Jump to content

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2022

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik at vandaag een stuifzwam. Dat was best spannend want ik kende de stuifzwam nog niet. Toen ik hem zag, vermoedde ik wel dat hij eetbaar was. Hij was zelfs lekker.

IMG_20221016_154811.thumb.jpg.601d933231b7958de81318b857d8432a.jpg

Verder bladkool, broccoli Spigariello om precies te zijn. Niet zo lekker als palmkool maar wel een makkelijke plant. En tussen de middag de laatste verse tomatensoep van het jaar.

• Like 5

Tortilla’s met eigen chilisaus, knof en tomaten. Die blue pitts rijpen het beste af en daar heb ik nog kilo’s van. En nog een paar planten in de tuin bedenk ik me me… afijn.
Ik zag dat mijn zelfgemaakte Mexicaanse kruidenmix voor dit soort grappen bijna op is.
Bij de tortilla chips at ik een gekocht sausje wat me aansprak: perzik Chili. Nou, Chili niet wel veel fruit. Heb er wat van mijn eigen chilisaus doorheen geroerd voor de oempf. Was een stuk beter. En wat ingemaakte pepers erbij.

• Like 3

Ik at ook yoghurt hoor, lekkere koude met zelfgemaakte muesli( uet alleen de walnoten, gedroogde appeltjes  en de pompoen pitten). Verder is de andijvie hier als een gek gegroeid de laatste tijd met de regen. Andijvie sla met bijna de laatste komkommers en nog wat rode CdBbicolor tomaten gemarineerd met basilicum.. 

• Like 1

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

0ef8cf9c4ddba329b50d64717078fcf1.jpg

Bazlama mantısı
Nog ongesneden en zonder yoghurt. Zó lekker!
Er zat eigen roomboter in, wel 5 pepers…. Aaah, spannend! 2 Ethiopian brown, 1 Turkse kil en 2 flut Brazilian starfish.

De 5-jarige: glmmm glmmm mmmm glmmm glmmm mmmm
Genoten

• Like 4

• 2 weeks later...

Meerdere bakjes en zakjes leeggemaakt om een pasta-gerecht te maken: 1 maïskolf (nou ja, de korrels daar van) een restje doperwten, een halve ui, een scheut bbq saus, een fles pastasaus gemaakt in 2020, een zakje gehakt wat niet goed was verpakt door de slager en dus met veel lucht en ijs er in... en een restje geraspte zelfgemaakte Parmezaanse kaas. En natuurlijk pasta: deze zomer gemaakt toen we nog veeeel eieren hadden. 

• Like 4

Afgelopen dagen ergens roti gegeten. Ik had vellen met kikkererwten erin gekocht, dat zou ik zelf moeten kunnen maken, ze waren heerlijk. Met boontjes uit de vriezer en veldkipfilet. Eitje erbij en een flinke andijvie salade.
Een paar dagen geleden stamppot van rauwe andijvie met aardappels van onze biobuur. Natuurlijk op smaak gebracht met heerlijke veldvarkenspeklapjes.

Gisteren curry tofu met uet tomaten en tuinbonen en peterselie e.d.Andijvie salade erbij.

Gisterenmiddag kerrie pompoensoep met zoete aardappels. 

Vanmiddag bieten salade met sjalotjes, eigen komkommer zuur en Egyptische ui.

Vanavond pasta met oesterzwammen van de biobuur en uet een salade van biet, koolrabi, radicchio en andijvie. Sjalot en nog een beetje rucola. 
😋

• Like 2

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Grappig @appelvrouw ik zat te twijfelen of ik roti zou maken gisteren, maar toen bleek de man dat al met een collega gegeten te hebben.
Ik heb dan ook gekozen voor een tajine met eigen kweepeer - wordt zo prachtig roze en zacht van smaak, laatst ook in de oven gemaakt, aanrader!) en gedroogde abrikozen.
Was heerlijk. De bodem van de gedroogde abrikozen komt in zicht

• Like 1