223 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 23 juni 20223 j De bui die pal langs Jorieke trok, heeft hier goed zijn best gedaan. Ik schat 15 mm, maar vannacht komt er meer. Fijn voor de pompoenen, die lagen als vaatdoeken erbij vandaag.
Geplaatst: 24 juni 20223 j Nog geen millimeter hier... Nu spettert het heel licht, maar we gaan maar gewoon door met ons sproeiprogramma. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 24 juni 20223 j Hier net 8mm gevallen. Ik hoop dat er nog wat bij komt vandaag. Mijn regentonnen staan al weer tijden droog. Tussendoor wel even naar de tuin om slakken te rapen, die zullen wel weer gelijk in beweging komen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 24 juni 20223 j Hoezo droog ? De rest van de regen mogen jullie hebben. Bij mij is sinds gisteravond tot vanmorgen nog eens 40 mm gevallen (geschat dan want de merktekens op de regenmeter gaan maar tot 35 mm). Samen met die stortregen van gisteren maakt dat samen 69 mm . Dik tevreden, maar nu hoeft het even niet meer. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 24 juni 20223 j Hier ietsje minder dan besteld, 18 mm. Dat is op heel de tuin 630 Liter. We kunnen weer door en er is nog kans op nog een beetje de komende dagen. Verwachting a.s. zondag: De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 24 juni 20223 j Jouw tuin is 35 m2? Of vergis je je een factor 10? Of kan ik niet rekenen 😄?
Geplaatst: 24 juni 20223 j 18mm is 18L per m².Niet iedereen heeft een grote tuin @fre3ke [emoji16]Hetweeractueel zei dat er vannacht 18mm was gevallen, maar zelf denk ik 20-25mm.Gelukkig was het vanochtend droog, kon ik nog even naar de tuin wat oogsten. Voorspelling gisteren was vandaag hele dag regen, maar er is nu op de dag een klein buitje overgetrokken. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 24 juni 20223 j 1 uur terug, fre3ke zei: Jouw tuin is 35 m2? Of vergis je je een factor 10? Of kan ik niet rekenen 😄? Bedankt, je hebt mijn tuin 6 kuub cadeau gedaan.🏆 Ik had zelf al zitten rekenen maar dat lukt me blijkbaar niet meer zo goed als voorheen. Ik heb 350M2 dus iedere drup is welkom. Gisterenavond laat nog een klein stukje gemest en gespit voor de winterkool, het zand liep door de spitvork heen. Vanmorgen het spitten afgemaakt en het water is goed in de grond getrokken dus ik kan strakjes weer planten. 👍 De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 24 juni 20223 j Toch he. Kon ook niet, 35 m2 met alles wat ik voorbij zie komen op het blog. Ik had zelf net lopen rekenen of het zin heeft de tonnen leeg te maken zodat de grond goed doordrenkt is voor de volgende bui. Maar 400 liter is te verwaarlozen op de 15 kuub die gevallen is. Ik heb echt mazzel met de hoeveelheden, want het was te droog, ook doordat het hier erg warm is. Vanaf woensdag komt weer een warme, droge periode, ik hoop dat er nu genoeg gaat vallen om dat te overbruggen.
Geplaatst: 25 juni 20223 j Nix van betekenis hier. 1 of heel hooguit 2 millimeter in de afgelopen dagen. Verder kon ik gisteren de hele dag in de tuin werken, in de zon was het bijna te warm. Maar (naar mijn mening...) een stuk beter dan 30 graden! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 juni 20223 j We werden wakker van een klap onweer en wat regen op ons dakraam. Maar vanmorgen zit er amper water in de emmers die hier en daar staan, en onder de klaprozen is het nog droog... Jammer weer. Hopelijk heeft het gras er iets aan want dat wordt hier en daar bruin. Op de plekken waar we niet regelmatig sproeien... Edit: volgens hetweeractueel.nl viel er 0,6 millimeter. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 juni 20223 j Hier kwam even een bui over, met uiteraard vooral wind. Maar ook wel wat water: ik gok dat het 2 of hooguit 3 mm was. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.