Lia56 Geplaatst: 30 oktober 2022 Geplaatst: 30 oktober 2022 @acpronk Wat vervelend voor je dochter... hoop dat ze t snel vergeet 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 30 oktober 2022 Geplaatst: 30 oktober 2022 N-Z spinazie zitten afhalen, een stukje geschoffeld wat met de compost gerommeld. En genoten van het zachte weer en de vele vleermuizen. 1 Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 30 oktober 2022 Geplaatst: 30 oktober 2022 Heerlijk een uurtje buiten gelezen en verder de walnoten nog verder gedroogd in het zonnetje. Ze stonden in het schuurtje toch te vochtig. Bietjes en koolrabi geoogst. Egyptische ui bolletjes die in de lucht al worteltjes krijgen van de moederplant af gebroken en geplant. Bloemetjes en bijtjes bewonderd. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
FatihaMoestuin Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 Gisteren eindelijk mijn compostvat kunnen plaatsen in mijn tuin en enkele anjers een nieuwe plekje gegeven. Vandaag ga ik verder met bloembollen planten en nog wat houtsnippers halen om aan te vullen voor de paden. Quote Goals: 2023: Ecologische moestuin + pluktuin ❤️ 2024: 150 m2 Ecologische pluktuin 💜
Mellie Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 De dompelpomp eindelijk weer gemaakt en toen de pomp laten lopen in gat nummer 1. Toen naar gat nummer 2 en straks als ik tijd heb, naar gat nummer 3. Ik hoop alle muizen en/of ratten richting eeuwige groen te helpen, danwel gewoon mijn tuin uit… Elke plek is beter dan hier lijkt me. Hondsdraf geplukt wat de bloemperken ingroeit. Zon hekel aan… en nu de nazomer zo lang duurt, blijft dat ook als een tierelier gaan. De kippen hadden in elk geval vele, vele meters pret. Blad opgeruimd. De dochter heeft 3 vuilniszakken gevuld en toen ermee gestopt omdat er geen einde kwam aan de bladeren. Dat klopt er ligt nog genoeg. Ik zal vandaag of morgen ook weer eens aan de knoflook beginnen. Dat moet nog. Maar groeit al flink wat van wat ik vorig jaar niet heb gerooid. Quote
Patrijs Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 Flink wat tomatenplanten opgeruimd en de tomaten die er af kwamen gesorteerd, in de afvalzak, in het kasje na rijpen of mee naar de keuken. De half verdroogde sperziebonen van hun zaad ontdaan voor nieuw zaaigoed. Het plastic tunneltje deels schoongemaakt van onkruid en daar de tweede lichting tuinboontjes gelegd. Geoogst: pompoen, kropsla, rucola, pepers, tomaat , Welsh onion, paprika en een gele en groene courgette. En geschoffeld. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 Vandaag de resterende paar zoete aardappels uit de volle grond gehaald, maar ook op deze plek veel vraat door woelmuizen.Dus de hoop is gevestigd op die in de kuipen.De radiosa had wel mooie knollen, en aan de ranken begonnen ook al nieuwe knollen te groeien. Met 2 maanden extra zou er een extra grote oogst kunnen ontstaan. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Indy Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 Wat lente bolletjes geplant, een vak leeggeruimd, en geschoffeld. Framboos gesnoeid, en de bonen staken opgeruimd. Ongeveer 40 Hibiscus zaailingen verwijderd, en gezien dat er wel 9 laurierstruikjes her en der opkomen. Da's mooi ruilmateriaal straks Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 Gemaaid. Door Lie, ik gaf alleen commentaar😇. Blad met gras dat is een mooie combi op de compost of de lasagna. 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
FatihaMoestuin Geplaatst: 1 november 2022 Geplaatst: 1 november 2022 Enkele bloembollen in de grond gestopt en wat worteldoek weggehaald voor een grote vak. Zojuist ook nog wat extra krokusbollen en speciale tulpenbollen gescoord 🥰 1 Quote Goals: 2023: Ecologische moestuin + pluktuin ❤️ 2024: 150 m2 Ecologische pluktuin 💜
HuubvG Geplaatst: 1 november 2022 Geplaatst: 1 november 2022 Achtertuin Nadat ik een week of zo geleden het paadje in de kas had betegeld en nog een paar trottoirbanden achter in de achtertuin had klaargelegd, was het in mijn rug geschoten en dat zit er nog steeds. Oppassen en rustig aan doen. De trottoirbanden komen wel een keer, al kan ik het moeilijk aanzien dat ze er los bij liggen. Saffraanstampers geplukt. Uitgezaaide veldsla zaailingen verplant van saffraanbed naar een 'allerhande' teeltbed, waar ze wel hun gang mogen gaan. Kas Ramen binnenin schoongemaakt, lekker weertje erbij en windstil met de schuifdeur dicht. Automatische raamopener losgehaald en binnen gelegd voor over de winter. Het openslaande raam vastgezet met dik draad, dan gaat het niet klapperen in de storm. Schuifdeur dichtgedaan en van plan dat tijdens stormen ook zo te doen, hopelijk geen stormschade ditmaal. Quote
Lia56 Geplaatst: 1 november 2022 Geplaatst: 1 november 2022 Schoon gemaakt, de meeste aarde van de tegels verwijderd, tulpenbollen geplant en wat heide planten gezet Quote
Lia56 Geplaatst: 1 november 2022 Geplaatst: 1 november 2022 Als t weer t toelaat gaan we volgende week dinsdag de kas opbouwen... YESSSSS!! 4 Quote
acpronk Geplaatst: 1 november 2022 Geplaatst: 1 november 2022 Nog 90 knoflook (Morado van Lidl) gepoot, en alvast een deel van de Sint jansui, die lag buiten onder de tuintafel maar begon de ontspruiten.Verder pepers en paprika's geplukt, en ook nog takken met pepers geknipt als boeketten in de woonkamer.Ook nog wat gember uit de grond gehaald, maar dat is 3 keer niks, er komt minder uit dan er in ging...En 4 peper planten uit de grond gehaald, 3* rawit welke allen niet eens een bloem hadden aangemaakt, krijgen herkansing. En de lemon drop, die op 15cm afgeknipt. Die worden binnenkort opgepot, moeten dan nog wel buiten blijven vanwege de temperatuur.En zowaar de eerste rijpe Brazilian starfish kunnen oogsten, en 3 vijgen. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 1 november 2022 Geplaatst: 1 november 2022 In navolging van de Fransen het gras afgereden, het stond flink hoog. Ook gelijk twee buurpaden gemaaid van tuinders die lang niet meer geweest zijn. Een bakkerskrat pompoenen geoogst en klaar gezet om met vervoer af te voeren. Boontjes geoogst en afgehaald, maar het was niet veel meer. Ook de vanmorgen geoogste kroten werden hier geweigerd dus ook maar prei, snijbiet, paprika en bieslook uit de kas geoogst. En vanmorgen in de zon en vliegende wind staan schoffelen, eens kijken of het nu wel opdroogt. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 In de kas bezig geweest. Op 3 planten na die er zo mooi nog uitzagen, alles weggehaald. Flink wat pepers en paar paprika geoogst. Kasramen schoongespoten en toen de dompelpomp in het rattenholletje laten verdwijnen. Vele liters water later… hoop ik dat er een generatie minder is. Frambozen geplukt en erna gesnoeid. Smaakt toch minder allemaal. Aardbeien geplukt. Was maar een heel miezerig handje vol hoor. Stuk of 6. Wel nog veel bloemen en groene aardbeien die eraan zitten te komen met dat rare weer. Rozen bewonderd. Ik had 2 klimrozen helemaal gekortwiekt en deze geeft als eerste weer rozen. Lief. De pepino is eindelijk soort van gelukt. Soort van hè. Slakken vinden pepino een van de lekkerste dingen in mijn tuin. Nadat ik afgelopen jaren met man en macht de pepino heb getracht te redden van deze veelvraatjes, ze zelfs 2 x een winter lang binnen heb overwinterd en ze uiteindelijk alsnog zijn opgevreten zonder ooit maar ene vrucht ervan gezien te hebben, heb ik dit voorjaar 2 planten gekregen. Beide planten zijn tot bijna de grond toe afgeknaagd en toen kwamen er tomaten die een leuke verandering van menu waren. Het is uiteindelijk gelukt om wel 2 bloemen te bevruchten. Een op de foto hieronder. Maar zoals je ziet… knalgroen. Kan dit nog narijpen binnen? Buiten wordt sowieso niks meer. Bladeren geveegd en in de compostbak gegooid. Ik zou meer moeten doen in de tuin. De knoflook moet nog. Heel veel moet nog. Gewoon geen zin meer. 1 Quote
Frans Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 Calla's uit de grond gehaald om het loof verder te laten afsterven, de knollen te drogen, en vorstvrij te overwinteren. 2 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
HuubvG Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 Vandaag heb ik een steen die in een haakse bocht ligt en waar ik me aan stoot als ik de bocht te kort neem, omgedoopt (met markeerverf uit een spuitbus) tot EZELSTEEN. 10 Quote
Patrijs Geplaatst: 4 november 2022 Geplaatst: 4 november 2022 De sla in het kweekkasje en onder de cloches schoongemaakt. Ook de te late bonen geschoond. Radijs en prei geoogst. Zonnebloemen opgeruimd en wat brandhout opgeruimd. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 5 november 2022 Geplaatst: 5 november 2022 Vanochtend weer klusochtend op de moestuin vereniging. Daarna wat boerenkool en Nieuw Zeelandse spinazie geoogst. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Goldfish Geplaatst: 5 november 2022 Geplaatst: 5 november 2022 Mijn laatste verplichte werkuren van dit jaar vervuld. De laatste 6 tomaten geoogst en een stuk of 8 vijgen. Ik verwacht nog wel een week of twee vijgen te kunnen oogsten als ik zo naar de weersverwachting kijk. Quote
marcelru Geplaatst: 5 november 2022 Geplaatst: 5 november 2022 Spinazie geoogst en alle kersenbomen van een oorwurmenpotje voorzien. Quote
Patrijs Geplaatst: 5 november 2022 Geplaatst: 5 november 2022 Hier ook boerenkool en N-Z spinazie geoogst en gelijk wat stoofperen en kruiden. Het eerste raam van de platte bak leeggehaald en van compost voorzien. Ook weer opgeruimd o.a. courgettes en dientengevolge gelijk weer een laag op de composthoop gemaakt. Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 5 november 2022 Geplaatst: 5 november 2022 Tomatenplanten gerooid, gras gemaaid, knoflook en uien gezet Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.