henkg Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 Tijm. Op 25-02 voorgezaaid. Zaad van minstens drie jaar oud. (Weliswaar op een warmtematje, bij 23 graden. Ik had effe geen andere plek waar goed licht was. Tijm is een lichtkiemer) Stond gisteren (28-02) al boven. In drie dagen! 1 2025_teeltlijst (.xlsx)
Patrijs Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 Lastiger op klei denk ik, hier zaait de tijm zichzelf ieder jaar flink uit als ik niet bijtijds snoei. Vandaag de Groninger Blauwe gevonden en gezaaid. Ook de ruim 100 tuinbonen De Monica gezaaid in bakken onder platglas. De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 1 maart 2022 Auteur Geplaatst: 1 maart 2022 Cayenne, 7 soorten paprika's (waarom zo veel...? Ik weet het niet meer ) en ook bloemkool en rode spitskool en 2 sla soorten. 1 Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 2 maart 2022 Geplaatst: 2 maart 2022 Ongeveer 30 Driemaal Wit tuinbonen voor gezaaid in een bak in de kas. Dat zijn wel de laatsten die voorgezaaid worden, over een paar weken zaai ik weer maar dan gewoon ter plekke. De moestuin van Patrijs
MSDG Geplaatst: 2 maart 2022 Geplaatst: 2 maart 2022 Pepino voorgezaaid, gisteren aubergine, vandaag de niet ontkiemde pepers en paprika’s opnieuw. Ook nog 6 extra lathyrus erwtjes gepland, van de 15 waren er 12 beschimmeld omdat het te nat was in de kokosgrond. De erwten staan binnen een week ook al super mooi boven. 😄 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Patrijs Geplaatst: 6 maart 2022 Geplaatst: 6 maart 2022 De eerste twee Anais aardappels in een bak compost onder glas. De moestuin van Patrijs
MSDG Geplaatst: 7 maart 2022 Geplaatst: 7 maart 2022 Gisteren 4 rijtjes Charisma wortels uit zaad wat ik vorig jaar kocht bij Lidl, hopelijk doet 't nog wat. In mijn enthousiasme vorig jaar 3 zakjes wortelzaad gekocht, wat ik natuurlijk never op maak, maarja. Jammer dat er geen ruimte meer is in het moestuinplan om ook nog winterwortels te zaaien, Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Stan W Geplaatst: 7 maart 2022 Geplaatst: 7 maart 2022 Afgelopen weekend 'Flakkeese 2' winterpenen gezaaid, tussen de 'Stuttgarter Riesen' juin en in het vlinderbloemigen vak 'Kelvedon Wonder' stamdoperwten gezaaid. Daarnaast vier stekken van een rode aalbes uit de bossen, terug in de bossen geplant.
Mellie Geplaatst: 7 maart 2022 Geplaatst: 7 maart 2022 Veel overgepot. Het raam staat er nu zo bij. Beetje vol. En dan heb ik niet eens mijn tomaten of komkommers gezaaid… De soesterknolletjes en koolrabi’s van @Arja gezaaid. Geen idee of dat te vroeg is bedenk ik me nu. 3
rorror Geplaatst: 7 maart 2022 Geplaatst: 7 maart 2022 Staat er mooi bij mellie. Doe je elk jaar alle peper zaailingen zo bij elkaar? Vandaag nieuwe prei bijgezaaid en wat radijsjes. 1 Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jane Doe Geplaatst: 7 maart 2022 Geplaatst: 7 maart 2022 Mellie mooie wintertuin/serre, veel zaailingen. Moet nodig sla en zaaien. 1
jootje Geplaatst: 7 maart 2022 Geplaatst: 7 maart 2022 Vandaag uien en sjalotten geplant. En wortel en pastinaak gezaaid. 😊
Mellie Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Staat er mooi bij mellie. Doe je elk jaar alle peper zaailingen zo bij elkaar? Ja… ruimtegebrek is killing vrees ik. Maar als ik ze in ziplockzakjes zaai, dan behouden ze meer ruimte en blijven ze vaker alleen. Dat heb ik natuurlijk het liefst. De mazzel met pepers is dat ze het uiteindelijk toch wel goed doen en ik kilo’s peper heb. Ik heb dit jaar van alles weinig, behalve Ethiopian brown en pdp. Maar toen bedacht ik me dat ik wel meer dan 40 soorten kon zaaien blijkbaar… dus alsnog heel veel.
Pomodori Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Ik heb gisteren mijn eerste rij aardappelen gepoot (Eerstelingen). Dit is het eerste jaar dat ik aardappel groei. Vanwege de kou 's nachts vliesdoek erover gedaan, nodig?
Patrijs Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Welkom kustbewoner, Nee, zolang er geen vorst in de grond zit is dit overbodig. Kijk anders eens bij het aardappeltopic. On topic: ook hier 6 Anais gepoot, in een viskrat gevuld met compost en zand in de lage kas. 1 De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 11 maart 2022 Geplaatst: 11 maart 2022 Vandaag geur Lathyrus, sugar snaps, doperwten en capucijners in een tray buiten voorgezaaid.Had ergens gelezen dat dat al kan. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Erny Geplaatst: 12 maart 2022 Geplaatst: 12 maart 2022 Gisteren de uitlopende Yakonbroedknolletjes in potjes met aarde gezet. Als het niet vriest staan ze buiten zodat ze niet te hard groeien. De pepers naar P6 verpot, zonder verlies. In totaal 26 plantjes. Ook wat sla uit de kiemtest proberen te verspenen evenals wat peterselie. Gezaaid: Amaranthen: Hopi Red Dye / Dreadlocks / Rood / Quinoa Tomatillo's Paars en Geel en Physalis (staan onder TL's, niet op warmtemat want het is warm genoeg in huis). En geconstateerd dat in 1 van de kweekbakjes buiten al 1 Kailan was opgevroten, alle miniblaadjes weg. Dus op zoek naar de schuldige... zoek zoek zoek, potje na potje opgetild en... ja, hoor... daar zat de boosdoener, piepklein slakje. Weg ermee!! 1
mdubbelm Geplaatst: 13 maart 2022 Geplaatst: 13 maart 2022 Buiten radijzen uitgeplant, sjaloten gepoot, pastinaak gezaaid (onder fleece). Wat pepers opgepot (binnenshuis)
Patrijs Geplaatst: 13 maart 2022 Geplaatst: 13 maart 2022 Radijzen uitplanten? Dat is nieuw voor mij. Voor zaaien en dan naar buiten? Hier aardappels gepoot. De moestuin van Patrijs
Jeanne heijmans Geplaatst: 13 maart 2022 Geplaatst: 13 maart 2022 Morgen raapstelen zaaien,in de platte kas.
Liekie Geplaatst: 13 maart 2022 Geplaatst: 13 maart 2022 Vandaag radijsjes, koolrabi en spinazie gezaaid. Allemaal buiten. Regenton is nu bijna leeg! Binnen de tomaten uitgekozen (aaaaaahhhh te weinig plek!!!) nog niet gezaaid.
fre3ke Geplaatst: 13 maart 2022 Geplaatst: 13 maart 2022 (aangepast) De voorgetrokken peultjes uitgeplant. Maar peultjes voortrekken doe ik nooit meer. En al helemaal niet in wc-rolletjes: alle penwortels zaten vast onder buur-rolletjes. Ik was lang aan het prutsen, steeds zoeken naar een rolletje dat niet vastzat onder de buurman. Bij de zaaibak met losse aarde was het wel makkelijker om de zaailingen uit te graven. Maar het was nog steeds een gedoe met de wortel. Dus volgend jaar niet meer. Lathyrus odorata in de vollegrond gestopt, zaden die met deno gekiemd zijn. Morgen een artisjok zaailing uitplanten. Er zijn er een paar opgekomen met voorzaaien, dus ik kan wat riskeren. Nou ja, riskeren, de zon is al erg krachtig, dus ik denk gewoon dat hij het goed zal doen. De peultjes staan in de nieuwe verhoogde bak. Vanavond heb ik meteen maar slakkeninspectie gedaan en de eerste jonge slakjes eruit gegooid. 13 maart 2022 aangepast door fre3ke 1
Karietje Geplaatst: 14 maart 2022 Geplaatst: 14 maart 2022 sla verspenen, sla planten & sla zaaien. erwten gepland, bloemen gezaaid Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Patrijs Geplaatst: 14 maart 2022 Geplaatst: 14 maart 2022 18 uren geleden, fre3ke zei: al helemaal niet in wc-rolletjes: Het idee is leuk, de praktijk is wat weerbarstiger. Ook ik heb dat eens geprobeerd met maisplantjes, maar de wortels groeiden er niet doorheen en het karton bleef hard hier op het droge zand. Dat was ook eens maar nooit meer. Vandaag het "spinaziekasje" weer verplaatst om de derde lichting Amsterdams Reuzenblad te zaaien, weer vijf regels. De tweede lichting peulen Noorman gezaaid onder cloches tegen de muizen en vogels. De eerste lichting doet het vanaf vandaag zonder cloches. Een halve rij Sugar Bon suikererwtjes gelegd, ook onder cloches op de volle grond. De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten